Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ moon en dierelier
    Ik heb het aan 2 vriendinnen, moeder, schoonouders en mn collega's verteld. De laatste 3 heb ik pas 3 maanden terug gedaan, toen ik starte met de puregon. Ik moet de spuiten nl in de koelkast bewaren en op een zelfde tijdstip spuiten, nu werk ik in de zorg, dus kon ik er toen niet meer omheen het op het werk te vertellen. Op zich vind ik het wel fijn dat ze t nu weten. Ook bij mij blijkt een collega al 5 jaar bezig. Daarnaast laten ze me nu gewoon chagerijnig zijn en schuiven het dan op de medicatie :cool:
    Maar ondanks al deze mensen heb ik nog steeds het idee dat we er alleen in staan. Iedereen bedoelt het goed, maar ze hebben geen idee wat het allemaal betekend...

Dan nog wat goed nieuws:
    Vanmorgen FM gehad, alles was weer terug bij normaal en had links 1 van 10 en rechts 1 van 12, maandag terug en dan hopenlijk al de pregnyl!

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hier waarschijnlijk ook PCOS op de echo te zien en bloed was ook wat afwijkend, heb verder niet gehoord wat er niet goed was en wat wel, maar moet 3e cyclusdag weer bloedprikken.
    Dan ook nog HSG maken en 2e zaadcontrole van mn man.
    3e week november dan pas weer terugkomen.
    Gyn. kon wel 1 dominante follikel zien en dat kan goed kloppen want ik zit midden in mn eisprong. Hoop dat het deze maand toch nog gaat lukken, we wachten af.

3. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    @Mirandadep: heel veel suc6 de komende tijd met alle onderzoeken en hoop dat de follikels deze maand toch wat gaan doen. Ik duim voor je/jullie.

@Miloe86: Voor jou duim ik ook dat je maandag kan beginnen. Voel je,je nu anders als anders of merk je niet zoveel ervan? Ik had bij de ene keer meer rommels in mijn buik dan bij de ander. Suc6.

@Moon; wij hebben van het begin af aan, 3 jaar geleden al weer, open kaart gespeeld. De afspraken die wij in het ziekenhuis elke keer hadden is mijn man gewoon mee geweest en heeft dit in eerste instantie tegen zijn baas/werkgever verteld. Die stond er open voor en heeft altijd erg mee geleefd met ons. Op het werk heeft hij het aan zijn naaste collega's het ook verteld en je krijgt ontzettend veel begrip. In mijn werk heb ik het zelfde gedaan alleen dat liep op een gegeven moment voor mij de spuigaten uit. Elke keer als ik een afspraak had, al wat het alleen een meting of controle, werd ik al aan de tand gevoeld. Dat is in het begin nog wel prettig en fijn maar op een gegeven moment wordt je daar goed :x. Het is goed bedoeld maar....ik ben daardoor een weblog gestart waar ik mij verhaal doe. Dit mailde ik dan rond uit eindelijk ook naar de familie en dat had een goede uitwerking :). Heb het als grote steun ervaren, en heb er nu nog profijt van. Ik ben dan nu wel zwanger, men noemt dat geslaagd dan, maar je blijft er anders in staan dan "een gewone zwangere". Komt ook nog doordat ik onder controle van het ziekenhuis blijf staan.
    Moon het helt je heel veel, het wil daardoor niet zeggen dat iedereen die in deze mmm zit het moet doen. Het kan voor ieder weer anders zijn.

@Uk: idd je borsten zijn niet altijd een goede graadmeter, of de anderen klachten wat men altijd zegt: "als ik dit ..... heb dan weet ik dat ik zwanger ben" nou ik heb in het verleden genoeg van die klachten gehad en wat voel je in het begin dan aardig bedondert.
    Super veel suc6 voor jou/jullie.

