@ MenP2010: Hmm... een uitslag met gemengde gevoelens, lees ik... (lees ik dat goed?). Aan de ene kant fijn dat het op zich allemaal wel redelijk positief was, maar vervelend dat je nu weer 2,5 tot 3 maanden in een soort van onzekerheid zit... @Uk1983: Het dieet gaat best redelijk. Ik ben er begin juli mee begonnen. Toen we met vakantie waren heb ik er niet op gelet, want ik vond het op vakantie nog al een gedoe. Maar sinds we terug zijn ben ik er heel redelijk mee bezig. En ik ben sinds begin augustus al wel 2 kilo kwijt. Ik was in de vakantie ook wel aardig aangekomen, maar dat is er in 2,5 week dus weer af. Nu merk ik wel altijd dat mijn gewicht ook afhankelijk is van mijn cyclus. Als ik bijna ongi moet worden dan kan het gewoon zomaar zijn dat ik 1,5 kilo zwaarder ben, dan wanneer ik net ongesteld ben geweest. Ik weet niet... soms lijkt het dan of ik wat meer vocht vasthoud. Ik merk verder dat ik minder behoefte heb aan tussendoortjes, dus dat scheelt ook! Bovendien mag je hele lekkere dingen hebben.... Ik heb gisteren zelf een pizza gemaakt met shoarma... mjammie! (oké de bodem is anders, maar voor de rest smaakt het gewoon als pizza). Zelfs mijn manlief vind het lekker! Dus het is absoluut geen straf. Verder update van hoe het hier is: a.s. donderdag heb ik dus een echo en krijgen we alle uitslagen. Ik vind het wel heel erg spannend, als ik eerlijk ben. Verder ben ik nog niet ongesteld, en heb ik daarmee mijn eigen record gebroken. Vandaag dag 72 van de cyclus. Verder heb ik wat gevoelige borsten en zit ik onder de puistjes, dus mijn lijf doet wel wat.... de vraag is alleen wat precies... Zo, dat was een lang verhaal.... Groetjes, Elmo
@Elmo; idd wat gemengde gevoelens. Ik ben trouwens ook zwaarder net voordat ik ongi word. Had ik zelfs toen ik de pil slikte.
MenP: daar zou ik ook gemengde gevoelens bij hebben. Fijn dat het allemaal redelijk normaal lijkt maar echt verder kom je nu niet. Al hoop ik uiteraard nog steeds dat het vanzelf gaat lukken bij jullie! Ik ga voor je duimen! Elmo: Voor jullie dus de spannende dag aankomende week. Dat met dat gewicht heb ik ook. Ik heb nu niet zoveel tijd, kom straks nog wel even terug.
Updateje: Hier nog geen nieuws verder, mag maandag weer voor de fm. Maar ik vind het niet zo spannend. Ik ga er vanuit dat ze niks vinden en dat ik ergens volgende week mag starten met de provera (is hetzelfde als primolut) weer. Het is van belang dat ik geen eisprong heb voor 10 sept ivm die vaccinatie. Maar al zou ik het willen dan is dat geloof ik niet mogelijk. Als ik net voor 10 sept ongesteld ben mag ik blij zijn dus die eisprong is dan nog best ver weg. Verder ben ik gister met acupunctuur begonnen ter ondersteuning van het traject. Dan wordt je eerst doorgemeten en ik was totaal niet in balans dus er moest een hoop werk verricht worden. Heb een hoop naalden gehad. Nu ga ik voortaan elke week. Momenteel is de behandeling nog gericht op in balans raken om de energie weer goed te laten stromen. Straks zal ie gericht zijn op ei-rijping en daarna als het zo ver komt innesteling. Ben echt heel benieuwd. Heb er goede verhalen over gelezen en heb in het verleden als eens acupunctuur gehad voor hoofdpijn, toen hielp het heel goed. Verder ga ik nu proberen nog wat gezonder te leven en meer leuke dingen te doen en meer te sporten. Niet alleen omdat dat goed is maar ook omdat ik merk dat ik er te veel mee bezig ben allemaal en graag wat afleiding zoek. Ben vandaag al goed bezig geweest! Ik voel me vandaag ook goed en relaxed.
