Ah leuk zwemmen met je kereltje! Helemaal rozig van geworden dus. Leuk spontaan een weekendje weg, kan dus ook gewoon met een kleine he! Ik ben vandaag soort van ongesteld geworden. Zaterdagaaf kreeg ik van die echte menstruatiekrampjes, zondag ook en het bruinverlies werd heftiger. Vanmorgen genoeg rood om van een menstruatie te kunnen spreken en bms maar het zet nu niet echt meer door. Nou ja, reken vandaag maar weer als dag 1. Wel even een teleurstelling want je weet maar nooit, maar ik heb gewoon een spontaan ei gevonden, das heel wat waard! Ga deze week wel naar de gyn bellen voor over 3 weekjes ofzo, kan ie gelijk een echo maken of er weer een eitje groeit en anders weer 'lekker' aan de clomid . Hoe is het met de rest?
Wat is het stil hier...? Hoe is het met iedereen? Hier nog prima, af en toe wat kwaaltjes, maarja dat mag ook... moet vandaag nog precies een maand..
Idd stil hier meiden... Ik heb woensdag de 25e afspraak bij de gyn. Hoop dat ie een echo maakt en ga ervoor staan dat ik meteen aan de primolut en clomid ga als er geen ei op te zien groeien is. Ga gewoon niet eerder weg haha maar vindt ie vast goed. Was maandag dus even ongesteld en donderdag weer. Nu weer niets dus mn lijf is nog van slag helaas. Miloe: nog een maandje, wat snel! Hoe is het met de rest?
Och Miloe, het schiet echt op nu! Geniet nog even van alle rust, voor zover dat lukt met de kwaaltjes. Uk: hmm...raar van je lijf, maar anderzijds... ook wel weer te begrijpen. Succes bij de gyn! ik ben benieuwd! Hier is alles goed. Kleine man weegt inmiddels 6020 gram. Dus zo´n kleine man is hij al niet meer. Binnenkort gaan we het ledikantje neerzetten, want meneer is al bijna uit zijn wieg gegroeid. We hebben zo´n familiewieg, waar ikzelf en ook mijn moeder als baby in hebben gelegen. Ik lag er tot ongeveer 4 maanden in. Ons mannetje gaat de 3 maanden in de wieg al niet halen. Ik vind het wel een momentje, want jeetje...we hebben die wieg met zoveel liefde en plezier opnieuw bekleed en dan gaat die straks weer terug naar de zolder waar hij zo lang heeft gestaan. Gek, maar op de een of andere manier doet me dat toch wel wat. Je sluit toch een fase af ofzo. Ook maatje 56 ligt definitief ergens onderin de kast. Hij past het niet meer. Afgelopen week heb ik de laatste 56 rompers weggelegd. Die kreeg ik echt niet meer dicht. Oja.... voor de nieuwsgierigen onder jullie: ik heb een fotoalbum aangemaakt in mijn profiel met 2 foto´s van ons mannetje. I.v.m. privacy is het een privéalbum, maar als je een vriendschapsverzoekje stuurt, dan kun je ze wel zien!
