Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

O jee wat een spanning dan meid!!
    weetje hoelaat je ong gebeld zal worden?

ik heb hier nog niks over gehoord, maar is je eitje dan wel of niet gesprongen? wat raar idd..voor jou extra moeilijk omdat je nu in onzekerheid zit!

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt wijffie,
    ik duim voor je,,

Liefs kirss

2. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirsten
    Ben net gebeld, niet zwanger, wel een ovulatie gehad. Mag gelukkig wel starten met de puregon. De eitjes die er al zitten gaan slinken.
    Ze belt zo alleen nog terug of ik naar 75 ga ipv 50++ zodat ik wat eerder ovuleer.

Maar wel allemaal erg frustrerend. nu ben ik weer net zo ver als dat ik vanmorgen was...

3. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Miloe: dat is idd een vreemd. Je zal toch denken dat tijdens je mentruatie je bms afgebroken wordt. Meestal heb je dan ook wel stukjes weefsel toch? Heb je dat deze keer niet gehad?

Hoelaat krijg je de uitslag? Hoop echt zo op een goeie afloop en dit gewoon een bloeding was omdat je lichaam het nog niet helemaal snapte!

@ Dier: Spannend bijna spuiten. Succes met de prikles morgen.

@ Kirss: jaa, het is al bijna oktober! ;) en dat hou jij wel vol!

@ Vlinder: welkom en spannend wat er gaat gebeuren. Kan het niet zijn dat je bms nog dikker wordt deze dagen?

Mn bloed was goed, dus heb idd een eisprong gehad. Nou denk ik zelf dat het pas rond maandag gesprongen is aangezien mn temp sinds woensdag dus wel hoger is. Hebben goed geklust hoor, maar nou net als laatste op vrijdag en toen pas weer op maandag omdat ik een posi ovutest had. Maar ja er stond duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat het met PCOS ongeldig kan zijnm, dus ga zaterdag dr nog een doen en kijken of de smiley dan weg is.
    Dus hoop dat we het genoeg gedaan hebben of dat ie toch eerder gesprongen is. Dan kan ie bijna niet missen haha. Vriend was blij dat ie niet weer verplicht aan de bak hoefde ;).

Dus volgende week donderdag mn NOD of dus pas na het weekend...pff weken gaan best snel maar wil het gewoon NU WETEN!!

4. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Oh meis balen zeg. Maar hoe zit het dan met je bms? Sorry, zag je berichtje pas na de mijne.

5. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ uk
    ik heb geen idee, ik denk dat het niet uit maakt, want nu is het gewoon al dik voor de volgende ronde...

6. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

Balen meid,
    maar wel goede hoop voor de volgende ronde, mag je meer spuiten?
    en als bms goed is, is dat al een goed teken voor de volgende ronde
    Succes meis deze ronde! wanneer begin je weer?

@uk, wat super meis, dus nu is het afwachten of mannetje lief raak heeft geschoten :p volgende week donderdag 6okt?
    kan je dan testen? ik ga voor je duimen meis

liefsss

7. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirsten
    ja ik ga er maar vanuit dat het allemaal goed zit. Ze zei dat ik net binnen de normen zat om nu alweer te beginnen. De follikels zijn net klein genoeg om te starten. Dus ik heb vanavond mijn eerste spuit alweer gezet. Blijf wel op 50++ omdat er anders kans is op overstimulatie. Dus dat vind ik zelf ook wel fijn, dan maar ietsje later (scheelt maar 2 of 3 dagen) een ovulatie. We gaan dus gewoon verder met hopen dat t deze ronde raak is ;)

8. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

Succes deze ronde meis
    het gaat gewoon lukken!

@uk,, hoe is het meiss wann kan je testen :D

liefss

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    In principe de 6e, dus aankomende donderdag. Maar als mn ei toch later was, test ik dus ook later... dus heb met mezelf afgesproken dat ik op zn vroegst volgende week zaterdag test, tenzij ik voortekenen heb dat ik ongesteld wordt!

Tot nu toe iig met vlagen niet lekker op mn maag, temp is hoog en veel brandend maagzuur. Maar jah, dat kan van allebei komen he! Tis echt afwachten...

10. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk: wat goed dat je zo geduldig kunt wachten, ik zou geloof ik gek worden haha, mja ik heb nog niet in die situatie gezeten.
    Spannend hoor!

Miloe: bij jou is het dus een beetje raar gelopen, apart, maar wel fijn dat je toch gewoon verder mag met de volgende ronde... 3 maal is scheepsrecht he!