@Dierelier: Je zit ook in een super spannende tijd en het liefst heb je natuurlijk dat de tijd omvliegt en dat je snel duidelijkheid hebt. Daarbij werken je hormonen ook lekker even tegen je, vind het knap dat je het op een gegeven moment ook door heb dat het daardoor komt dat je, je zo voelt. Kan alleen maar zeggen, laat je lekker gaan want op kroppen kan het erger maken. Die hormonen hebben ook een positieve kant....je klaart de lucht wel weer lekker. Ik heb toen ook een aantal "aardige"scherpe woorden gezegd :D. Dat heeft soms een relatie gekost maar dat was het dan ook wel waard geweest want het contact was al niet goed....
    Een goed idee van je om dit vast te leggen op video, je hoeft er later niks meer mee te doen maar het kan je goed helpen nu. Ik heb een weblog gemaakt en daar lees ik nu af en toe nog in.
    Moet je zeker doen begin volgend jaar naar de zon te gaan, even helemaal weg uit de mmm. Het geeft je veel rust even nergens mee bezig te zijn.
    Wat Uk al zei kan je er met niemand over praten, eigenlijk doe je dat nu al wel met ons allemaal ;), kan je niet een paar mensen in vertrouwen nemen. Je kan op een gegeven moment ook afspreken met die mensen dat je zelf met je verhaal komt bijv.
    Heel veel suc6 en ik duim voor je.

Hier gaat het wel goed. Al weer 3 weken terug van een geweldige en mooie vakantie. Vind het nog steeds jammer dat die voorbij is. Over het algemeen gaat het goed en voel ik me goed. Maar er zijn dagen dat het soms goed tegen zit. Vocht, een kind wat ontzettend veel aan het bewegen (dat is in het begin nog leuke en grappig maar naar een uur heb je dat ook wel gehad want je wordt er goed misselijk van). Ben ook al weer een keer in het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje van de kleine en mijn bloeddruk. Waren net aan goed, en staan nu strik onder controle.

Wens iedereen veel suc6.

4. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve dames,

Judith: oei klinkt wat spannend, doe het goed rustig aan he! Werk je nog? Dank voor je lieve woorden! Fijn dat de blog goed voor jou werkte, misschien doe ik dat over een tijdje ook wel.
    Hier hebben de hormonen deze week ook voor een soort van mot gezorgd tussen mij en beste vriendin. Nou ja er waren wel al langer wat strubbelingen maar nu heb ik eindelijk eens gezegd wat ik er van vond ipv het op te kroppen. Ik denk dat die hormonen me net het laatste zetje hebben gegeven.

Mirande: succes, en ook succes met afwachten.

Miloe: wauw dat gaat snel alweer!! Super! Op welke cyclusdag zat je gister? is die Pregnylspuit vervelend? Zet jij em ook subcutaan?

Uk: nog 2 nachtjes en dan ga je testen toch?? ieeeh spannend! Ik ga zeker hier kijken of er al nieuws is dan!

Moon: jij dus ook gedoe met het vertellen aan mensen of niet?
    Bij mij weet 1 vriendin het die zelf ook in de mmm zit, doet momenteel icsi. Mijn vader weet het en op mijn werk zijn ze op de hoogte. Toch wel wat mensen dus. Maar voor mij misschien niet genoeg. Ik bekijk het per ronde. Ik merk meestal dat ik op een soort van vertel-ik-het-of-vertel-ik-het-nog-niet-punt kom als ik bijna ongesteld moet worden en het circus weer bijna gaat beginnen.

Updateje:
    Poeh heb echt een rotweekje gehad. Ongesteldheid zat er luid en duidelijk aan te komen zoals ik al zei, maar het wilde niet doorzetten he. Je voelt je dan net zo'n opgeblazen ballon die ff lekgeprikt moet worden. En gedoe met mn vriendin gehad, gedoe op m werk etc.
    Maar vandaag vrij!
    Ik had eigenlijk voor vanmorgen een afspraak staan voor een uitgangsecho die normaliter op dag 3 moet plaatsvinden. Maar gisterwas ik nog steeds niet ongesteld dus ik had die maar afgebeld. Vanmorgen toch uiteindelijk ongesteld geworden (6 dagen na het stoppen van de provera), ZH gebeld, en toen moest ik toch vanmorgen komen, maakte niets uit dat het op dag 1 was. Dus ik ben al geweest. Geen cystes te zien of zo, bms was alweer mooi dun (ik wist niet dat dat zo snel ging).
    Daarna kon ik vervolgens 3 apotheken af gaan om alle prikspulle en medicatie bije lkaar te gaan verzamelen. Pregnyl was nergens meer te krijgen, behalve bij 1 apotheek wat verder uit de buurt. Ben ik daar heen gereden. Kon ik vervolgens naar nog een andere voor de Menopur, hadden ze ook niet, moest besteld worden. Nu kan ik dat morgenmiddag allemaal ophalen. Wat een gedoe, je hebt erhaast een dagtaak aan.
    Maar goed, zondag beginnen met spuiten dus, en dan 17 okt terugkomen voor eerste fm op dag 11. Ben echt heel benieuwd wat deze ronde mij gaat brengen. Zowel mijn man als ik hebben er een goed gevoel over en denken dat het voor het einde van het jaar nog wel eens raak zou kunnen zijn. Ik hoop maar dat dat geen wishful thinking is. Volgens de fertiliteitsarts is het enige wat moet gebeuren bij ons dat er een eitje gaat rijpen en springen, verder zit alles mee en lijkt alles goed, staat niets een zwangerschap in de weg. Nou ja we zien het wel.