@ uk Fijn dat je terecht kan bij de gyn! En inderdaad er gewoon op staan dat je medicatie krijgt, je hebt ten slotte lang genoeg gewacht! Succes! @ elmo Wat een leuke foto's! En wat word ie al snel groot! Hij zet de groeispurt gewoon door na de bevalling Lijkt me inderdaad raar om die eerste periode nu al zo snel af te sluiten door het wiegje weer terug naar zolder te zetten! Maar je mannetje doet het wel goed! Daar gaat t om toch
Hoi meiden , hier alles druk maar wel goed alweer bijna 23 weken zwanger..en voel me goed en zijn druk bezig met spulletjes verzamelen..voor onze kleine man! kamertje staat al..Nu de aankleding nog! En we zitten heel erg te twijfelen wat we willen gaan doen ( blauw of neutraal met nijntje of toch stoer is echt heel moeilijk )..Maar dat kan volgende maand ook nog! het heeft ook geen haast.. @Elmo, Wat een heerlijk wondertje! En wat gaat de tijd snel he.. knappe foto's als ik dat zie kan ik echt niet wachten en wat groeit hij lekker hard..betekend dat het een goed gezond wondertje is @Uk, Spannend volgende week eindelijk weer naar de gyn, en ik hoop dat hij gelijk weer alle spulletjes voor gaat schrijven zal wel heel fijn zijn als je weer voor het echt kan gaan beginnen en buiten dat, dat heb je ook echt verdiend!!! @Miloe, spannend spannend spannend de laatste maand is aangebroken..Heerlijk idee dat je dalijk je kleine wondertje in je armen hebt .. is alles klaar in huis? of ben je nog bezig met de laatste dingetjes? en heb je veel kwaaltjes? @De rest van de meiden hoe is het? Lady, heb je ondertussen meer duidelijkheid? dierelier, hoe is het met je buikkie? lekker aan het groeien? Liefssss Kirsss
Hey dames!! Hoe gaat het hier? Hoe is het met alle behandelingen, de kleine en de zwangerschappen? Hier gaat het op zich nog goed. Afgelopen week wel last gehad van de hitte en nu beginnen de kleine klachtjes toch wat meer problemen op te leveren. Maargoed, ik hoef niets meer te doen, dus het komt wel goed De kleine mag van ons nog een weekje langer blijven zitten en op 22 augustus komen. Leek ons wel leuk, ik ben van 22 sept en mijn man van 22 dec, dus dat paste goed We zullen zien hoelang de kleine t nog uithoud
@ Miloe: haha ja kan je het nog een weekje langer uitzitten? Lijkt me niet niks met die hitte idd. Gelukkig is het nu een stuk koeler! Maar je voelt dus nog niets wat er op begint te lijken?? @ Kirs: jij schiet ook al echt op! Al gekozen wat het kamertje wordt? Voel je je verder goed? @ Mira: hoe gaat ie bij jou met de clomid? @ Moon: en bij jou? @ Elmo: hoe houdt je mannetje het met deze warmte? @ All: ben bij de gyn geweest en vandaag begonnen met primolut. Hij deed helemaal niet moeilijk. Heeft een echo gemaakt, maar ik had een beetje leugentje om bestwil vertelt dat ik na het stoppen met de pil niet meer ongesteld was geworden. Was ook een beetje vage menstruatie dus hij heeft vooral gekeken of ik niet zwanger was, niet naar hoe groot de eitjes waren. Zoals ik zelf kon zien nog niet springgroot dus vind het best zo. Bloed geprikt of ik echt niet zwanger was en nu dus begonnen voor 5 dagen. Hoop volgend weekend dus ongesteld te zijn. Dan aan de clomid 100 omdat ie wil dat het allemaal wat sneller gaat dan de vorige keren. Weet 1 van jullie hoe groot de kans op overstimulatie is, want de 50 werkte wel bij mij alleen duurde mn eisprong lang... Vind het wel weer echt heeeeel spannend want we gaan er weer voor!! Wie heeft ook primolut geslikt, en viel het mee?
@ uk Ik heb provera gehad, 10 dagen telkens. Ik had daar geen bijeerkingen van. Van de clomid had ik bijna geen reactie, dus daar kan ik je ook niet bij helpen.. Maar wel erg fijn dat je weer mag beginnen! En inderdaad erg spannend! Ik duim voor. Jullie!
Ow... Uk, spannend! Wat betreft de kans op overstimulatie: ik neem aan dat ze je eirijping wel in de gaten houden? @Miloe: het zou wel grappig zijn ja, 22 aug, 22 sept en 22 dec. Aan de andere kant... ik kan je zeggen dat ik ontzettend blij was dat ons mannetje niet nog een week was blijven zitten. Ik was toen zo klaar met het zwanger zijn. Jij zal vast wel blij zijn dat het wat koeler is of niet? Ons mannetje doet het met de hitte van afgelopen week best goed. Ik heb hem zoveel mogelijk binnen gehouden en alleen een romper aan gegeven en dat gaat dan prima. Vanmiddag krijgt hij zijn 2e vaccinaties dus ik ben benieuwd.... als hij er net zo op reageert als de vorige keer dan zijn we blij. Hij begint nu echt veel meer te lachen, begint te grijpen (soms niet zo handig met in bed leggen, want dan heeft ie je shirt nog in zijn handen). En hij begint echt te kijken. Laatst heeft hij samen met zijn papa top gear zitten kijken . Ik zal straks de foto daarvan wel even in het album zetten. Echt te grappig!
