Kinderwens voor bruiloft

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door FloorAnne, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorAnne

FloorAnne Niet meer actief

#1 FloorAnne, 4 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2018
    Hoi lieve dames,

Mijn vriend en ik zitten een beetje in een dilemma.
    Wij hebben een grote kinderwens, maar gaan ook in juli trouwen..
    We dachten we kunnen het in eind mei/ juni het misschien wel gaan proberen.. Dan zou ik heel pril zwanger zijn vier/vijf weken. Vaak heb je met vier/vijf weken nog geen klachten.
    Wat zouden jullie doen? (En ja ik weet heel goed dat het maanden kan duren, maar even ervan uitgaande dat het in 1x raak kan zijn!)
    Alcohol is verder geen probleem want ik drink vaak toch maar 1 of 2 glaasjes, die kan ik dan ook wel laten staan om mijn bruiloft bewust mee te maken;)

Hoor het graag!

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Euh, wie zegt dat het in één keer gaat lukken? Ik zou inderdaad gewoon beginnen. Als je een geluksvogel bent, dan is er geen man overboord, en mocht het langer gaan duren, dan ben je voor je gevoel in elk geval op tijd begonnen :).

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  3. FloorAnne

Nee dat weet ik ook hoor! De kans dat het in een keer lukt is nihil, maar even ervan uitgaande dat het in een keer raak is, qua klachten etc.
    Maar thanks, heb ik wat aan!

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Veel geluk en succes gewenst!

5. FloorAnne

Lief van je, jij ook! Hoop heel erg dat het voor jou ook gauw lukt.
    Zet 'm op!

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik zou eerlijk gezegt (als ik terug kijk na de zwangerschap van mijn dochter en de bbz die ik heb gehad) wachten tot na de bruiloft. Bij mn dochter was ik echt ziek de eerste weken en de bbz tsja toen lag ik in het ziekenhuis. Het is natuurlijk niet gezegt dat jij dan ziek bent oid, maar mijn advies is dus om je lekker op de bruiloft te gaan richten en daarna te beginnen.

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Eén ding heb ik wel geleerd: richt je leven niet in rekening houdend met een zwangerschap. Er kan zo een jaar (of 2) voorbij zijn. Niet om je te ontmoedigen, maar om je er van te verzekeren dat je beter gewoon van het leven kunt genieten in plaats van stil te staan bij het feit dat je misschien wel... :)

Blosjes, Maan14, Friesin en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou lekker wachten tot je huwelijksnacht ;)

Rosy90 vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Eens met bovenstaande... richt je leven niet in op een eventuele zwangerschap. Even heel realistisch: grote kans dat het niet in 1 keer lukt.

Veel mensen zeggen: je bent nog jong je hebt alle tijd. Maar hoe weet je nou dat je alle tijd hebt? Als het lang duurt kan er zo jaren overheen gaan... misschien is er iets anders mis en ben je eerder in de overgang dan gepland.

Ik wil hiermee zeggen: als je nu een kinderwens hebt, ga er dan nu voor. Het zou mooi zijn als het direct lukt! Iets waar menig lid hier voor zou tekenen....

10. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik moest mijn trouwjurk een week voor de bruiloft laten uitnemen want t was dus wel gelijk raak en ik was 18 weken zwanger toen we gingen trouwen.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.092
    12.053
    113
    Ik begrijp de reacties dat je je leven er niet omheen moet plannen, maar het gaat dan om 1 maand later. Tenzij je leeftijd echt cruciaal is, zou ik in juni beginnen met foliumzuur en dan na je bruiloft ervoor gaan. Als we dan toch in de ‘wat als’ Scenario’s denken, stel het wordt een vroege miskraam dan is dat ook verdrietig op zo’n mooie dag.

Maar dat is wat ik zou doen, het belangrijkste is dat je doet waar jij je goed bij voelt. En als dat nu ervoor gaan is, dan zou ik ervoor gaan!

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik zou me eerst lekker richten op je bruiloft. Oké dan drink je misschien niet veel maar een glaasje is wél lekker. En je kunt ook alles eten wat je wil. Je hoeft nog maar een paar maandjes te wachten!
    By the way; ik was echt vanaf dag 1 kotsmisselijk (testte een week voor nod al positief) en na een maand begon m’n buik al op te zetten ivm darmen. Zou toch zonde zijn als je je jurk moet laten uitleggen vind ik. Geniet maar eerst van het ene dan dan van het andere.

13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik mis even wat je vraag nou precies is. Twijfel je om de maand voor de bruiloft te beginnen of toch de maand erna! Of overweeg je eventueel om gewoon nu al te beginnen?

Ik zou ook je leven er niet op inrichten, ben het roerend met @nizzie86 eens daarin. Als ik terugkijk hoe vaak we wel niet tegen elkaar zeiden "oei, dan kan ik wel zwanger zijn, dat wordt lastig...". Maar nope. Gewoon beginnen wanneer jullie willen en hopelijk mag het dan snel lukken. Ook als je zwanger bent kun je trouwen...

Maan14 en nizzie86 vinden dit leuk.
  14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het niet doen.
    Toen wij ervoor wilden gaan, hadden we uitgerekend dat onze eerste dan eind december zou komen, dat vonden we niet handig en een maand later waren we idd zwanger, geboren eind jan...
    Hier de wens voor nr 2 toen we gingen trouwen.
    De jurk werd besteld op maat en kon niet uitgenomen worden, die paar maanden later konden we wel wachten en ja hoor, een maand na het huwelijk zwanger van nummer 2.
    Het kan dus wel!
    En aangezien je maar een maandje extra moet wachten, zou ik dat gewoon doen.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik had ook een romantische wens. Zwanger trouwen. Wat ben ik nog steeds blij dat we gewacht hebben. Niet qua kwaaltjes maar wel t feit dat ik dan zwanger was geweest van een miskraam tijdens mijn bruiloft.. nee dat had achteraf een vreselijke stempel op deze dag achter gelaten. Nu heb ik volop genoten zinder andere dingen waar rekening mee gehouden moest worden.
    Juli is bijna. Je kunt vast stoppen met de pil als je die slikt maar ik zou wachten..