@ MenP: kan me goed voorstellen je gemengde gevoelens. Dus als ik het goed begrijp wil de gyn wel verder, maar eerst wat afvallen en over 3 maanden terug? Ook wel een dubbele boodschap... maar hou vast aan het gevoel dat jullie het ook zelf kunnen (heb je dat gevoel nog sterk?) @ Elmo: goed hoor van je dieet! Ik heb zelf geen idee wanneer ik zwaarder ben, sta eigenlijk nooit op de weegschaal. @ Dierelier: wat goed dat de accupunctuur zo goed bevallen is. En helemaal uit balans...nou als ze dat weer rechtbreien komt het helemaal goed! Heb het zelf ook gedaan voor eczeem icm dieet. Hielp goed totdat ik er mee stopte, maar goed dat was bij mij zo, hopelijk blijf jij in balans samen met je gezonde levensstijl (moet ik ook maar meer gaan doen denk ik)... @ Moon: hoe is het gegaan gister? Hier gister FM gehad. Heb 2 eitjes! Eentje groter dan de ander, dus waarschijnlijk springt er 1 zondag of maandag. Zijn zo blij dat de clomid nu al aangeslagen is en dat we weten dat als het deze x niet lukt ik gewoon dezelfde dosis kan slikken. Verder moet ik as woensdag en die week erna bloed prikken en 6 sept weer terug bij de gyn. Dan krijgen we waarschijnlijk ook pas de uitlag van het zaadonderzoek maar ga gewoon volgende week het zh bellen of het er al is. Vind 3 weken wachten niet normaal! Gister vertelde mn moeder dat ze al heel wat jaar voelt dat onze 1e een meisje is. Op de een of andere manier voelt ze dat soort dingen, en altijd heeft ze het goed gehad. Een tijd geleden kwam opeens een jongetje voor dat meisje in de plaats, en wat later vertelde mn zus dat ze zwanger was. Toen wist mn moeder meteen 'oh dan krijg jij een jongen' en dat is ook zo. Sindsdien is het meisje weer terug. Heel apart! Nou, ook lang verhaal! Fijn weekend allemaal!
@Uk: wat bijzonder van je moeder.... En wat spannend, je hebt echt kansen nu! Fijn joh! Ik stond trouwens voorheen ook zelden op de weegschaal, maar ik wil die paar extra kilo's toch echt wel kwijt. Verder lijkt de ongi er aan te komen. Ik ben vandaag 'niet-te-genieten'. Zit niet lekker in mijn vel en enorm chagerijnig. Ik heb manlief vast gewaarschuwd.
Hallo allemaal, Hier dan mijn verhaal van gisteren. Volgens de gyn zijn er in mijn bloed géén afwijkingen te zien in de hormoonspiegels, volgens hem is dat goed nieuws... Echter heb ik natuurlijk ondanks dat geen eisprong, en dat probleem moet natuurlijk aangepakt worden. Hij denkt dat mijn hypofyse té gevoelig is voor hormonen, en dat ik daarom geen eisprong krijg. De diagnose PCOS wordt dan bij mij ook niet gesteld. Ik krijg nu 5 dagen Provera 10mg om een menstruatie op te wekken en daarna 5 dagen Clomid 50mg om een eisprong op te wekken. (zelfde behandeling als sommigen van jullie dus) Als ik dan ga menstrueren moet ik op de 3e dag van de menstruatie starten met Clomid. Als ik niét ga menstrueren moet ik de 10e dag na de laatste tablet Provera starten met Clomid. Ook moet ik gaan temperaturen. Na 4 weken moet ik dan weer terug komen bij de gyn om de temperatuurcurve te bespreken. Ook moet er bij mijn man een zaadonderzoek plaatsvinden, hier moeten we een afspraak voor maken om het in te leveren en vervolgens een week later een bel-afspraak om de uitslag te horen. Al met al een hoop emoties, vandaag ook een verjaardag gehad waar alléén maar stellen met kinderen kwamen, dan steekt dat best... Hopelijk zitten wij over een tijdje ook met een kleine (of met een dikke buik) op een verjaardag en kunnen we meepraten... Nu zit ik alleen met een dilemma, omdat we over 2 weken op vakantie gaan naar Amerika (3 weken). Ik wil aan de ene kant liefst zo snel mogelijk beginnen met alles, maar zie het ook niet zitten om met opvliegers/hevige menstruatie in Amerika rond te lopen... Waarschijnlijk start ik dan ook pas met Provera op 22 september, als we terug zijn van vakantie... Nou, ik ben mijn verhaal weer kwijt, zal volgende week op jullie allemaal reageren (lees wel alles en leef met jullie mee!!!)