@ elmo Ja aan de ene kant wil ik wel dat de kleine nu al komt, maar aan de andere kant ga ik het getrappel zo missen.. dus de kleine mag nog wel ff blijven zitten ik tel maar naar week 42, dan weet ik zeker dat het moet komen Ja afgelopen dagen was het wel erg warm, ben blij met het weer wat we nu hebben! Maarja het hoort er nu eenmaal bij zo in de zomer Ik vind dit wel weer fijner als sneeuw en kou Wat fijn dat de kleine man nu al meer reageert, daar kijk ik echt naaruit! Het lachen en grijpen enzo! Heerlijk lijkt me dat! @ de rest: Hoe is het??
@ Elmo: ben benieuwd naar de foto! Ja de gyn houdt de eitjes natuurlijk goed in de gaten, hoop dat mn eisprong nu gewoon rond dag 14 komt door de 100mg. @ Miloe: na vandaag weer minder warm he... @ Kirs: hoe hou jij het met de warmte? Ben je nog naar BrielleBlues geweest zondag? Vanaaf de laatste primolut. Hoop dat 5 dagen genoeg is geweest voor een menstruatie!
Hallo dames!!! Sorry dat ik zo lang niet ben geweest... We hebben het hier heel erg druk gehad, zomerkamp met Scouting, sleutel van ons nieuwe huis gekregen (en dus heel wat moeten verven, verslepen van spullen enz...), sleutel van de oude woning ingeleverd en nu orde in de chaos van dozen en losse spullen zien te krijgen wat erg lastig is als manlief nog geen vakantie heeft (volgende week ). Ik heb net wel bijgelezen, maar ik kon er even geen soep van maken en heb niks kunnen onthouden, sorry daarvoor! Hier met mijn laatste ronde Clomid 50 begonnen (de 5e ronde, 1e ronde FM gehad en nu de 4e ronde zonder waarbij ik wel temp en ovutesten gebruik). Ik ben benieuwd wat we gaan doen als we weer naar de gyn moeten... Ophogen van de Clomid (hoewel ik wel iedere keer netjes een ei krijg op dag 16 of 18 van mijn cyclus en de cyclussen niet langer zijn dan 30/31 dagen...), verdere onderzoeken, IUI (hoewel uit eerdere onderzoeken bij manliefs zaad bleek dat die in orde waren)... Vind het wel spannend, maar wil er nu nog even niet aan denken. Eerst huis op orde, nog weekje vakantie met moeder, zuslief en manlief voor de boeg en daarna moet mijn NOD ergens liggen Ik merk wel dat de Clomid steeds meer grip op mij krijgt. Iedere ronde meer klachten tijdens het slikken (hoofdpijn) en na het slikken tot de eisprong (een ontzettend pesthumeur, soms misselijk, niet lekker voelen...). Zo merk je wel dat het iets met je doet, maar vind het zo zielig voor manlief als ik weer een bui heb. Als ik merk dat zo'n bui eraan komt waarschuw ik manlief al, maar meestal reageert hij opeens geirriteerd op mij en dan weet ik dat ik weer last van mijn hormoontjes heb... Ik ga weer verder met dozen uitpakken en boodschappentassen legen... Wat een werk!!!
Lieve meiden, hier alles goed! Druk druk druk met leuke dingen doen want het is natuurlijk zomervakantie dus kleine meid wil leuke dingen Helemaal logisch natuurlijk dus we zijn veel weg.. Maar ondanks dat gaat het opeens heel hard ben alweer 25 weekjes en voel me goed op wat kleine dingen na dan..Moet volgende week voor 24 uur een kastje dragen om me hartslag in de gaten te houden omdat ze een ruis bij me hart horen dus dat was wel even schrikken..Maar hopelijk hoort het bij me zwangerschap en is het niks ernstigs! Ons kleine ventje doet het super ..we zijn nog helemaal in de wolken!! Druk bezig met het kamertje en spulletjes kopen want wat heb je eigenlijk veel nodig... Maandag weer naar de gyn en weer even spieken bij ons mannetje.. kan niet wachten @Uk, Hier alles goed meid en ben blij te horen dat jij ook weer ben begonnen ..Duimen draaien hier! Ik ben niet naar brielle bleus geweest was zo moe die dag dat onze kleine meid wel naar oma is gegaan zodat wij onze rust even konden nemen! En daar heb ik het ook van genomen heb wel alle muziek gehoord want we zaten tussen 2 tenten in haha..klonk allemaal wel heel gezellig! Zijn jullie wel geweest?? en hoe voel je je verder? @Mira, lekker druk bezig meid in je nieuwe huisje wat heerlijk om te horen dat het eindelijk zover is hopelijk dat jullie hier nu ook snel aan een babykamertje mogen beginnen! Ik heb ook veel last gehad van clomid..en moet zeggen dat het spuiten super ging...wat zijn jou vervolg stappen? @Elmo, wat gaat het allemaal snel he meis..Doet je mannetje het nog goed? en slaapt hij al door? @miloe, pff laatste loodjes meid en daarna eindelijk jullie wondertje!! Ben zo benieuwd haha..ik duim voor een voorspoedige bevalling, ga je eigenlijk thuis ( als het mogelijk is ) of in het ziekenhuis bevallen? @de rest van de meiden? Liefsss!
