hee meiden, sorry voor deze late reactie, maar ben de laatste tijd een beetje down en emo geweest ( de hormonen zitten flink in mn lichaam ) maar heb niks te klagen verder. we hebben vrijdag het hartje horen en zien kloppen ben helemaal in de wolken woensdag mogen we weer even spieken.. hoe is het hier met de meiden?? @Elmo, Lekker met verlof!! Kan je heerlijk genieten van het mooie weer voel je je verder goed meid? @Miloe, Hoe is het met jou meissie?? @ Uk, Lekker naar je vakantie toeleven wijffie en nu heerlijk genieten van het weer.. blijf je wel hetzelfde werk doen meiss?? hier gaat het verder goed ondanks de emo momenten..pff maar hoort erbij! liefss
Hoi meiden! Zaterdag laatste Provera genomen, een knallend einde door een rotdag en rotopmerking die uiteindelijk ervoor gezord heeft dat mijn emmertje over liep en ik dus dicht sloeg en ga zitten mokken als een klein kind. Inmiddels alles weer onder controle en met manlief ook weer goed gemaakt (was ook boos op hem ). Vandaag dus de 2e dag zonder Provera en nog niet het idee dat ik ongi ga worden... Hopelijk komt het toch snel en kan ik snel aan de Clomid beginnen... Meiden die Provera of Primolut hebben geslikt, hoe lang moesten jullie wachten van de laatste pil tot ongi? Hopelijk hoef ik niet al te lang te wachten... Meiden, hoe is het verder met jullie? De een heeft last van de hormonen lees ik (succes ermee meis), de ander een overplaatsing (lijkt me vreselijk als je niet weer waar je terecht gaat komen...) en de rest aan het genieten van het weer???
@ Mira: spannend wanneer dat komt... nou ja, hier weinig ervaring met provera... ik kreeg duphaston, maar ja... ik werd uiteindelijk niet meer ongesteld zoals je weet. @ kirsss: hormonen... het zijn rare dingen... ik weet er alles van... lees hieronder mijn laatste update, dan snap je wat ik bedoel... @Uk: balen zeg, van een overplaatsing. Hopelijk niet te ver weg....? Verder slaat hier de zwangerschapsdementie in alle hevigheid toe. Raar iets is dat. Afgelopen weekend was ik op zoek naar het bakpapier (voor op de ovenplaat)...alleen dat ligt toch echt niet in de koelkast! Verder wilde ik vanochtend naar het toilet gaan, loop ik zo de kelderkast in. Sta ik in de kelderkast: "Wat moest ik ook al weer doen hier? Oja...naar de wc..." Dat is toch echt een deur verder... We wonen hier pas 3 jaar... En vandaag heb ik in de supermarkt een bedank-kaart voor iemand gekocht (en nog wat lekkers voor diegene). Kom ik thuis... geen kaart... Terug naar de supermarkt:nee, de kaart was echt niet blijven liggen. Maar ik heb de kaart tot nu toe nog niet gevonden... Ik hoop dat ik mijn verstand na de bevalling wel weer terug krijg...
Meiden: Hier net het eerste rood gespot, echt helder rood en geen kleine drup bij het afvegen... Ik ga dus echt ongi worden Vandaag dus waarschijnlijk dag 1 van mijn nieuwe cyclus!!! Hoe is het met de rest? Hier vandaag even een observatiedag... Even kijken wat er gaat gebeuren. Hopelijk waar ik al een tijdje op wacht Maar ik heb er alle vertrouwen in
Laura: Door de Provera nu 88 dagen. Maar zou, als ik niet met de Provera was begonnen, mss al eerder ongi zijn geweest. Maar goed, nu weten we in ieder geval zeker dat het een goede ongi zal zijn en daarmee een goed begin voor een behandeling Nu vanaf vrijdag tot dinsdag Clomid slikken en ga, als ik echt goed ongi ben, bellen voor een afspraak voor een follikelmeting (FM) op 6 april
Mira, Klinkt goed! Ik heb geen med dus weet niet veel van die medicatie die je op noemt..maar het klinkt iig goed! Ik duim voor een goed paas ei voor jou
Laura: Thanks meid! Provera is ervoor om ongi op te wekken zodat er een schone baarmoeder is om te beginnen aan de behandeling. Clomid is om mijn eitjes te laten groeien, wat ze nu vaak niet doen. Het ligt aan je GYN/ZKH welke meds ze gebruiken, maar ook aan hoe je reageert op de meds (sommige mensen kunnen niet goed tegen Provera of Clomid en krijgen dan andere meds in de hoop dat ze dan beter door de periode van Provera en Clomid komen ). Hopelijk idd een paasei en anders mss een leuke 1-jarig trouwcadeautje (14 april zijn we 1 jaar getrouwd ).