Moon...spannend... wel fijn dat er wat duidelijkheid is, maar wat raar dat je ei niet wil springen. Vervelend hè... van dat soort verjaardagen, vooral ook als je zelf net een bezoek aan de gyn hebt gebracht. Hier is het niet veel beter.... nog steeds geen ongi (dag 75 alweer). Verder post ik hier even een verhaal van afgelopen weekend, waar ik echt heel veel last van had......(dit heb ik elders ook al gepost, maar ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren...) Afgelopen zaterdag hadden wij met de duikvereniging een barbeque. Was erg gezellig. Ineens zegt iemand tegen mij: "Mag ik jouw een onbeschaamde vraag stellen?" Dus ik zeg ja, wat zeg je anders op zoiets.... (by the way... het ging op dat moment over het feit dat een stel bewust kinderloos is, dus ik verwachtte een vraag over onze kinderwens.... (daar had ik mijn antwoord al voor klaar)). Zegt diegene ineens: "Ben jij in verwachting?" *slik* *mond vol tanden*.... "Nee..." (trouwens, ik zat lekker aan de rosé...) Pfff.... ik voelde me zo naar hierna. Ik bedoel...alleen al dat het best beledigend is als je het iemand vraagt die niet zwanger is, maar dat vond ik nog niet eens het ergste. Ik weet gewoon dat er na onze vakantie een paar kilo te veel aan zit... Het ergste vond ik nog wel dat 'men' dus naar mij kijkt.... dat ik blijkbaar in de gaten gehouden wordt. De eerstvolgende training trek ik toch wat minder makkelijk mijn badpak aan... Ik heb echt de rest van het weekend last gehad van deze opmerking. Pas een dag later bedenk ik trouwens allerlei leuke opmerkingen die ik had kunnen maken zoals: "Ja, ik ben in verwachting van mijn menstruatie". Of "Ja, ik verwacht nog wel een toetje". Nu open ik net mijn hyves... jeuj...weer twee 'vrienden' zwanger... Leuk voor hen...maar ik hoef het nu even niet te weten.... Pfff. zo, sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Groetjes, Elmo
@Elmo: Sommige mensen zijn zóóóó NIET tactisch...:x Wat een nare vraag om iemand te stellen, kan me voorstellen dat je ervan onder de indruk was... Niet leuk! Dat er naar je gekeken wordt herken ik wel, als ik op een verjaardag/feestje ben wordt ik ook altijd in de gaten gehouden of ik wel/niet aan de alcohol zit en waarom dan wel/niet... Gek wordt je ervan! Op die verjaardag waar ik was vroeg een vriendin ook: "En, gaan jullie er volgend jaar ook voor?"... Ze moest eens weten dat we de dag ervoor in het ZH zaten... Ik zei maar iets van "We zien wel, alle tijd..." Maar ik vond het ook lastig mij een houding te geven. Wil gewoon niet dat iedereen zich met onze medische molen gaat bemoeien, dat gaat anderen niks aan!!! En degenen aan wie ik het wel wil zeggen horen het vanzelf wel. Lastig hoor, ben blij dat ik hier mijn hart kan luchten, haha! Manlief was wel erg lief voor me dit weekend, hij merkte ook dat het mij wel wat deed, zo'n verjaardag enzo... Daarom nam hij mij gisteren onverwacht mee naar de dierentuin en uit eten, lief hè!?!