@ mira Fijn dat je de sleutel hebt van het nieuwe huisje! Orde in de chaos zien te krijgen duurt altijd ff Heb jij toevallig een samenlevingstest gehad? Bij mij hebben ze dat toen wel gedaan, maar een maand later verdween dit bij ons ziekenhuis uit de behandeling. Maar misschien is het voor jou wel iets.. Ze kijken dan namelijk of je slijm goed past bij het zaad, mijn slijm paste niet goed bij het zaad, waardoor het slijm het zaad doodde. Hiervoor moest ik voor de gemeenschap met een of ander spul spoelen om de zuurgraad goed te maken. Ik durf echter niet te zeggen of dit daadwerkelijk geholpen heeft, want de laatste keer had ik niet gespoeld. @ kirs Wat spannend van die ruis bij je hart.. Hoop dat het niets ernstigs is! Hoe zijn ze hierachter gekomen? Heerlijk he dat bezig zijn met alle spulletjes verzamelen! Ik mis het nu een beetje, want ik had voor mijn verlof alles bij elkaar en nu met mn verlof hoef ik dus niets te kopen haha Volgende keer (als die er komt) laat ik nog een paar dingetjes over voor tijdens mijn verlof @ uk Al een menstruatie gespot? Of nog ff wachten? Hoe gaat het verder? Bevalt het idee dat je weer 'bezig' bent? Hier nog steeds erg rustig. Wel af en toe wat harde buiken, maar dat hoort erbij. Vind het nog steeds wel allemaal best. Ben wel benieuwd naar de kleine, maar dat gevoel in mn buik is nog zo leuk! Ik wil graag in het geboortehuis bevallen (zit aan het ziekenhuis vast) zodat ik mijn eigen verloskundige erbij heb, maar mocht er iets zijn, dan kan ik meteen doorgereden worden naar het ziekenhuis, met bed en al. Vind ik wel een fijn idee. Wel raar om nu te weten dat ik binnen nu en 3 en halve week ga bevallen..
@Miloe: ooow... nu wordt het echt spannend! Ik wilde ook graag (poliklinisch) in het ziekenhuis bevallen, voor het geval dat.... Geboortehuis klinkt trouwens net iets relaxter dan ziekenhuis. Bij ons hadden ze dat niet... een geboortehuis. Ach ja... uiteindelijk ben ik bevallen als nietpoliklinisch, dus onder begeleiding van een voor mij compleet onbekende gynaecoloog. @Kirsss: hmmm... hopelijk niks ernstigs...dat ruisje bij je hart? @Uk: vergeet ik alsnog de foto te posten... Soort van moederschapsdementie? Bestaat dat? @ Mira: druk met uitpakken enzo dus... Dat is nogal een klus... ik heb er een hekel aan; aan verhuizen... @Hier: gaat alles goed. Ons mannetje slaapt al een aantal nachten in zijn ledikant. Het gaat prima. Gisteren heeft mijn zus opgepast en zijn manlief en ik samen uit eten en naar de film geweest. Heerlijk: lekker tijd voor elkaar en met elkaar. Morgen blijft ons mannetje de hele dag samen met zijn papa en ga ik zelf een dagje sauna doen . Dat had ik wel verdiend, vond ik zelf. Bovendien kan ons mannetje ook even wennen aan hoe het is als zijn mama langere tijd weg is. Vooral omdat hij de 14e voor het eerst de hele dag naar de gastouder gaat. Gisteren kwam ik ook tot de heuglijke conclusie dat mijn gewicht niet meer met een 8 begint. Voor ik zwanger werd woog ik zo'n 75 kilo. Aan het eind van de zwangerschap zat ik op zo'n 93 kilo. En de laatste weken sta ik zo af en toe op de weegschaal en schommelde het zo tussen de 80,5 en 82 kilo. Gisteren ging ik er op staan en was het 79,7. Mijlpaaltje!!! Ik ben er helemaal blij mee. Nog een paar kilo en ik ben terug op mijn startgewicht.... Groetjes, Elmo P.S. Ik ga nu de foto van 2 topgear kijkende mannen posten in mijn privéalbum... voor de geinteresseerden!
