Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Moon,
    Ja daar heb je gelijk in! WW is super goed vol te houden. Zag toevallig vandaag de oma van mijn man..die is 75 en begon 2 maanden geleden met WW op mijn aanraden. Ze is nu inmiddels 6,5 kilo afgevallen! Wow, echt knap!
    En ja, ik weet wel dat het allemaal mogelijk is...maar toch ;) af en toe zakt de moed even in de schoenen. ;)
    En nee, naveltruitjes zijn niet meer 'in', dus shppen is wellicht wel een goed idee ;)

Miloe,
    Werkse dit weekend!

2. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    We zijn geslaagd voor de wagen én de kamer:)
    Helemaal blij!!

Uiteindelijk is het de Joolz Day Antraciet met zilver frame geworden en de Bopita Genova kinderkamer. ML en ik zaten gelukkig helemaal op één lijn, dat was wel superfijn. Hij let gelukkig op heel andere dingen als ik: voelt de wagen stevig, hoe zit het met de rem, etc.
    Hij heeft ook nog wat af kunnen dingen op de prijs (dat kan ik dus écht niet hè!), dus het was een geslaagde dag!:D

We hebben afgesproken dat de hele boel in één keer geleverd wordt, medio januari. Dat is 3 maanden voor de kleine komt, dus ruim op tijd. Eerst moeten we de kamer nog leeghalen en laten stucen, daar hebben we dan nog ongeveer 2 maanden de tijd voor.

Ga lekker op de bank genieten van deze geslaagde shop-middag!:)

Fijne avond!

3. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis

Uk, ze hebben me medicijnen gelijk gelaten en willen het 2 maanden aankijken voordat ze verdere stappen ondernemen ( ook omdat ik nog even goed moet ontzwangeren en herstellen )
    maar we houden goede hoop.

over kraamzorg ik heb met celes kraamzorg de eilanden gehad nu heb ik gekozen voor DAT en moet zeggen me kraamweek was geweldig alles was goed geregeld en alles naar onze wensen :).. dus ik ben erg te spreken over hun!

ik reageer zo verder want kleine man wil eten!

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moon: Wat leuk! Helemaal geslaagd! Fijn hè!

@Diligo: dan zal ik ook eens kijken of ww wat voor mij is. Ik heb nog wat kilootjes over na de zwangerschap die ik er nu toch wel echt af wil hebben.

@hier: we zijn een weekendje weg geweest. Echt super leuk! Met mijn moeder en zus en alle partners en Thijmen dus. Nou, die heeft werkelijk genoten van alle aandacht. De kleine lachebek...
    Verder dacht ik even dat er een wereldwonder gebeurd was ;)... en dat ik na exact 28 dagen weer ongesteld werd, maar het zette niet door.
    Aan de ene kant gelukkig... zwemmen en tampons vind ik nooit zo fijn....aan de andere kant helaas, want het was wel leuk geweest om eens een normale cyclus te hebben spontaan.

5. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Wat leuk een weekendje weg! :D EN jammer van je menstruatie...ik ben nu ok aan het wachten...zet niet goed door...

6. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirs
    Ik reageer zo verder want de kleine man wil eten ;) tsja ik ken het haha dan niet meer weten waar je eigenlijk mee bezig was, of geen tijd meer voor ;)
    Ben benieuwd of de medicijnen nu dan wel goed werken en dat het alleen met de zwangerschap te maken had dat ze niet goed werkten... Succes!

@ moon
    Fijn dat je geslaagd bent!!! Is altijd leuk, de eerste grote dingen kopen ;)

@ elmo
    Wat leuk een weekend weg! Ik mag geloven dat je mannetje het geweldig vond, al die aandacht haha

Hier heb ik op dit moment het tegenovergestelde: Ik ben WEER door de pil heen ongesteld geworden... Dus hebben we een drastisch besluit genomen. Ik ben weer gestopt met de pil. Ik mag vanaf februari pas zwanger worden (keizersnede), dus tot die tijd op een andere manier veilig, maar we hebben ervoor gekozen om daarna de natuur de kans te geven. Want nu werkt het, dus het zou geweldig zijn om natuurlijk zwanger te worden. Hopenlijk werkt het tegen die tijd dan weer. Anders gaan we pas later naar het ziekenhuis.. Maar hopenlijk is dat dus niet nodig...
    Op een of andere manier is de spanning die ik voor de zwangerschap had dus weer helemaal terug.. wat als en wanneer speelt nu weer door mn hoofd..

Maar nu eerst goed genieten van mn kleine mannetje, want die word zoooo snel groot, we moeten al bijna afscheid nemen van de kinderwagenbak..