Uk: wat goed dat het bij jou lijkt te werken!! Hoef je niet nog terug te komen om te kijken of ie is gesprongen? En wat bijzonder dat je moeder dat kan aanvoelen! Moon: dat is ook bijzonder. Had je wel een normale hoeveelheid eitjes in je eierstokken? Nou ja fijn dat je straks wel gericht iets kunt doen! Elmo: ooh echt zulke mensen kun je wel schieten he! Pff ik ken het helemaal, maar dat had ik al eens geschreven. De opmerkingen, het gelet op je, de onbeschaamde vragen, de blikken, bah bah bah. Mensen kunnen zo aso zijn soms. En inderdaad als er dan ook nog telkens nieuws komt van anderen die wel zwanger zijn dat kan er dan ook nog wel bij. Ik kan dat de ene dag beter hebben dan de andere dag. En vervelend dat je ook alweer zo lang moet wachten op je ongesteldheid, op een gegeven moment verwacht je het ook gewoon niet meer (had ik althans, en t kwam dus ook niet). Update: Vanmorgen weer geweest, nog steeds geen groeiende eitjes op dag 19. Dus vandaag meteen weer begonnen met de provera, vind het wel prima, dan kunnen we weer verder. Baarmoederslijmvlies bouwt wel mooi op, dat zit alvast mee. En de uitslag van het zaad was ook binnen, helemaal goed! Ik was daar bang voor omdat hij de week ervoor 40 graden koorts had gehad en dat is niet bevorderlijk. Dus als het daarmee al zo goed is dan moet het zonder koorts helemaal super zijn. Al een hele zorg minder! Ik verwacht vandaag over 2 weken ongesteld te worden en de Clomid 100 mg heb ik al in huis. Vrijdag nog wel een belafspraak omdat er vandaag nog wat hormonen zijn geprikt, maar dat is verder niet zo spannend. Bij mij waren ook alle hormoonwaarden gewoon goed, alleen testosteron iets verhoogd (dat is normaal bij pco), en nu hebben ze dat dus vorige week nog eens geprikt en was het al heel erg gedaald, bijna op een normaalwaarde en vandaag dus nog eens.
@Dierelier: deze keer is er geen echo gemaakt, maar in juni waren er wel 'blaasjes' te zien in beide eierstokken... Weet niet of dat onvolgroeide eitjes kunnen zijn!? Vind het allemaal een beetje ingewikkeld, omdat mijn bloeduitslag wel goed was, maar de behandeling hetzelfde is als bij PCOS. Moet een van jullie trouwens ook gaan temperaturen? Ik ga er na de vakantie mee beginnen.
@ Moon en Dierelier: dank je wel voor jullie begrip. Ik vind het heel fijn om af en toe mijn 'ei' hier kwijt te kunnen. (Dat is trouwens een hele rare woordkeuze...) Maar goed, jullie snappen wel wat ik bedoel. @ dierelier: wat fijn dat de uitslag van het zaad zo goed was. Dat is inderdaad een zorg minder! @ Moon: wat lief van je mannetje! Ik moet zeggen dat bij de barbeque ik wel bewust aan de rosé ben gegaan, omdat ik dacht...'zo...als ze al iets denken, dan ontkracht ik het bij deze'. Maar omdat ik mijn 1e glas op had en niet een heel vol tweede glas wilde, vroeg ik om een halfje rosé en dat bleek dus voor de anderen het signaal van 'het is zo ver....! Nu kan het wel gevraagd worden'. *Zucht* en dat terwijl ik normaal zeer weinig alcolhol drink. Verder hier nog niet ongi. Ik verwacht het ook niet meer voor donderdag. Waar ik wel heel erg veel last van heb zijn gevoelige tepels. Manlief wilde er aan zitten gisteren, maar ik rende heel hard weg... Het doet echt zeer. Zelfs de dekens op mijn tepels zijn net te verdragen, maar die voel ik ook heel goed. Echt raar...