hoi meiden, @miloe, Spannende weken nu ..Maar wel super leuk! Je buik ga je vast en zeker missen het voelt dalijk opeens zo leeg van binnen..Maar dan kijk je in het ledikantje en dan ligt daar zo'n mooi klein wondertje daar kan niks tegenop Klinkt heel goed een geboortehuis dat hebben ze hier inderdaad ook niet..Maar wel een fijn idee dat het ziekenhuis om de hoek zit .. Succes met de laatste loodjes en ben benieuwd wanneer jullie wondertje op de wereld komt!! @elmo, Heerlijk om weer tijd saampjes door te kunnen brengen en fijn dat dan je zusje er is om op jullie kleine man te passen!! vond je het niet moeilijk om jullie kleine man achter te laten? ik had altijd zo'n schuld gevoel maar genoot wel van de momenten als ik even met me mannetje alleen was.. En knap dat je weer bijna op je oude gewicht zit ..Heerlijk idee lijkt me dat!! hoe was je dagje sauna?? @de rest van de meiden?? hoe is het met jullie?? Hier alles goed, morgen 24 uur kastje voor me hart en vandaag nog even mogen spieken bij ons knappe ventje ..Helemaal in LOVE!! Ik moest wel weer kweekjes afnemen, vanwege rode bloedplaatjes in mijn urine en daar volgende week meer uitslagen van.. dus spannende weken weer.. Liefssss Kirssss
@ Mira: balen van de bijwerkingen van de clomid. Hoop echt voor je dat het deze ronde raak is, ben anders ook benieuwd wat de gyn zegt. Heb je nog al een afspraak staan daarvoor? @ Elmo: hoe was je saunadagje?? Leuk dat je dat al doet, viel het mee zo'n dagje zonder? @ Miloe: nog een weekje...of 3 natuurlijk haha. @ Kirs: hoe is het met het kastje gegaan? Hopelijk komt er niets engs uit, wanneer krijg je de uitslag? En je urine laten nakijken, nou.. hopen op goeie uitslagen! @ All: Vandaag 2e dagje clomid. Zit er warmpjes bij kan ik zeggen maar voel er afgezien van steekjes weer niet zoveel van gelukkig. As maandag fm, vindt het weer zo leuk om bezig te zijn haha.
Ha, er is weer leven op het forum! Hier helaas nog weinig leven in de brouwerij, eerste ronde Clomid 50 gehad, temperatuurcurve is een rommeltje en zit nu op CD38...:-S Ovulatietesten gebruikt, maar daar ben ik na ruim anderhalve week mee gestopt, omdat ik er niets op kon zien... Hebben jullie ook wel eens meerdere temperatuurstijgingen gehad in één curve? Snap er niks van!! Iedereen veel succes!!
@Moon: balen zeg, dat er weinig leven in de brouwerij is. Wat temperaturen betreft: daar weet ik echt niks van... Maar ehm... misschien een temperatuurstijging door dat je iets onder de leden had?? Anders weet ik het ook niet... @Uk: ik kan me voorstellen dat na zo'n periode wachten het heel fijn is om weer actief bezig te kunnen zijn. Over het sauna dagje: dat beviel op zich prima. Ze hadden een ruimte waar je kon kolven (met een stoeltje, sfeerverlichting en een wastafeltje) en het flesje met melk kon gewoon daar in de koelkast. Dat was echt super fijn! Wat heel raar was, was dat ik na een paar uur zoiets van: "Ik wil wel weer naar huis". Echt het missen van ons ventje...zoiets bijzonders en vreemds. Dat gevoel had ik nog niet zo gehad. Uiteindelijk ben ik zo'n 8 uur van huis geweest in totaal, maar ik heb ons mannetje echt gemist. Dat belooft nog wat als ik volgende week weer ga werken.....