@ Uk, oh beter die reis! heel gaaf, hoelang gaan jullie ff, ff snel alles op een rijtje zetten en door met nieuwe ronde, en dat half jaar is zo om, jou kindje wacht op je! @ Elmo, leuk die babykamer inrichten zeg!! @ Kirsss, succes he morgen!! xx @ all, hier gaat het wel goed. Vandaag weer FM gehad, maar helaas er was wel een eitje te zien heel mooi alleen en heel mooi rond maar nog te klein maar 8 mm, hopelijk gaat hij nog groeien moet donderdag weer terug komen moet nu op de 100 eh blivjen en dan hopen dat hij wat gaat doen a.s. donderdag... ik ben zo benieuwd maar heb er helaas niet echt bveel vertrouwen in, ik weet ook niet wat ze hierna gaan doen? enig idee?? ik zit nu op dag 20 en donderdag dan 23.. gaan ze het dan stoppen en opnieuw beginnen? of doorgaan met spuiten... Helpp.... las net in andere topic dat iemand een 3 ling krijgt vandaag echo gehad! gaaf hoor!!
@ Sween: wat balen dat ie niet goed groeit. Ik heb geen ervaring met spuiten maar ik kan me zo voorstellen dat ze het op een gegeven moment afbreken en in een nieuwe cyclus meteen een hogere dosering te spuiten. Niet leuk natuurlijk, maar weet niet of het wel goed is om zolang door te spuiten terwijl het eitje niet genoeg doet? Nu moet je ook zo vaak naar het zkh per week. Maar hopelijk heeft ie don een groeispurt doorgemaakt ! We willen 3 weken gaan, jaah zoveel zin in! Heel ff klagen hoor... vraagt iemand aan me of we wel meteen weer willen beginnen als we in augustus groen licht krijgen. Hallooo, dan wachten we alweer 9 maanden vanaf de curettage, HOEZO meteen doorwillen, pfff sommige mensen. Wel duidelijk dat diegene in een poep en een scheet steeds zwanger is :x. *Klaagmoment over* haha.
Lieve uk, dat je klaagt is helemaal niet erg ik doe het ook! Komt gewoon omdat onze wens heel groot is en het bij ons niet wil lukken, En bij andere lukt het dan heel snel en als je dan van zulke opmerkingen krijg dan kan ik het me voorstellen dat het even te veel is! Komt helemaal goed lieverd even doorzetten en leuke dingen doen en dan er weer tegenaan @Sween thanx meis, Je hoort het morgen van me!
Meiden,, Me eitje was 10mm dus in de maak haha nu omhoog naar 100 EH spuiten en dan vrijdag terug dus ben benieuwd!! hopelijk blijft dit eitje zn best doen om te groeien wie weet.. Hoe is het met de rest van de meiden? Liefss
@ kirsss: wat fijn! Ik duim voor je dat ie goed groeit! @Uk: sommige mensen weten gewoon niet beter.... ik snap je frustratie! Wat een leuke reis in het vooruitzich trouwens! Hier alles oké. Vandaag wat last van mijn bekken. Vanavond begint mijn pufcursus (ik ben heel benieuwd...) Verder kreeg ik net mijn kraampakket binnen. Naaaa... daar word je niet heel blij van als je al die pakken kraamverband enzo bekijkt. Bijzonder valentijnscadeau zullen we maar zeggen.
dankje elmo ik hoop het ook heel erg! Wat een leuk valentijnscadeau haha als je dat allemaal ziet dan word je daar echt niet vrolijk van nee haha met die kraamverbanden kan je heel de babydump mee behangen Maar het valt allemaal wel mee het lijkt erger dan het is Liefss kirsss
@ Kirs: wat goed meis, laat hem/haar groter groeien en snel!! haha superfijn. @ Elmo: hoe was je pufcursus ?
Cursus was goed. Op zich ben ik niet zo van die groepsdingen... manlief ook niet. Die vindt het echt een straf dat hij over een aantal weken mee moet naar de partneravond. Maar ja, ik wil wel goed voorbereid aan mijn bevalling beginnen.