16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben er voor gekozen om voor het trouwen nog wel 2 iui behandelingen te doen, dit na de bbz waarvan ik ander met het trouwen precies 6 maanden zwanger zou zijn. Maar daar is dan ook wel vanaf het begin contact over geweest betreffende mijn jurk, die is dus ook pas definitief vermaakt na de laatste testdatum. De maand van het trouwen hebben we over geslagen en 1,5 maand later aan icsi begonnen.

Volg je gevoel, maar mocht je ervoor gaan overleg dit ook met diegene die je jurk vermaakt, soms zitten er (hoge) meer kosten aan.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou lekker vast stoppen met hormonale anticonceptie en een paar maanden condooms gebruiken. En dan vanaf je huwelijksnacht er vol voor gaan ;)

18. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Waarom is de kans nihil dat het in 1x zou lukken? Ik ken genoeg voorbeelden waar het wel zo was...

Mijn nichtje hadden ze verteld dat ze ivm ernstige vleesbomen moeilijk tot niet zwanger zou worden, dus dat ze maar best snel konden beginnen als ze een kinderwens hadden. Dat hebben ze dus ook gedaan vóór de bruiloft. In 1x raak, op het moment vd bruiloft was ze 6 weken zwanger. Net die dag kreeg ze bloedverlies, ze is dus de hele dag alleen maar bezig geweest met een mogelijke miskraam, terwijl er niets aan de hand was.
    Andere vriendin ook pril zwanger (5 weken) op haar bruiloft en kotsmisselijk de hele dag en heel moe (ik had beiden ook al met 5 weken overigens). En omdat het zo pril was wilde ze het natuurlijk nog niet vertellen dus moest ze de schijn hoog houden.

Nee, als het zou gaan om je wens 1-2 maanden uit te stellen dan zou ik dat persoonlijk doen.
    De onzekerheid en reeele kans op toch al kwaaltjes die een vroege zwangerschap met zich meebrengen zouden voor mij te zwaar wegen. Komt ook nog eens bij dat je niet mag drinken en allerlei etenswaren moet laten staan of moet aanpassen. En inderdaad stel dat je zwanger bent en het net voor de zwangerschap misgaat; moet er niet aan denken...
    Ook was ik - eenmaal bezig met proberen zwanger te worden - heel erg daarmee bezig. Ovulatietesten, timen van seks, al vroeg gaan testen. Had ik van tevoren niet van mezelf verwacht maar het was wel zo. Ook dat zou ik zonde vinden in de aanloop naar je bruiloft toe, dan heb je ook andere dingen waar je mee bezig wilt/moet zijn.

Ik zou de goede voorwaarden scheppen; stoppen met anticonceptie (behalve dan condooms), starten met foliumzuur en dan met de huwelijksnacht jullie kinderwens gaan invullen ;)
    Laat je bruiloft nog even staan in het teken van jullie 2.

Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Ik zou wachten tot na de bruiloft, maar ja dat is ook vanuit mijn persoonlijke ervaring. Ik heb 4 keer heel heel heel veel geluk heb gehad. Maar wel met flauwvallen en spugen vanaf 4/5 weken.
    Ik zou wel mijn leeftijd meenemen in de beslissing trouwens.
    In mijn ogen kan het 2 kanten op: 1. je bent zwanger (heel leuk!) en hebt dus risico op klachten waardoor het feest misschien anders loopt dan gehoopt. (Uiteraard kan je ook nergens last van hebben)
    2. Je bent niet zwanger (jammer), dus even ‘ver’ als daarvoor.
    In mijn ogen is het niet relevant dat je dan al een ronde gehad hebt, het is niet dat je sneller zwanger bent daarna. Stel dat je in december zwanger zou raken, maakt het niet uit of dat dan ronde 7 of 8 is bedoel ik.
    Het gaat pas tellen als je de mmm in wil en de eerste stap naar de huisarts is dat het na een jaar proberen niet gelukt is. Dan telt misschien die maand wel voor jou mee, maar daar kan ik niet over oordelen.
    Dus ik zou afwegen wat voor jouw persoonlijk zwaarder weegt.
    En met mijn voorgangsters eens dat je uiteraard je lichaam alvast in optimale conditie kan brengen natuurlijk.
    Geniet in ieder geval van je dag!

20. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik zou ook even wachten:rolleyes: Ik ben wel praktisch ingesteld. Ik zou er niet aan moeten denken om zwanger te trouwen. Ik was al snel erg misselijk en hing de halve dag boven de wc. Ik was daardoor ook zoo moe. Ik heb bijv gewacht tot ik in de laatste weken van mijn studie zat. Erg blij mee, want het was elke keer meteen raak en ik kreeg eerst een aantal miskramen. Dat had ik er toen niet bij kunnen hebben.
    Daarnaast zou ik eens informeren hoe makkelijk je model jurk evt uitgehaald zou kunnen worden, als je echt graag wilt? Ga je bijv nog op huwelijksreis daarna? Dan is de kans aanwezig dat je niet al te fit bent dan. Bij mij staat zwanger zijn gelijk aan misselijk, moe en zwak.:p
    Ik heb dus ook gewacht met het idee: stel dat het wel in 1x raak is, dan is het nog helemaal niet handig nu.

Deel Deze Pagina