hallo allemaal, Ben alweer een tijdje niet geweest, we zitten geregeld op de camping, goed voor de afleiding Mijn NOD dag is eigenlijk vrijdag, maar ik mag maandag pas testen omdat de Pregnyl de stof is waar op getest word, dus als ik eerder test dan heb ik eigenlijk altijd een positieve test... Nog ff doorbijten dus.. Ik merk wel vanalles, maar of het de medicatie is of een zwangerschap... @ dierlier Fijn dat je deze ronde in ieder geval niet voor niets hebt gehad. Nu op naar de 100 en hopen dat die wel baat mag hebben! @uk Wat fijn dat de clomid is aangeslagen! heb je nu een positieve ovulatietest gehad? Flink aan het klussen geslagen? @ moon Een lastige keuze.. wachten of niet... maar het lijkt me inderdaad het beste om te wachten, dan ben je toch zekerder van je zaak als je om de paar dagen op controle kan komen... Ik hoef trouwens niet te temperaturen... doordat ze toch om de paar dagen kijken weet je het al ongeveer.. en als ze eitjes zien groeien mocht ik (bij de clomid) de ovulatietesten van clearblue gebruiken. Nu bij de puregon en pregnyl is het anders, want als ze de pregnyl spuiten springt het eitje binnen 36 uur.. @ elmo wat een k*t opmerking... zoiets kan je denken maar zeg je gewoon niet... Het valt mij op dat de omgeving er helemaal niet bij stilstaat dat dit soort dingen ook niet zo 123 lukken... Ze gaan er gewoon vanuit dat als je aan kinderen wilt beginnen je binnen een paar maanden zwanger bent... zo nou ben ik geloof ik weer bij
@Miloe: Ik hoef als ik aan de Clomid ga dus niet om de paar dagen naar het ZH, moet 'alleen' en temperatuurcurve bijhouden. Ergens vind ik het wel ok, dat ik niet elke keer naar het ZH hoef, maar ben benieuwd hoe het me gaat 'bevallen', het dagelijks temperaturen. Is toch wel iets waar je aan moet denken. Maar, daar ga ik dus rond 22 september mee beginnen, na de vakantie. In Californie is het zo'n 40 graden, dus opvliegers kan ik dan zeker niet gebruiken... En ik denk ook niet dat mijn mannetje het fijn vindt als ik zo labiel als wat meega op vakantie...
@ Elmo: kan me alleen maar bij jullie aansluiten, wat een rotopmerking!! Dat vraag je toch niet aan iemand :x?? Maar idd waarschijnlijk beseffen mensen niet dat je geen kinderen neemt maar je gelukkig mag prijzen als je ze mag krijgen (met veel moeite...) Moet je donderdag naar de gyn voor uitslagen, ben dat even kwijt. @ Moon: geen PCOS dus, goed teken alleen is idd de behandeling hetzelfde, dus maakt niet zoveel uit dan he. Maar zoals je wilde mag je aan de clomid, dus dat is fijn! Ik heb ook gewacht op vakantie, niet echt leuk als je daar bijwerkingen hebt en kan je ook niet op controle komen. Waar ga je precies heen in Amerika, echt lekker hoor! @ Dierelier: Fijn dat je weer begonnen bent, heb je iig het idee dat het meer opschiet he. En het zaad is goed, goed nieuws zeg! Hele zorg minder... @ Miloe: spannend nog een klein weekje tot testen! Hoop dat je die dingen voelt door een zwschap! Hier gaat het nu weer goed. Heb zondag en maandag echt giga buikpijn gehad, leek alsof alles dr van onder uit ging komen, niet normaal. Heb vandaag nog steeds een beurs gevoel maar al wel minder. Als dat mn eisprong was is dat echt vet pijnlijk! De gyn had die dagen wel voorspelt, dus we hebben ons best gedaan . Maar...nu las ik dat je met clomid vaak pas op de 15-17e dag je eisprong hebt. Weten jullie of dit klopt? Want dan moet ik het nog krijgen Snap dr soms niets meer van haha. En las ook dat je buikpijn kan krijgen omdat ie helemaal niet springt, pfff kan natuurlijk ook nog... Morgen en volgende week bloed prikken of ie gesprongen is en 6 sep naar de gyn voor de uitslagen en die van het zaad. Had gebeld maar ze zeggen het pas de 6e, sukkels!