Zo nu eerst vanmiddag een goeie lange sessie voor groot onderhoud bij de kapper. Ik heb van dat typische dunne pco-haar zeg maar, dus er moet wat geweld aan te pas komen om het enigszins fatsoenlijk uit te laten zien.

Ik hoorde vanmorgen ook zo'n bakerpraatje bij de poli in de wachtkamer waar ik tussen allemaal zwangere vrouwen zat. Als je een meisje krijgt krijg je dun, vettig haar, puistjes etc. Als je een jongen krijgt heb je een gaaf huidje en een volle bos haar. Waar de logica in zit weet ik verder niet.

5. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ dierelier
    Ik zat gisteren op dag 10. Ben inderdaad blij dat het nu allemaal zo snel gaat. Zo hebben we in ieder geval elke maand een kans en duurt de zware periode (na het wachtbankje) gelukkig niet meer zo lang.
    Ik heb geen idee wat subcutaan betekend (ben niet zo thuis in de medische begrippen en dat hou ik graag zo ;)) maar mijn pugeron spuit ik met een soort insuline pen. daar hoef ik verder niets voor te doen, alleen een naaldje erop te draaien en spuiten maar en af en toe het buisje vervangen. Niets zelf mengen dus. De pregnyl mengen ze in het ziekenhuis en daar zetten ze die altijd. Gelukkig maar want ik zou die zelf niet kunnen zetten, die doet mij te veel pijn, dat zou ik niet door kunne nzetten. (laat ik het zo zeggen van de puregon voel je alleen een prikje, maar bij de pregnyl voel je alles van de vloeistof)

Wat balen van al dat rondrijden. Ik haal mijn spullen altijd bij de apotheek in het ziekenhuis, daar hebben ze het altijd (en ik ben er dan toch) en bij mijn eigen apotheek moet ik ook altijd 2 x komen. (scheelt als je de bestelling doet, is hij morgen in huis, dus ik ga altijd pas de dag nadat het recept verstuurd is ;))

Veel plezier bij de kapper! Ik heb ook altijd een verwen moment :p

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, als dat waar is dan krijg ik een jongen. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Ik had het bakerpraatje ook gehoord. Het verhaal dat er achter zou zitten is dat meisjes de schoonheid van hun moeder afpakken. Maar ja... nog een maand of 7 en dan weten we of het bakerpraatje hier op gaat ;)

@ de rest: hoop ontwikkelingen zo te lezen. Ik volg het topic nog altijd. Al schrijf ik misschien wat minder. Succes allen!

Hier gaat alles goed. Beetje opgeblazen gevoel, maar verder gaat het wel naar wens. A.s. dinsdag weer een echo. Ik ben heel benieuwd. En hopelijk krijgen we dan wel een fotootje mee, want de vorige keer sloeg het apparaat op tilt.

7. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    @Dierelier: Ja ik werk nog, ben 27 weken, maar het gaat mij niet altijd makkelijk af en de planning van 4 weken voor die tijd stoppen zal er ook niet van komen. :(. Maar goed mijn eigen gezondheid en dat van mijn kind is natuurlijk belangrijk :).
    Jeetje wat een bakerpraat, ik had al een dikke bos haar van mij zelf maar dat is niet nog dikker geworden omdat ik een jongen krijg.
    He balen dat je bijna stad en land af moet rijden om die spullen te halen.Net als Miloe haalde ik ze altijd uit het ziekenhuis apotheek. De naalden zaten bij de ampulen in.

@Miloe: de pregnyl, ga je dan naar het ziekenhuis om die spuit toe te laten dienen? Mijn man mengde dat spul, is ook wel eens fout gegaan en dan sloeg ik natuurlijk op til want je staat dan stijf van de zenuwen en hij dienen de spuit dan ook toe maar in een hoek van 90 graden en dat deed dan minder pijn. Ik hield de huid dan ook wel strak zodat ik het minder zou voelen. Maar leuk is idd niet. Suc6 ermee.