Oja de fysio helpt al wel! Hij kan nu al een halve minuut op zn buik (ja het lijkt kort, maar eerst was het omdraaien en krijsen) zonder te krijsen :)

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miloe: oee...spannend. Nou moet ik je eerlijk zeggen dat ik geen anticonceptie meer heb gebruikt (behalve condoom) na de zwangerschap. Ik wilde eerst mijn cyclus maar eens monitoren. Eind oktober ben ik voor de eerste keer sinds de bevalling ongesteld geweest, dus toen ik vlak voor het weekend weer even dacht dat het zover was, vond ik dat wel bijzonder. Voor mijn zwangerschap had ik cyclussen tussen de 35 en 100 dagen.

Dat ze snel groot worden is een feit. Ons ventje heeft zijn achteruit-versnelling gevonden. Hij lag ineens naast zijn boxkleed toen ik uit de keuken kwam. Nog even en hij tijgert ook vooruit.

8. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Miloe,
    Snap je besluit wel meid!
    En wat fijn dat de fysio helpt voor je kleine man!

9. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @ miloe, hahaha je kent het gevoel inderdaad... Heb er nu 2 het is soms racen tegen de klok.. Schooltijden borstvoeding enz. lekkere drukke huismoeder ben ik haha

De medicijnen helpen nog niet helemaal zoals het hoort maar we wachten rustig af en hopelijk heeft het snel effect en anders zien we het wel weer verder ben al zo blij dat ik onze kleine man veilig op de wereld heb kunnen zetten! ( want dat was ook nog de vraag of hij er niks aan over zou houden door al die medicatie van mij )

En meid wat ga jij dalijk weer een spannende periode tegemoet, maar wel heel leuk. Wie weet kan je lichaam het nu wel allemaal zelf :) en hebben jullie voor een 2e geen ziekenhuis bezoeken meer nodig !

Ook heel fijn dat het door de fysio allemaal al wat beter gaat met je mannetje! En wat gaat de baby tijd toch snel voorbij als ik die verhalen weer lees van jullie!!

@Elmo, bij jou gaat het ook super snel.. dalijk moet je achter je kleine man aanrennen ;) :)

@Uk, Hoe is het wijffie??

@ andere zwangeren ??? :D gaat alles goed bij jullie... Al aangekomen op de roze/blauwe wolk??

Hier verder alles rustig aan... Kleine man doet het goed ( ondanks wat kleine dingen , veel spugen en weinig aankomen ) dus dat houden we even goed in de gaten.

Grote zus is nog helemaal trots en voelt zich nu ook wel heel erg groot gelijk haha.. heerlijk om haar te zien genieten van haar broertje!!

mijn herstel gaat ook de goede kant op begin mezelf steeds lekkerder te voelen .. medicijnen doen nog niet heel veel maar blijf goede hoop houden!!

Liefs

10. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meiden,

Ben weer terug uit Londen! Was heerlijk, superleuke stad veel gezien en het weer viel gelukkig mee. Zouden eigenlijk donderdagaaf vliegen maar die vlucht werd gecanceled ivm slecht weer in UK. Toen konden we gelukkig vrijdagochtend wel vliegen dus weinig tijd verloren.
    Lekker rustig aan gedaan, soms wel last van mn buik van het lopen dus vroeg naar bed gegaan. Ben echt een oma haha, maar vindt mn bedje nu heeelijk dus lig er om 9u elke avond al in.

@ Miloe: fijn dat de fysio helpt. En wat balen van die pil zeg, je zou toch denken dat die gewoon zn werk doet. Laten we hopen dat de natuur zn weg heeft gevonden na Luca, zou zo leuk zijn!

@ Elmo: leuk weekend weg en een tijgertje haha.

@ Diligo: goed bezig nog steeds! En snap dat je de moed soms laat zakken hoor, is ook niet makkelijk en mag je soms best aan toegeven. Hoort er bij en wegstoppen werkte bij mij iig niet. Hopelijk kan je daarna met goeie moed weer verder.

@ Moon: leuk leuk dat jullie geslaagd zijn! Hoor echt van allerlei kinderwagens en dingen, hoe zie je door de bomen het bos nog haha? Geen idee waar ik moet beginnen...

@ Kirs: mannetje doet het nog goed, fijn! Zal es kijken bij DAT, wanneer moet je dat eigenlijk geregeld hebben? Vriend komt vrijdag uit UK terug dus misschien dit weekend ff tijd om te kijken tussen de Sinterklazen door.

Druk weekendje dus met van beide kanten Sinterklaas. Moet nog gedicht maken en kadootjes kopen. En maken voor de nichtjes en neefjes een grabbelton met kleine kadootjes en onderin een gedichtje dat we de kleine aankondigen want broers/zussen weten het nog niet. Dus zin in!

11. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Kirs: balen van je medicijnen en dat het nog niet heel goed werkt. Idd fijn dat de kleine er niets aan over heeft gehouden, nu jij nog beter worden!
    Gelukkig geniet je van je gezinnetje, drukke huismoeder haha.