@moon Misschien een stomme vraag, maar loop jij dan niet het risico op overstimulatie? Ze zeiden tegen mij dat ik telkens op controle moest komen om te controleren of er niet te veel eitjes gaan groeien.. Heb jij (omdat je geen PCOS hebt) dan niet hetzelfde risico op de bijwerkingen? Heel veel plezier in amerika! En ik snap dat je niet vrolijk wordt om met 40 graden opvliegers te hebben haha ik heb ervaring, mijn laatste clomid heb ik geslikt vlak voor ik naar Thailand op huwelijksreis ging haha manlief vond het niet zo fijn dat ik de airco de hele tijd harder zette haha @ uk De pijn die je beschrijft klinkt bij mij ook heel bekend. Het is even erg vervelend. Maar dat ben je na een paar dagen alweer vergeten. Ik heb het tot nu toe bij elke ovulatie gehad (zijn er nog niet zoveel geweest maar toch) Wat die dagen betreft hoef je je geen zorgen te maken, dat is alleen maar een gemiddelde. uit dat bloedonderzoek komt dan vanzelf dat er wel (of geen) ovulatie is geweest.. Succes met afwachten! Vooral die zaadtest is altijd spannend!
Hallo allemaal, Als eerste wil ik zeggen tegen jullie allemaal dat ik het ontzettend knap van jullie vind om hier telkens rond te kijken. Ik kon dat de afgelopen 3 jaar niet. Persoonlijk vind ik dat ik hier bij dit topic niet meer hoor, want ik ben naar 3 jaar en verschillende behandelingen door IUI zwanger geworden. Maar jullie verhalen zijn zo herkenbaar en heb ik allemaal mee gemaakt. Jullie lopen tegen de zelfde dingen aan waar ik toen ook tegen aan ben gelopen of maken het zelfde mee. Als jullie vragen hebben mag je dit natuurlijk altijd stellen, maar snap ook heel goed dat jullie dat niet willen aan een zwangere. Het blijft, klinkt miss raar, maar het zwanger zijn en anderen mensen horen dat ze ook zwanger zijn (maar op een anderen manier dan dat het bij mij gegaan is "spontaan") blijft ontzettend steken en doet nog steeds pijn. Ik wilde jullie allemaal een fikse pluim geven. Suc6.
@Dierelier; Ik hoop dat de acupunctuur weer zo goed werkt bij jou! Ook fijn dat het zaad goed was. @Uk; Dus jij weet al dat je een meisje krijgt, haha. Mooi dat de clomid aanslaat. @Moon; Wat een verhaal. Geen PCO dus. Wel een behandeling. Ik denk dat ik dan ook na je vakantie zou beginnen. En wat heb jij een lieve man zeg!!! @Elmo; Echt shit zo'n opmerking!!! Misschien bedoelde diegene het wel niet zo rot, er zijn ook mensen die het 'voelen' en het daarom vragen. Ik hoop daar op voor jou!
@Miloe; Spannend maandag! En lekker voor de afleiding naar de camping. @Moon; Het tempen went wel hoor. Ik ben er mee gestopt, omdat ik ziek was. Ga nu af en toe tempen. Weet mn temp wel en als die hoger is dan weet ik dat ik waarschijnlijk wel een ei heb gehad. We zien wel. @Judith; Bedankt voor je verhaal! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
@MenP2010: Ja, dat zou wel leuk zijn. Maar ik had notabene de ochtend voor de barbeque een test gedaan en die was heel erg negatief. Misschien dat de opmerking daarom extra aankwam.. ik weet het niet. @Uk1983: ik heb morgen inderdaad een echo in het ziekenhuis en dan krijgen we daarna ook alle uitslagen (zaad, bloed). Dus wel spannend ja. @Judith: Proficiat met je zwangerschap! Wat fijn! Verder gisteren van die ongi-buikpijn gehad, maar ongesteld? Ho maar... dat dus niet...