@Elmo: Heb jij met 6 en 8 weken ook een echo gehad? Ik wel en met 12 weken een echo, eigenlijk werd dat tegelijk gedaan met de nekplooimeting. Maar het blijft spannend maar ook leuk om je kind te zien.

Goed weekend allemaal.

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Judith: Ik heb met 5 weken een echo gehad, maar dat was meer per ongeluk, want toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Big surprise zullen we maar zeggen.
    En daarna met 6 weken 5 dagen een tweede echo om te zien of het vruchtje wel zichtbaar was. Dat was niet zichtbaar op de eerste echo.
    Volgende week met ruim 9,5 weken krijg ik echo nr 3.

9. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    All: Ik ben uiteraard eerst bij de apotheek in het ZH geweest, daar was het meteen dikke paniek wan ze hadden beide medicamenten niet. Zowiezo was er momenteel hier in de regio heel slecht aan pregnyl te komen. Er was in de wijde omtrek maar 1 apotheek die het had.
    De pregnyl ga ik wel zelf zetten, die kan ook subcutaan (betekent: onder de huid, net als de puregon en zo). Maar ik heb idd wel gehoord dat die vloeistof wat gemener is, nja we gaan het meemaken.
    Ow ja k schreef laatt ook nog dat er verwaaring was over of ik nu wel of niet meteen IUI zou krijgen, maar dat is dus niet zo. Voorlopig gewoon spuiten alleen.

Elmo: meid wat ga je snel!! Alweer bijna een echo!

Judith: inderdaad, jullie gezondheid is het belangrijkst, wat niet gaat dat gaat niet. Sterkte ermee!

Miloe: dag 10, mooi dat dat al zo snel gaat dan!! Ik hoop dat ik dat over 10 dagen ook kan zeggen, maar heb zelf het idee dat ik wel wat langer door mag spuiten, vraag me niet waarom.
    Hopelijk groeien je eitjes mooi door en kan er volgende week actie ondernomen worden!

10. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ dierelier

ja de pregnyl spuit ik ook onder de huid ;) maar deze naald is wel wat langer als die van de puregon. Hoop idd dat ik maandag de pregnyl mag zetten. (vooral dat er niet meer mee groeien)

Wat jou betreft: Als je gaat spuiten en het werkt niet, mag je gelukkig tussendoor ophogen, wat betekend dat je niet eerst weer de ronde moet afbreken! Dat scheelt enorm! Bij mij werkte 50 niet en ik ben naar 50++ gegaan op dag 14 en op dag 18 mocht ik alsnog de pregnyl zetten! Dus ik heb goede hoop voor je ;) ookal zou het niet meteen werken!

11. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hi meiden,

Miranda welkom! Hopelijk springt ie idd uit zichzelf en blijft de mmm je misschien bespaart!

@ Elmo: wauw, wat gaat dat snel! Bijna op een kwart alweer :)

@ Dier: hele wereldreis achter de rug dus...en morgen beginnen, wat onwijs spannend zeg! En idd lekker positief blijven dat het voor het eind van het jaar nog gaat lukken, alles is goed dus waarom niet :D

@ Miloe: jaa, hopelijk maandag weer pregnyl.

@ Kirs: je 2e dagje primolut, jeeh! Moet je er in totaal 5?

@ Judith: oeh, wel rustig aan doen dan he? Idd gezondheid gaat voor dus rust nemen waar kan.

Nou, hier nog geen ongi hoor... wel watlicht bruinverlies dus dat zou kunnen betekenen dat het eraan zit te komen, maar misschien ook niet he??
    Temperatuur was vanmorgen nog 37.0, dus we blijven hoop houden. En morgen een testje idd als het zo blijft. Ben er nu iig van overtuigd dat mn ei later was dan gyn dacht dus misschien is morgen nog wel een beetje vroeg als maandag mn NOD is.
    Nou, we zullen zien!

12. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Meiden, heb toch niet getest vandaag...vriend was bang dat het te vroeg was en dat dan alleen maar teleurstellend zou zijn. Vanmorgen wilde ie weer wel maar jah, toen was ik al naar de wc geweest...

Aargghh! Maar ben aan toch ook wel blij (hoop is toch fijn) dus het wordt of morgen of dinsdag!!

Straks naar verjaardag van mn nichtje dus dan zien we ons nieuwe neefje weer :).

13. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Uk?? Al getest? Ik ben zo nieuwsgierig! Ik hoop voor je op een mooie test!