Mira, Ik duim voor je! Wat leuk, wij zijn 20 mei 1 jaar getrouwd! Ook al bijna nu ik er zo bij stil sta..wat gaat de tijd toch snel.
hoi dames, eindelijk ff tijd om te reageren @ elmo jij gaat ook erg hard zeg, al bijna stoppen met werken.. het lijkt me een heel raar idee! Wij willen wel weten wat het word, maar niet vertellen nu maar hopen dat dat ook lukt En dat van die zwangerschapsdementie herken ik nu ook al een beetje vooral op mn werk, kamer van de ene client inlopen om erachter te komen dat je die net in bed hebt gelegd en dat je dus een andere client naar bed ging brengen overal de humor van blijven inzien he @ uk Wanneer ging je ook al weer op vakantie? Wat balen van die overplaatsing, zou ik ook niet goed van worden, nu wil je rust, zodat je aan jezelf kan werken @ kirsten Spannend, vandaag weer een echo! Moet je nu nog steeds in het ziekenhuis of mag je al naar de verloskundige? Begint het nu een beetje echt te worden? Vervelend van de hormonen / emoties, maar het is voor een goed doel @ mira Fijn voor je dat je ongesteld bent geworden, hopenlijk de eerste en de laatste keer voor de komende tijd Nu de clomid en dan de FM altijd spannend! Heel veel succes! ik hoop ook dat je niet te veel bijwerkingen krijgt! @mira en laura Wat grappig, wij zijn 1 juni 1 jaar getrouwd haha! Hier gaat het allemaal zn gangetje, controle was goed, kindje groeit nog steeds precies zoals het moet. Het begint nu ook spannend te worden voor de echo volgende week.. nu in ieder geval lekker aan het genieten van het mooie weer.
@miloe: wij weten ook wat het wordt en we vertellen het ook niet. Vooral a.s. oma's zijn ernstig nieuwsgierig. Manlief ziet ook overal de lol van in om hen nog extra te plagen. Serveren we een keer tompouzen, roept hij: "Tja...met blauw hadden ze ze niet" Of met een raadselachtige blik:"Tja...misschien is dit wel een hint...." Gelukkig kunnen beide oma's daar ook wel erg mee lachen. @Mira: Fijn dat je nu kunt beginnen! @ getrouwden: ik ben uitgerekend exact 1 dag voor onze trouwdag... dus wie weet... ook wel een leuk trouwdagscadeautje hierzo @zwangerschapsdementie: vandaag had ik weer zo'n actie: maak ik een boodschappenbriefje om maar niks te vergeten, kom ik er halverwege het boodschappen doen achter dat ik het briefje kwijt ben. Ach.... ik kan er zelf wel om lachen.