Ik heb vrijdag prikinstructie gehad in het ziekenhuis. Superlieve dame die dat deed. Maar het was eigenlijk appeltje eitje voor mij want ik ben zelf ook verpleegkundige van huis uit, alleen heb ik nu geen baan meer in de directe zorg en ook al 2 a 3 jaar geen spuiten meer klaargemaakt en gezet. Dus het was even een soort opfrisser voor mij. Ook het prikken op mezelf vond ik niet erg om te doen, doet geen pijn. Ik moet Menopur gaan spuiten, begin met 75EH (1 ampul), en die spuiten moet je dus zelf oplossen en klaarmaken, het is geen prikpen of zo. Pregnyl werkt het zelfde, dus die kan ik ook zelf zetten.
    Toen ik al die spulletjes klaar zag staan dacht ik wel even van: poeh, nu gaat het echt beginnen! Ik vind het toch echt een 2e stap in het medische traject. Maar hopelijk nu ook eens een kans! Ik mocht van de dok zelf weten of ik 10 of 12 provera nam, dus ik heb het op 10 gehouden en die zitten er nu allemaal in dus het grote afwachten op de ongesteldheid is weer begonnen!
    Verder was er wat verwarring of ik meteen IUI zou krijgen of niet, bij mijn weten niet, maar dat zal vrijdag allemaal duidelijk worden. Ik vind het allemaal prima. Het zaad is op zich goed dus daarvoor hoeft het niet per se denk ik.

11. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo allemaal,

Het is best druk op het forum, er gebeurt ook een hoop bij veel van jullie, spannend hoor allemaal!

@Dierelier: Dat gevoel van 'nu gaat het echt beginnen' herken ik al van de Provera/Clomid, laat staan als je moet gaan spuiten!!! Wordt allemaal wel erg 'echt' hè... Maar het is voor een goed doel!
    Scheelt wel dat je ook vpk bent van huis uit, dan is het spuiten inderdaad niet helemaal nieuw/eng.
    Vind het wel apart dat je alles zelf moet oplossen en dat het geen kant-en-klare spuiten zijn. Niet echt gebruiksvriendelijk, zeker niet als je niet gewend bent om spuiten klaar te maken. Wanneer kan je nu beginnen met spuiten?

@Uk: Spannend hoor dat afwachten, wel fijn dat je in ieder geval een eisprong hebt gehad, dan heb je in ieder geval een kans!

@Miloe: Succes ook met spuiten en afwachten!

Wat worden we toch allemaal goed in wachten, ons geduld wordt wel erg op de proef gesteld zeg!
    Hier is het wachten tot 11 oktober, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden moet ik een zwtest doen en als die negatief is kan ik beginnen met Provera/Clomid 50. Daarna moet ik na 4 weken weer op de poli terugkomen, denk dat ik dan weer een echo krijg en bloedonderzoek...

Succes iedereen!

12. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @dierelier,

heel veel succes deze ronde en ik ga voor je duimen dat dit wel mag aanslaan! ik probeer nog 1 ronde clomid en als het niet werkt ga ik net als jou voor prikken, moet je tussendoor nog voor een fa?

@ uk , hoe is het wijffiee??!! bijna testen
    ik ga voor je duimen op een hele mooie posi test :D

@moon jij ook succes deze ronde zullen we allemaal zwanger zijn over 4/5 weken :D:D

ik mag vrijdag weer beginnen met primolut en dan clomid 150mg
    dus ben benieuwd!

Liefss

13. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hi meiden!

Wat een rust hier, iedereen druk of op het wachtbankje??
    @ Dier: wow, misschien ook IUI erbij? Da's spannend, waarom overwegen ze dat eigenlijk?

@ Moon: spannend 11 okt! Ben je inmiddels al gaan temperaturen?

@ Kirs: nog 3 nachtjes slapen, jeeh!

Hoe ist met de andere meiden?

Nou, hier vanaf vanmorgen weer de ongikrampen... hele week is er een soort serene rust in mn buik en lichaam geweest. Ik voelde niets, maar t voelde ook wel erg goed op een of andere manier.
    Nu dus soms krampen, geen idee wat het betekent. Denk toch echt dat mn ei later is geweest dan as donderdag dus we wachten nog maar af.
    Heb wel vorige week vrijdag een eenmalige bloeding gehad, echt helderrood en daarna niets meer dus wie weet??

14. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

Heee meis,

Jaa Bijna vrijdag EINDELIJK :D,, wat heb ik lang moet wachten maarja...nieuwe ronde nieuwe kansen ;)..
    ik kan echt niet meer wachten...
    Ga nog nergens vanuit meis, even afwachten wat er gaat gebeuren wat zegt je gevoel? en wanneer zou je evt kunnen testen?
    misschien een innestelbloeding geweest? hoow ik ga voor je duimen meis.. op naar een knaltest!!!!!

hoe is het verder meis?

Liefs kirss

15. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Jaa, nieuwe kansen, zeker!!
    Heb met vriend afgesproken dat we zondag pas gaan testen, en we gaan het volhouden :D (tjeez wat een discipline...) haha.

Maar dan zitten we of een paar dagen na NOD of 1 dag ervoor dus dan zal de uitslag wel dicht bij de waarheid komen. Wil gewoon echt niet eerder testen, veel te vaak gedaan en elke keer die teleurtselling wil ik niet meer.

Dus laat voor ons die dagen maar snel gaan he meis!

16. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

oeee spannend :D, idd dat deze week maar snel afgelopen mag zijn!!
    ik ga voor je duimen meis dat je zondag een knaltest in je handen hebt
    en ik hoop je dan snel te volgen!!
    en je kan beter iets later testen dan te vroeg want wat je zegt dan is het helemaal een teleurstelling!