Mira, Succes vandaag Ik hoop dat je goed nieuws meebrengt!! ik duim voor je Uk, Hoe is het lieverd? Heerlijk dat je allemaal leuke dingen aan het plannen bent, dan gaat de tijd super snel en voor je het weet mag je weer beginnen USA, Ik ben jaloers haha dat lijkt me echt waanzinnig! En nog wat gehoord van je sollicitatie wijffie? @Miloe, En wijffie hoe is het met jou? Liefsss
Hee lieve meiden!! net terug van de echo, maandag was er alleen maar links iets te zien, nog steeds eentje aan de linkerkant ongeveer 8 mm, dus die is niet gegroeit, maar aan de rechterkant zag ze 3 a 4 eitjes zitten van ongeveer 8 a 9 mm, dus dat is wel een goede sprong haha.. ik ben best wel een beetje blij, ik moet nu gaan ophogen naar 125 EH. en dan moet ik van het weekend terug komen, ik wordt vandaag nog gebeld voor wanneer.. Ik zit wel al op dag 23 geloof ik, dus als het echt negatief was hadden ze toch allang de cyclus gestopt ern weer herstart met tabletten?? Ik mag dus gewoon blijven spuiten en dan ophogen en van het weekend terug.. toch een beetje positief!! ga snel weer aant werk, Liefs van mij!
Sween: Gaat goed bij jou! Op naar een mooi eitje Hier net terug van de GYN. Hij was heel erg positief, vond dat ik er ook positief uit zag, stralend enz... *Was erg blij met dat compliment * We hebben afgesproken om over 4 weken terug te komen en dan 'Ovulatieinductie' te beginnen YEAH!!! Ik vroeg waarmee hij dat wilde doen en hij had het over pilletjes die hij qua sterkte kon ophogen, dus ik vermoed dat hij met Clomid 50 wil beginnen en dan kijken wat het doet. Hij zei wel dat we moeten incalculeren dat het niet meteen aan kan slaan en het ook een aantal cyclussen wachten kan zijn... Nou, met die lange cyclussen van mij is iedere kortere cyclus minder lang wachten Dus ik ben weer positief, had verwacht iets eerder terug te mogen komen, maar ben hiermee ook wel blij! Op naar 15 maart, dan hebben we weer een afspraak staan
@ mira Wat goed! eindelijk beloond voor alle moeite! Wat dat wachten betreft zal wel zijn omdat je nu ingepland moet worden voor behandeling, dat kan niet direct worden gedaan. En dat maandje moet nu wel te doen zijn met dit goede vooruitzicht! @ kirsten Morgen weer terug spannend @ sween ik weet niet tot hoelang ze doorgaan, maar met een verhoging zullen ze nog wel (minimaal) 2 x kijken ga ik vanuit! Maar nu gaan ze gewoon keihard groeien en kun je snel de pregnyl zetten @ elmo Het lijkt me vreselijk.. pufcursus, nog geen idee of ik dat ga doen... wil wel voorbereid zijn, maar ik ben niet zo van de gemeenschappelijke dingen, voel me altijd voor schut staan (terwijl ik weet dat dat helemaal niet is, iedereen doet het en niemand let op je, maar toch...) @ uk Ohh heerlijk zon vakantie! En wat dat 'geklaag' betreft... Gewoon doen! Soms zitten er echt van die stomme mensen achter de balie die er niets van begrijpen.. Volgende keer gewoon de huid vol schelden en dan zeggen dat het door de hormonen komt Hier nog steeds prima. Volgende week weer een afspraak bij de verloskundige.. Ben benieuwd, ik krijg geen echo, alleen naar het hartje luisteren, maar weet niet wat ze verder nog gaan doen.. Van de week naar zwangerschapskleding gaan kijken, wat een ramp.. ik ben klein heb lengte 30, maar dat is nergens te vinden.. of het is allemaal erg duur.. maar goed, daar niet voor geslaagd, maar wel weer 2 leuke unisex baby pakjes gekocht... het voelt heerlijk om het eindelijk te 'mogen'... Hopenlijk kunnen jullie snel ook allemaal meegenieten van dat gevoel!
