Hallo allemaal December 2015 heb ik een jaar contract gekregen op m'n werk, en in januari kwam ik erachter dat ik zwanger was Nu krijg ik volgende week m'n jaar gesprek vervroegd omdat ik met zwangerschapsverlof ga over 6 weken. En dan hoor ik direct of m'n contract verlengt word of niet Als er iets mis was had ik dat toch wel gehoord? Iemand ervaring? Ik maak me echt super druk nu aangezien we bezig zijn met een huis kopen Heb er ontzettend buikpijn van maar krijg het niet uit m'n hoofd
Wat spannend! Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent nu. Maar je snapt ook dat niemand hier jou een antwoord kan geven? Het niet verlengen van je contract hoeft natuurlijk niet met je zwangerschap te maken te hebben, al snap ik dat je daar wel direct aan denkt. Mocht je dat te horen krijgen, dan zou ik ook zeker vragen om de reden zwart op wit te krijgen. Anderzijds hoop ik uiteraard voor je dat je contract gewoon doorgezet wordt! Veel succes!
Als ze het niet verlengen vanwege je zwangerschap zullen ze dat echt niet zwart op wit zetten. Het is namelijk discriminatie en hun weten ook wel dat je bij wet iemand hier niet om mag ontslaan Succes, ga er vanuit als het een goedlopend bedrijf is en jij naar behoren hebt gefunctioneerd er niks aan de hand is... Maaarrrr... Tegenwoordig weet je het zelfs dan nog niet zeker. Er rest je niks anders dan afwachten helaas. Ze mogen jou tot uiterlijk een maand voor einde contract op de hoogte stellen dat je contract niet verlengd wordt volgens mij.. Dus zelfs in je verlof
Je wordt na het aflopen van een contract niet ontslagen. Het loopt gewoon af en tegenwoordig moet je als bedrijf een maand van te voren aangeven of je een nieuw contract krijgt.
Ik bedoelde ook niet dat ze zwart op wit gaan zeggen dat het niet verlengen om zwangerschap gaat! Maar zwart op wit de andere redenen op papier krijgen...
Haha sorry voor de onduidelijkheid . Ontslag om zw is bijna nooit hard te maken maar stel nou he.. Ze zeggen 'we heffen je functie op' bijvoorbeeld. En vervolgens zie je een maand later een vacature voor jouw functie! Als je die reden dan op papier hebt staan, kan je er een zaak van maken, ondat het dan riekt naar zwangerschapsdiscriminatie
Contract niet verlengen mag zelfs zonder reden. Meestal geven ze wel een reden maar dat is niet noodzakelijk. Ook niet als er de volgende dag een ander op jouw functie begint. Dat is echt alleen bij ontslag met een vast contract. Succes met je gesprek.
Oh iets met klok en klepel dan hahaha. TS: als jij van mening bent dat je goed functioneert, zou ik me daar voor nu op focussen. Teveel stressen lijkt me ook niet goed. Ook als je contract zou stoppen, is dat pas met december (want dan loopt je huidige contract pas af toch) en heb je in ieder geval tijd om iets nieuws te zoeken (en anders wellicht ww). Heel veel succes met je gesprek.
Al zouden zeggen dat de functie wordt opgeheven dan nog kan ze er niets tegen doen wanneer ze plots iemand anders zouden aannemen. Het is gewoon einde contract, de reden (als ze die al mee willen geven) is bv dat de functie van TS overbodig is en dan blijkt de maand daarop opeens heel toevallig dat iemand toch nodig is op die plek. Doe je niks tegen. Zelfs met een vast contract zou je er niet veel tegen kunnen doen laat staan met een tijdelijke waarop duidelijk een einddatum op vermeld staat. Denk dat het gewoon afwachten wordt ts.
Ik duim ook mee. Ben er zelf tijdens mn zwschap wel "uitgegooid" toen ik rond de 30wk zwanger was, met een vage reden dat ik niet zo betrokken was bij t team oid. Ik hoorde dit wel een tijd van te voren
Spannend! Ik snap de stress, maar gelukkig kan het ook prima uitpakken hoor. Ik heb vlak voor mn vorige verlof een vast contract gekregen. Een werkgever gooit je er echt niet altijd uit vanwege een zwangerschap.
Ik ben zo benieuwd kan er gewoon niet van slapen haha Ik laat het jullie morgen weten Het is vooral omdat er zoveel op t spel staat Zonder deze baan gaan wij een huis niet kopen en dat betekend met baby langer bij mijn ouders
Ze kon me niet echt duidelijkheid geven over waar ik kwam te werken maar ze wilde me nog wel een contract aanbieden maar ze moest kijken wat er mogelijk was Beetje onduidelijk dus och och