Kinderwens tweede kindje maar trouwen over 5 maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Solevita, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solevita

Solevita Lid

28 dec 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik heb een vraag, mijn vriend en ik hebben een dochter en we willen gaan voor een tweede kindje. We gaan in mei trouwen, ik heb mijn trouwjurk al besteld maar onze wens voor een tweede is heel groot. De verkoopster in de winkel gaf aan dat tot 20 weken het geen probleem kan zijn voor de trouwjurk.
    Ik was bij mijn eerste zwangerschap erg fit, zeker de eerste helft van de zwangerschap. Ook had ik maar een kleine buik. Nu weet ik niet hoe dat bij een tweede zou zijn.
    Onze wens is heel groot maar wat is verstandig? Bij onze vorige zwangerschap was ik bij de tweede ronde zwanger. Wanneer is het slim om te beginnen voor een tweede als de wens hoog is maar je ook nog mooi in de jurk wil zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en antwoorden

Groetjes Solevita

2. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik zou dan toch nog even wachten, en mischien de maand voor je huwelijk gaan proberen...of twee maanden voor je huwelijk kan ook.

succes!

3. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Lastig hoor!
    Fijn dat je eerste zwangerschap zo prettig is verlopen, maar volgens mij zegt dat niet alles over een tweede zwangerschap.
    Als je heel erg misselijk bent en veel moet braken lijkt me dat echt heel rot op je trouwdag.
    Ook hoor je vaak dat je bij een tweede zwangerschap sneller een buikje krijgt.
    Het ligt er natuurlijk ook wel beetje aan wat voor model jurk je hebt. Een jurk met strak bovenlijf zal denk ik minder mooi uitkomen en in geval van misselijkheid/duizeligheid niet prettig zijn.
    Ik zou zelf nog een paar maandjes wachten zodat je zeker volop van jullie trouwdag kunt genieten!

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Ik heb mijn eerste zwangerschap mijn zware 50-uur in de week baan kunnen volhouden, tot de bekkeninstabiliteit echt zijn intrede deed. Was dus ook best fit, zeker de eerste 20 wkn ;).

Mijn 2e zwangerschap was ik ontzettend misselijk, meteen vanaf het begin en kon ik mijn 24-uur baan in de week al nauwelijks meer volhouden, lag veel op bed en was echt helemaal kapot. Vanaf 9 wkn in de ziektwet en er ook niet meer uitgekomen voor de bevalling...

Het kan dus echt wel anders lopen, iedere zwangerschap is toch anders en een 2e is door het rondlopen van je eerste kindje eigenlijk altijd zwaarder.

Ik zou zeggen, wacht nog een paar maanden en heb een geweldige bruiloft. En dan daarna verheugen op wat anders...
    (maar goed, dat ben ik. Wij hebben ook gewacht ivm bruiloft, al hadden we graag eerder begonnen. Maar ik durfde het niet aan. Een maand voor bruiloft anticonceptie de deur uit gedaan)

5. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    He!

Ik reageer ook nog even. Hier hetzelfde. Wij trouwen in juni, maar gaan er dan pas voor. Ik had een flinke buik bij de eerste en ook al snel, dus dat zal nu niet anders zijn. Daarnaast wil ik echt niet misselijk zijn op mijn bruiloft, ik heb dat bij de eerste zwangerschap wel gehad en dat was 2 maanden lang niet fijn. Bovendien denk ik, achja die paar maanden zijn het dan ook niet meer ;)

X

Deel Deze Pagina