Miloe: Alvast veel plezier volgende week bij de VK. Wat jammer dat er geen leuke zwangerschapskleding is die lang (of kort) genoeg is voor je (ik hoor wel meer zwanger vrouwen klagen daarover, ben benieuwd als ik eenmaal zover ben...)! Om nu steeds je broekspijpen om te moeten slaan is ook weer zoiets... Ik kan je helaas niet helpen, ben zelf 1,78 m lang, dus ik kijk vaak bij de lange mode van de Miss Etam Succes met leuke zwangerschapskleding vinden!!! Kijk, ik leer weer iets van jullie. Weet ik veel dat je voor die behandelingen ingepland moet worden... Is dat vanwege de FM die je dan gaat krijgen dat ze je inplannen??? Ik loop nu bij de GYN op afdeling Fertiliteit, maar schijnt een soort speciaal kinderwens spreekuur te zijn zodat het doorstromen naar behandelen makkelijker gaat... Wil iemand me trouwens vertellen wat me te wachten staat over 4 weken... Ik neem aan dat ik eerst een echo krijg om te zien of ik niet toevallig net een ei heb of zwanger ben (aangezien ik dan rond NOD zit ), maar moet ik dan opnieuw bloed laten prikken of is het gewoon een echo en daarna aan de primolut en daarna clomid??? GYN heeft me nog niks verteld daarover, maar wil graag goed voorbereid dat gesprek in gaan over 4 weken
@ mira Ik weet niet of er bij jou al PCOS is vast gesteld? Maar ik kan je eigenlijk alleen vertellen wat mijn onderzoeken waren: Mijn eerste afspraak (deze was ingepland) was bij de gyn en die heeft me onderzocht (eerst bloed en het zaad van mn man) en toen bij het bezoek heeft ze met de eendebek naar mn baarmoedermond gekeken (daar kon iets mee zijn) en daarna heeft ze een inwendige echo gemaakt. (ik had ik zitten waardoor ze dacht dat ik zwanger was, maar dit was niets, na bloedonderzoek) Uit de echo bleek PCOS, omdat ik zo veel eitjes had. Hierop kreeg ik pillen om ongesteld te worden (provera) en daarna moest ik bellen als ik ongesteld was geworden. (dit is gewoon een soort spreekuur waarbij je snel behandeld word) Dan kreeg ik bij 2 of 3 dagen een echo om te kijken of alles weg was (leeg / inderdaad niet zwanger) en dan mocht ik pillen gaan slikken (clomid, eerst 50, dan 100 en dan 150) en later spuiten (puregon) Daarna moest ik op dag 10 terugkomen en kreeg ik weer een echo net zo lang tot er iets te zien was of de cyclus weer werd afgebroken.. Hopenlijk heb je er wat aan...
@ mira: wat fijn! Het ligt er een beetje aan wat ze over 4 weken gaan doen. Misschien bloedprikken om te checken of je niet zwanger bent.... Veel verder dan wat echo's en duphaston om de menstruatie op te wekken ben ik niet gekomen...omdat er toen ineens een verrassing in mijn buik zat. @miloe: pufcursus viel wel mee. Ik volg een redelijk nuchtere cursus bij zuidzorg (organisatie waar o.a. de kraamzorg en consultatiebureau onder valt). Ik ben ook niet zo van die dingen.... manlief al helemaaaaaal niet, die hoeft maar 1 keer mee. Hij ziet er nu al tegenop! Wat betreft positiekleding: ik heb 1 spijkerbroek (geleend van iemand) waarbij de broekspijpen omgeslagen zijn. Ik heb ook korte beentjes. En verder heb ik twee casual broeken, met een soort elastiek/touwtje onderaan. Als ik die strak genoeg aantrek dan val ik er niet over! Controle bij verloskundige is meestal: bloeddruk meten, hartje luisteren, vragen stellen/klachten bespreken. Ik hoef nooit op de weegschaal, maar dat schijnt per verloskundige ook te wisselen. @sween: fijn! Toch een beetje positief!