Succes met deze laatste daagjes!! en zoek lekker wat afleiding want anders kunnen die dagen nog wel lang gaan duren!

liefs kirsss

17. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ben nog niet gaan temperaturen, ik wil daarmee beginnen op de eerste dag van de menstruatie, of die nou spontaan komt of door Provera. Schema dat ik van de gyn. heb meegekregen gaat daar ook vanuit, dus dat doen we dan maar braaf...:D

Wat zijn we toch een stelletje brave meiden hè...;)

18. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk: nog wachten tot zondag dus... succes meid!! Zou toch gaaf zijn als er weer een zwangere bij is hier!!

Moon: jij mag volgende week beginnen dus, spannend hoor!!! Eindelijk he!

Kirss: nog 2 nachtjes slapen! Hopelijk is nog alles goedgekomen met je recept?

Hier:
    Ik ben ontzettend in afwachting van mijn menstruatie.
    Het is nu dag 4 na het stoppen van de provera. Ik had gehoopt dat het vandaag zou komen, maar ik denk morgen. Ik heb sinds gister wel een klein beetje bruin en roze, maar dit mag je geen menstruatie noemen. Ik heb wel al een aantal dagen buikkrampjes, puisten en ik ben vreselijk chaggo, ik sta echt op scherp, niet te geloven. Ik ben normaal echt een vredelievend persoon.
    Ik merk dat ik het gewoon enorm spannend vind allemaal, wanneer mn menstruatie komt, dat ik vrijdag weer naar het ziekenhuis moet en nog antwoord hoop te krijgen op een aantal vragen (o.a. of we nu meteen IUI gaan doen, ik heb geen idee waarom dit eigenlijk ter sprake kwam). De prikspulletjes in huis en dit weekend zal ik ws moeten beginnen. Hoe zal dat gaan en zo. Ik heb besloten wel een soort videodagboek hiervan te gaan maken, geen idee of ik er ooit wat mee ga doen, maar dat zien we wel. Ik ben nogal van alles vastleggen op film en het dan een beetje leuk bewerken zo.
    Ik vind het gewoon enorm spannend dat we nu weer een stap verder gaan en ben heel benieuwd of dit gaat werken voor mijn eigenwijze lichaam. Ik heb zowiezo een beetje een haat-liefde-verhouding met mijn lichaam, niet qua vorm of zo, maar mijn immuunsysteem heeft mij in het verleden erg vaak in de steek gelaten.
    Verder hebben we besloten om in jan/feb naar de zon te gaan als ik dan nog niet zwanger ben, denk dat we dat dan wel even kunnen gebruiken.
    Merk dat ik het nu ook moeilijk vind weer dat ik het er met bijna niemand over kan hebben irl. Bijna niemand weet het, terwijl dat hetgeen is wat je zo ongeveer de hele dag bezighoudt momenteel. Bleh.

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Moon: braaf hoor :D!

@ Dier: jaa, snap helemaal dat het spannend is. De clomid zijn maar pilletjes en nu gaan jullie een stapje verder. Dus vrijdag hoor je meer... ben ook heel benieuwd waarom IUI ter sprake kwam.

Wat ontzettend naar dat je het er met niemand over kan hebben. Is er echt niemand die het weet of van wie je graag steun zou krijgen? Ikzelf merk dat ik het erg fijn vind dat we er open over kunnen zijn naar de mensen waarvan we wilden dat die het wisten. Niet dat ik ze alle ins en outs vertel maar als ik ff wil spuien kan dat! Soms erg fijn om dat niet alleen met mn vriend te kunnen delen. Maar die keus is natuurlijk helemaal aan jou/jullie!

Hier nog nix te bespeuren. Ik weet niet, maar de krampjes die ik nu soms heb voelen anders dan menstruatiekrampen. En verder is mn buik alleen maar druk bezig, soms nog weeig gevoel...alleen mn borsten willen maar geen pijn gaan doen haha...lijkt me toch een soort graatmeter, maar das ook niet altijd zo he!

20. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kan me voorstellen dat dit lastig is voor je, wie heb je het wel verteld?
    Ik heb mijn schoonmoeder en haar vriend, een aantal collega's en 2 vriendinnen verteld waar we mee bezig zijn en ik merk dat ik het erg prettig vind om er met iemand over te kunnen praten. Ook als ik me niet zo happy voel, krijg ik dan steun vanuit mijn omgeving.

Mijn man heeft het op zijn werk aan zijn werkgever en 1 collega verteld. Overigens bleek die collega met zijn vriendin ook in het ZH te lopen voor hetzelfde! Toevallig hè!? Hij vind het wel prettig dat hij er op zijn werk ook over kan praten en dat hij niet geheimzinnig hoeft te doen als hij mee gaat naar het ZH.
    Hoe doen jullie mannen/vrienden dat?

Hier nog geen nieuws, wachten op een eventuele menstruatie of eisprong. Voel nog niets, maar weet ook niet of ik mijn ei zal voelen springen.
    Ondertussen houden we het samen 'gezellig', je weet tenslotte maar nooit...;):D

Succes iedereen!

Deel Deze Pagina