Hoi hoi! Ik snap er niks meer van! Ik zit vandaag op CD 22. Ik heb afgelopen maand voor eerst ovulatietesten gebruikt en dit zijn mijn bevindingen: - Temp: CD 7: 36.5 CD 8: 36.4 CD 9: 36.4 CD 10: 36.6 CD 11: 36.6 CD 12: 36.5 CD 13: 36.6 CD 14: 36.5 CD 15: nachtdiensten -> heb wel gemeten maar kwamen rare metingen uit CD 16: " CD 17:" CD 18: 36.5 CD 19: 36.5 CD 20: 36.5 CD 21: 36.2 CD 22: 36.1 - Action-ovulatietesten: kregen een wat dikker streepje op CD 15, hierna zakte het af en bouwde het weer op met als dikste lijntje op CD 19. Hierna ovulatietesten afgenomen. - Slijm: Sinds CD15 al wat "nattig" en waterig slijm. Op CD 19/20 had ik echt dat typische heldere dikke draden trekken slijm. Hierna is slijmproductie minder geworden. Wat ik hier zelf uit kan concluderen dat mijn ovulatie nu misschien echt is geweest; slijmproductie wordt minder en ovulatietesten minder. Enige is dat temperatuur niet is gestegen. Ook twijfel ik of ik echte positieve ovulatiesten heb gehad. Het waren geen dikke knallers, maar dit lees ik wel vaker over de action-testen. Vorige maand had ik ook pas een tempstijging op CD 24/25 en werd op CD 35 ongesteld. Wat ik wel gek vond want dan zaten er maar 10 dagen tussen tempostijging en ongesteld worden. Is dit normaal? Ik denk er vast teveel over na, maar probeer het gewoon te analyseren wat er nou precies gebeurd Hoopte dat de ovulatietesten mij duidelijkheid zouden geven maar helaas! Wat denken jullie? We blijven maar doorklussen "voor de zekerheid"...
Mijn eerste cyclus na pilstop was 34 dagen met een eisprong op cd22. Ik heb een LF van 12 dagen. Gek is het niet dat je nog geen positieve ovu test hebt gehad als je een LF van 10 dagen hebt. Deze kan tussen de 10-18 dagen zijn. Dat is normaal. Ik zou me geen zorgen maken, doortesten en lekker blijven klussen!
Het is niet extreem kort als je een lf hebt an maar 10 dagen. Een eitje kan innestelen tussen dag 5 en 10. Temperaturen, als je het juist doet, is betrouwbaarder dan een ovulatietest. Een ovulatietest laat je piek in hormoon zien, maar niet of je ei daadwerkelijk is gesprongen. Je temperatuur moet echt veranderen als je een eisprong hebt gehad. Dus ik denk dat je ei nog niet is geweest
Vanochtend was mijn temp 36.5, wel weer gestegen in vergelijking met 2 dagen ervoor maar wel precies hetzelfde van voor de temperatuurdip.. Ik blijf idd wel doortesten. Eigenlijk wat jullie zeggen is dat tempmethode in combinatie met het goed observeren van het vruchtbare slijm misschien wel betrouwbaarder is? Want die ovulatietesten maken mij nu gewoon onzeker!
Tempen is de meeste betrouwbare methode, het enige nadeel is dan dat je ps achteraf kan zeggen dat je een eisprong gehad hebt. Ik zou het als ik jou was in een kaartje zetten FF of zo, dan is het makkelijker te zien wanneer je eisprong geweest is. Als je nu 36.5 hebt is je eisprong nog niet geweest, want die temp had je al vaker deze cyclus. Succes meid, hopelijk zie je snel een eisprong in je kaartje
En temp je wel elke dag op het zelfde tijdstip onder dezelfde omstandigheden? Als je nachtdienst heb gehad kan je eigenlijk al niet meer temperaturen. Mij is verteld dat je minstens een aantal uur achter elkaar geslapen moet hebben, dus snachts er uit om te plassen was niet meer betrouwbaar en je moet elke dag op hetzelfde tijdstip temperaturen. Voor mij was dat 05:30, ook in het weekend
aan je temp lijkt het alsof je ei nog niet geweest is idd. Hangt er vanaf wat je temp morgen doet. Als die morgen nog hoger is dan denk ik dat je eisprong wel gisteren was. Ik heb ook geen officiële positieve ovulatietesten gehad met de action, maar wel een donkerste test wat voor mij een positieve test was, want 3 cyclussen achter elkaar gebeurde dit en dan werd ik precies hetzelfde aantal dagen later ongesteld. Ik temperatuurde erbij en zette dit in een grafiek van fertility friend. Hele fijne app/website en die geeft ook je eisprong weer (als hij die kan vinden). Zoals je kunt zien ben ik zwanger en heb gisteren een kloppend hartje gezien! Dus met een LF van 10/11 kun je prima zwanger worden