Hier alles goed. Ik begin steeds meer last van sterke geurtjes te krijgen. Dat is best vervelend, aangezien manlief zich elke avond moet insmeren met teerzalf (en dat stinkt...alsof ze een weg aan het asfalteren zijn...) Daar word ik dan weer misselijk van. Erg gezellig zo 's avonds in bed dus ;)

14. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    @Elmo: ;) de luchtjes worden idd erger...moet je de Douglas eens inlopen, draait je maag ook alle kant op.:).
    Heb je ook last van misselijkheid?

Veel plezier morgen.

15. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ uk
    Wat knap dat je het vol kan houden om niet te testen haha Ik hoop voor je dat je een hele duidelijke maar vooral positieve test krijgt!

Hier wat minder... vandaag FM gehad, de eitjes zijn niet echt gegroeid, links is van 12 naar 13 gegaan, maar rechts is niet gegroeid. Er zijn echter nu ineens veel meer eitjes van rond de 10.... Ik krijg vanmiddag een telefoontje of ik wat minder moet gaan spuiten en moet dan woensdag terugkomen (altijd leuk, mijn enigste dag in de week dat ik een vroege dienst dacht te kunnen draaien...) maar goed... ik hoop zo dat die van 13 door groeit en de rest gewoon daar blijft... Weer onzekerheid dus...

16. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    @Miloe: Heel veel suc6 en hopen dat die ene goed gaat groeien.

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Juduth; Rustig aan hoor!

@Elmo; de tijd gaat snel, alles goed? En die geurtjes, toch vervelend zeg!

@Miloe; Ik hoop dat die ene flink gaat groeien en de rest niet verder ontwikkeld.

@Uk; En????

Ik ben vorige week maandag naar de gyn geweest. Ze was nu wel lief en schrok toen ik vertelde hoe haar opmerkingen bij mij aan waren gekomen, dat was niet haar bedoeling geweest. Ik zit nu op dag 26 en op dag 35 (volgende week woensdag) moet ik een test doen. Ben ik niet zwanger, dan moet ik orgametril gaan slikken (weet ff niet hoeveel dagen) en een bloeding afwachten. Ben ik ongesteld dan moet ik van de 3e tm de 7e dag clomid50 slikken. Hoop dat het iets gaat doen!!!

18. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Elmo: ow, geurtjes...minder fijn! Jah, teerzalf is normaal al niet lekker, heeft ie dat voor eczeem?

@ MenP: wat goed dat je je mening over haar opmerkingen hebt gegeven! En nu dus wel aan de clomid, da's echt fijn en duurt het vanaf nu nog maar even.

@ Miloe: balen van de eitjes! Maar zou je dan juist niet meer moeten spuiten om snellere groei te krijgen? Maar dan groeien de anderen zeker ook en dat moeten we niet hebben! Hopen op woensdag.

Neeee, nog niet getest!! Pfff helemaal nog geen tekenen van ongi terwijl ik dat vorige keer wel had. Vriend belde net of de rode vloed al was gekomen, haha hij is er toch wel meer mee bezig dan hij soms zegt :). Hij zei dat ie het nou toch wel erg spannend gaat vinden.
    Of we testen morgen of toch woensdag, weet het nog niet en word echt GEK van mezelf!

19. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Uk: wat knap van jullie dat jullie het zo uit kunnen stellen. Mannen zijn er soms meer mee bezig dan ze zelf toe willen geven hoor! ;)
    Ik zou 't niet kunnen trouwens, dat uitstellen!

Teerzalf heeft mijn manlief inderdaad i.v.m. eczeem. Vanavond ga ik een geurtje op mijn lakens spuiten en dan ga ik in bed daar maar aan liggen snuffelen. Hoop dat dat helpt ;)

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik zal als eerste even opbiechten dat ik niet het hele topic heb doorgelezen (excuus hiervoor), maar wil graag met jullie mee gaan lezen en praten.

4 aug. 2011 is geconstateerd dat ik PCOS heb, dus nu onder behandeling van de gyn in het zkh. Het hele verhaal is te lezen in mijn weblogs (te veel om heel het verhaal hier neer te zetten), maar kort gezegd moet ik eerst afvallen wil de gyn mij gaan helpen en dat gaat nu juist ontzettend langzaam, weet ik uit ervaring. Sinds de diagnose merk ik dat mijn humeur er niet beter op wordt. Hebben/hadden meer meiden hier last van?

Deel Deze Pagina