Kinderwens vervuld en dan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke anticonceptie na vervulde kinderwens?

1. Sterilisatie vrouw

2. Sterilisatie man

3. Spiraal

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn man is gesteriliseerd, ongeveer 2 wkn geleden (was een peuleschil!).
    redenen:

-man wil absoluut niet meer
    -man is 39
    -ik risico op zware zwangerschap
    -financieel/woonruimtetekort
    -gezin compleet
    -ik vind mezelf te jong voor definitieve sterilisatie, mocht er wat met mijn man gebeuren kan ik nog wat opbouwen.
    -ik kan niet tegen pil en spiralen komen eruit.

Hij kwam er zelf mee, na al het harde werken van mijn lijf wilde hij graag iets "terugdoen".

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier is het ook nog niet aan de orde, maar al wel afgesproken dat mijn man zich laat steriliseren als het nodig is.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier is het nog niet aan de orde voorlopig, maar mijn man heeft nog niet direct gezegd dat hij zich dan wel wil laten steriliseren. Ik wil niet mijn hele leven aan de pil blijven. Dus dat moeten we tegen die tijd nog maar eens bedenken.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier kan ik mij bij aansluiten. Voor mij is 1 kindje wel genoeg, maar wie weet wat ik over 4 jaar nog zeg. Of als we uit elkaar gaan (door overlijden of weet ik het waarom) en een van ons wil met een volgende partner nog een kind, dan kan dat niet meer. Dus voor nu kiezen wij voor implanon (aangezien een spiraal bij mij niet gaat) en over 6 jaar kijken we wel weer verder, maar dan denk ik dat mijn vriend er een knoop in gaat laten leggen.

5. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    mijn kinderwens is nog niet vervult.. ik zou nog wel een 3e willen.. maar mijn partner niet.. dus we laten het wel bij deze 2.
    ik heb een implanon.. (hormoonstaafje) ideaal!
    xxx taatje

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze kinderwens is in principe ook vervuld, zeg nooit nooit uiteraard, maar het lijkt er wel sterk op dat Benjamin ook echt "onze Benjamin" is ;). Spulletjes doen we ook al weg enzo.

Voorlopig heb ik een spiraaltje laten zetten en als over een aantal jaren blijkt dat we er nog steeds zo over denken, zal er een sterilisatie komen. Waarschijnlijk bij mij of bij ons allebei, dat weten we nog niet zeker.

Pil wil ik absoluut niet meer en met condooms zijn wij veel te laks. Dat i.c.m. fikse vruchtbaarheid, vinden we een íets te groot risico.

7. Maia

Maia Niet meer actief

onze kinderwens is dan nog niet vervuld, maar we hebben het er wel over gehad. En dat betekent dat hij zich tzt zal laten steriliseren. Hij gaf het zelf al aan :) ik kan niet zo goed tegen ac waar hormonen in zitten en hij vindt mij een stuk leuker zo zonder die hormonen en aangezien ik geen spiraaltje wil was het voor hem makkelijk. Dus na ons (hopelijk) 2e kindje zal hij zich laten steriliseren.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn perfectly happy met onze twee zoons, maar zeg nooit nooit! Voor een sterilisatie vind ik het nu nog te vroeg.
    Ik ben nu aan de pil, maar laat na de zomervakantie een Implanon zetten. Die kan 3 jaar blijven zitten, dan ben ik 39, daarna vind ik het mooi geweest.
    Dan mag mijn man richting de 'slachtbank'.

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij ons ben ik degene die gesteriliseerd is.
    ik was toen 29, en dat is gedaan via de essure methode.
    bij die methode stapte ik na de ingreep op de fiets om de kinderen van school te halen...
    je krijgt dan in allebei je eileiders een veertje geschoven,
    de 1e is niet pijnlijk, de 2de wel, omdat die al gaat verzetten.
    maar heel goed te doen.
    dat veertje gaat vastzitten, en er komt littekenweefsel omheen,
    het veertje zit dan vast en er kan niks meer door.
    je wordt wel nog gewoon elke maand ongesteld.

ik vond het eigenlijk een peulenschil, en de reden waarom ik het heb laten doen, is omdat MIJN kinderwens vervuld is.
    die van mijn man ook, maar ik wist zeker dat ik er geen meer wilde, ook niet als ik ooit eens een nieuwe relatie zou krijgen.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze kinderwens is nog niet klaar maar qua mijn ziekte mag ik voor nu absoluut niet meer zwanger worden,

misschien hebben ze over 5 jaar ofzo iets gevonden, maar ik mag nu dus niet meer zwanger worden 80 % dat ik zelf kom te overlijden en de baby ook.

Wij gebruiken condooms, we hebben geen andere keus,

door de pil word de werking van prednison afgezwakt die ik dagelijks moet slikken, en door gebruik van prednison zwakt de werking van de pil af,

ik heb een autoimuunziekte, mijn lichaam stoot alles af goede en slechte cellen, een spiraal word dus direct afgestoten van mijn lichaam en is dus ook geen optie,

sterrilisatie zou ik nu niet mogen met 22 jaar, dan word het niet vergoed door cz, zolang we het kunnen oplossen met consooms.... moet er gewacht worden tot 30 jaar,

daarbij hebben wij de hoop misschien over 5 jaar nog weer ander nieuws te horen dat we misschien toch nog een 3e mogen krijgen

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik overweeg nu serieus me te laten sterilliseren. er komt geen 3e kindje meer en ik wil geen hormonen meer.

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij denken er nu serieus over sterilisatie na. Ik ben 39 en we zijn met 2 mooie ukken echt compleet (al zou ik die twee zwangerschappen zo weer doen) en voor een derde moet er het een en ander verbouwd worden. Alleen wie het gaat doen is nog even de vraag. Ik riep vorige week dat ik een verwijsbrief ging halen, toen kwam manlief ermee dat hij ook wel wil gaan. Maar de afspraak heeft ie nog niet gemaakt.

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wij denken ook aan sterilisatie al twijfel ik bij wie van ons dit zal gebeuren.
    Ik heb voor mijn zwangerschappen de implanon gehad, maar een heel lelijk litteken aan overgehouden bij het verwijderen. Echt balen! Daarom heb ik nu de nuva ring, maar ben er nog niet gerust op dat het een zwangerschap tegen houdt.
    Wat betreft het spiraal ben ik een angsthaas. De koperspiraal deed me namelijk vreselijk pijn en ik had 14 dagen een menstruatie.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als dat moment aangebroken is, laat ml zich steriliseren.
    Voor nu: condooms.

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Sterilisatie van manlief, verwijsbrief is al in huis...nu de afspraak nog :)

Hij is 38 en ik 34 jaar en 2 kindjes vinden we allebei genoeg en ik vind inderdaad dat ik al genoeg heb gedaan...nu is hij aan de beurt ;)

16. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik heb bij beide een ks gehad en heb me gelijk laten sterilliseren..lekker makkelijk en goedkoop;)

Deel Deze Pagina