Alle bijna getrouwden, (alvast) gefeliciteerd !! @ Mira: hoe ging het met de clomid? Heb je vrijdag je fm? Spannend wat je gaat zien! @ Elmo: wauw dit is gewoon de maand waarin je gaat bevallen. Toch?? Ben je er klaar voor en geniet je van je verlof? @ Kirs: hoe is het meis, voel je al vanalles? Wanneer is je volgende echo en mag je dan weg bij de gyn? @ Sween: hoe is het met jou?? @ Laura: al iets van het EMC gehoord? Anders gewoon zelf bellen hoor! @ Miloe: heb je de 20 weken echo inmiddels gehad, ben benieuwd. Met mij alles goed. Morgen voor de 2e keer prikken, dus zitten dan op een derde! Voelt goed! Over 5 en halve week lekker naar Hawaii, zo'n zin in en de tijd gaat op zich best ok snel. Al vond ik maart echt belachelijk lang duren haha, maar die is gelukkig voorbij . Wat betreft mn overplaatsing denk ik er eigenlijk alleen maar op vooruit te gaan, vrijdag wordt bekend hoe en wat.
Uk: Thanks, over 11 dagen alweer 1 jaar getrouwd (niet dat ik het anders vind voelen dan ervoor Ik mag alleen een bepaalde ring nu gewoon iedere dag aan ) Hier laatste dag Clomid. Totaal geen bijwerkingen gehad van de Clomid, vond de Provera erger... Daar werd ik wat down en chagrijnig van Vrijdag FM nummertje 1 idd... Vind het wel spannend en hoop dat er eitjes te zien zijn die al ietsiepietsie gegroeid zijn, dat zou natuurlijk super zijn. Ik stel me daarentegen wel in op geen groei en dat ik vrij snel weer aan de Provera kan om daarna naar de 100 te gaan, maar zou vreselijk gaaf zijn als ze wel groeien Fijn dat je bijna op 1/3e zit, dan gaat het opschieten! Succes met de overplaatsing en geniet lekker van Hawaï!!! Hoe is het met de rest van de meiden??? Alles nog goed?
@Mira: fijn dat je zo weinig bijwerkingen hebt! Spannend vrijdag... ik zal voor je duimen! @Uk: Wat fijn dat de overplaatsing in elk geval positief is... En wat een heerlijk vooruitzicht...hawai... @hier gaat alles goed. Ik heb steeds meer last van mijn bekken en ik slaap daarom ook niet meer zo goed, maar ach... nog een week of 5 te gaan.... Gisteren bevallingsgesprek bij de verloskundige gehad en een echo. Smurf ligt met het koppie naar beneden en is al ingedaald, dus daar ben ik blij om. Vanavond partneravond van de zwangerschapsgym. Ik ben heel benieuwd..... Manlief heeft er niet zo'n zin in, geloof ik. Maar dat schijnt mannen eigen te zijn... dus ik ben ook heel benieuwd hoe hij dat gepuf vindt.
Elmo: Succes vanavond bij de partneravond. Hopelijk is het te doen voor hem! Manlief zou hier ook zich echt dood schamen op zo'n avond... Weet eigenlijk ook niet of ik naar zo'n cursus zou willen gaan. Komt tegen die tijd wel Echt helemaal geen klachten, nou ja... Gisteren en vandaag wat kleine steekjes en mini krampjes in mijn buik, maar verder eigenlijk niks (die steekjes en krampjes heb ik wel vaker, dus mss mijn darmen of iets dat ik altijd al heb...). Zo op weg voor een high tea Heb er zin in!!!
Hey dames! Ik ben net terug van mn 20 weken echo! Alles was goed! Geen afwijkingen en we weten nu ook wat t word en het standaard antwoord op de vraag 'weten jullie al wat het word?' gaat nu 'een baby' worden haha de kleine was lekker eigenwijs tijdens de echo, handjes voor het gezicht houdeb met het controleren van het gezichtje en de beentjes heel erg bewegen toen ze dir wildr opmeten.. We zijn wel erg blij, hele zorg minder en we zijn ook blij met t geslacht, ondanks geen voorkeur hadden. @ uk Bijna vakantie heeeerlijk uitzicht! @ mira succes met je eerste fm @ kirs hoe is het bij jou? En de rest?
Miloe: Fijn dat de 20 weken-echo goed was. Hele geruststelling moet dat zijn Thanks! Vind het reuze spannend of er mss al iets te zien is van groeiende eitjes...