Miloe: Ja, in augustus 2011 is bij mijn PCOS al vastgesteld en de GYN wilde me pas gaan helpen als ik 7 kilo afgevallen was. Ben er nu bijna (- een kleine leugen ) dus gaat nu richting behandeling. Ik heb idd na eerste afspraak 3x bloedonderzoek gehad, inwendige echo en manlief zijn zaad is onderzocht (was prima). Dus nu vroeg ik me idd af hoe het met behandeling gaat... GYN had het over pillen die hij op kon hogen qua sterkte (dus meteen gedacht aan Clomid), dus verwacht dat
@ elmo ja ik moet tegen die tijd denk ik ook maar op zoek naar zon nuchtere cursus, anders ken ik mezelf en ga ik niet meer Wat de broeken betreft, ik heb er meer nodig, ik heb 3 c en a broeken met zon gote elastieke band bovenin, erg fijn! en 1 zwangerschapsbroek van de miss etam. Maar ivm mijn werk heb ik meer broeken nodig.. Ik heb namelijk elke dag een vieze broek als ik terugkom (werk met ernstig verstandelijk beperkten) en ik heb ook geen zin om telkens zoveel te wassen Haha als dat alles is, kan ik beter thuisblijven ik heb de angelsound en een bloeddruk meter (omdat ik een erg lage bloeddruk heb) ik moest wel op de weegschaal staan inderdaad maar goed toch fijn dat er dan weer even 'naar gekeken word'
Elmo: Toch bedankt voor je ervaringen. Hopelijk mag ik hetzelfde meemaken en zit er net voor we moeten beginnen ook iets moois (mijn NOD is rond de afspraak met de GYN, dus we gaan nog even een ronde zelf heel erg goed ons best doen )!!! GYN zei alleen: "Kom over 4 weken terug, dan gaan we beginnen met ovulatieinductie en ons plan uitstippelen...". Dus echt veel meer weet ik ook niet. Zal idd wel echo of bloedprikken worden om te controleren of ik niet toevallig zwanger ben en dan zien we verder wel... We gaan in ieder geval verder met eet- en beweegpatroon
@ Mira: wat een mooi woord gebruikt jouw gyn haha. Ik denk ook dat je gewoon clomid gaat krijgen. Fijn zeg dat je bijna mag beginnen! Ik hoefde niet te wachten, maar zit ook bij een gewone gyn dus misschien maakt dat uit. Ze zullen idd een echo bij je maken, daarna primolut (of iets anders om ongesteld te worden) en dan van dag 3 t/m 7 clomid. Ik moest ook steeds op dag 10 terug, en kreeg een klusschema mee . Bloedprikken heb ik nooit hoeven doen, echo was duidelijk genoeg. Nog een maandje en wie weet is het hele circus niet nodig, you never know! @ Sween: beter je eitjes. Goed nieuws dus, nu niet allemaal tegelijk willen springen he. @ Miloe: succes met de kleding, ik ben ook klein dus kan ik me ook alvast voorbereiden op een gedoe. @ Kirs: succes vandaag meis! @ All: vanaaf lekker carnavallen in Breda, zin in! Verder gaat het goed, aan de pil zijn valt me mee gelukkig. Verder geen kutopmerkingen meer gekregen, maar volgende keer zal ik ze zeker uitschelden Miloe haha. Nog niets van soll gehoord, as maandag is de sluitingsdatum, spannend! Fijn weekend meiden. X Uk
Hoi meiden, Hier alles rustig aan, Helaas gister geen eitje gegroeid nu maandag weer terug en dan hopelijk wel een super ei ik heb er nog wel vertrouwen in maar had al wel wat meer ervan verwacht.. Maar nu lekker genieten van het weekend! Hoe is het met de rest? @Mira, Ik heb het precies hetzelfde ervaren als Uk, ( maar dat is ook wel een beetje gemeen want we zitten allebei in hetzelfde ziekenhuis ) Maar wat ik wel merk hier op het forum, dat elk ziekenhuis het anders doet.. ( maar je hebt nu wel een beetje een idee erbij! ) Ik hoop dat je heel snel kan gaan beginnen, of dat het natuurlijk niet meer nodig is omdat er al een wondertje is ontstaan! @Sween, Hopelijk groeien ze lekker door en kan je snel de pregnyl krijgen! Ik heb goede hoop voor je meis @Uk, Veeel plezier met carnavallen geniet ervan! maar ik denk dat dat wel gaat lukken in het gezellige Brabant! Liefs @Miloe, lekker buikje aan het krijgen? Voel je je verder goed? En misschien de h&m proberen, daar hebben ze ook regelmatig leuke zwangerschapskleding! @Elmo, Je gaat hard meid, Bijna alweer 30 weken, dan gaan de laatste loodjes beginnen! Heb je al een flinke buik? Liefss!