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @miloe: Vervelend zeg, door de pil heen ongesteld worden! Kan me voorstellen dat je dan een andere vorm van anticonceptie toe gaat passen en de natuur over een paar maanden de kans gaat geven.
    Neem wel goed de tijd om te ontzwangeren meid, je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen.
    Fijn dat de fysio voor Luca al vruchten afwerpt!

@Elmo: Het is toch wat, binnenkort is niets in huis meer veilig, hihi!!

@kirsss: Hoop dat de medicatie zijn werk doet en dat je je beter gaat voelen.

@Uk: Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Londen!
    En wat kinderwagens betreft: Ik heb in mijn omgeving rondgevraagd wat wel/niet bevalt aan de wagens van vriendinnen/collega's en ben zelf op internet wat reviews op gaan zoeken, onder andere van de Consumentenbond en een Engelse site: Pushchair Trader | Pushchairs | Prams | Buggies | Buy, Sell and Win - Pushchair Trader
    Ook op Youtube zijn diverse reviews te vinden, dan zie je gelijk goed hoe het zit met inklappen enzo. Vond ik erg handig!
    Tip: Lees je van tevoren in, want als je zonder enige info naar de winkel gaat, wordt je volgens mij gillend gek van alle termen en mogelijkheden, hihi:D

Morgen mag ik weer voor mijn 'APK' naar de VK, hoop dat alles goed is. En volgende week donderdag de 20-weken echo, nog spannender! Hou jullie uiteraard op de hoogte!

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Even een kort berichtje van mij, want ik ga nu even lekker met de benen omhoog. Deze week was een beetje te vermoeiend voor mij...

Vandaag hebben we onze eerste echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien in het vormpje dat ons kindje is. Hij is gemeten op 1,32 cm en dat was volgens de GYN die de echo deed een lengte die kon passen bij mijn eigen berekeningen van 7w5d en uitgerekende datum van 13 juli 2013. Dus dat is helemaal super!
    Verder verwees ze mij door naar een VK/GYN-samenwerkingsverband in en om het ZKH om daar een intake te laten doen. Ze werken daar samen met alle disciplines (zowel onder behandeling van de VK als GYN is mogelijk, maar ik dacht dat ze zelfs een combinatie van beiden bij iedereen als standaard hebben) en ook de plaats van bevallen kan alles van thuis, kraamhotel tot in het ZKH zijn. Alles natuurlijk met als uitgangspunt dat het goed voor de moeder en het kind moet zijn. Dit intensieve samenwerkingsverband is ontstaan doordat ze wat wilde doen aan de hoge sterftecijfers voor het, zo goed ontwikkelde, NL. Zo zegt de site!
    Komende woensdag, 5 december, hebben we de intake bij dit centrum en wordt er daarna een zorgplan gemaakt waarin staat welke onderzoeken en echo's ik zal krijgen en bij wie deze zullen zijn. Spannend dus!
    Verder heb ik wel last van klachten, maar ik neem ze voor lief! Ik ben de hele dag misselijk (dit loop uiteen van een beetje vervelend gevoel in de maag tot kokhalzen bij het zien of ruiken van eten), maar gelukkig nog niet met de pot moeten knuffelen, ik ben vanaf half 3 toch wel echt moe en slaap iets meer/langer en ik heb snel last van mijn rug. Maar wat ik al zeg: Maakt me niks uit, laat die kleine maar groeien!!!

14. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ mira: jeej wat een goed nieuws!
    @ moon: hoe was je apk?
    Ik ga me idd maar es verdiepen in die dingen..komt best wat op je af wat er geregeld moet worden merk ik. Nou ja nog genoeg tijd. Eerst die sintdingen want ben weer es te laat begonnen met alles zoals gewoonlijk..

Fijn weekend!

15. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Mira: Wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, gefeliciteerd meid!:)

@Uk: APK was goed, bloeddruk 115/60, hartje klopte goed en mijn BM is mooi gegroeid. Wanneer heb jij nu weer een controle/echo?
    Het loont echt hoor, om je van tevoren in te lezen en te informeren. En vergelijk ook zeker de prijzen en acties van de verschillende winkels, want onze babykamer stond ook in een andere winkel, maar dan wel ruim €400 duurder!:$
    Ook bij kinderwagens zijn verschillende acties en kortingen van toepassing. Goed vergelijken dus!

Hoe is het met de rest van de meiden?

16. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ moon
    ja ik wacht sowieso tot februari, dan is het half jaar voorbij, dat moest van de gyn, daarna zien we wat er gebeurd ;)
    Fijn dat je APK weer goed was, altijd weer een geruststelling :D

@ uk
    Ik had een lijst van een vriendin gekregen, zij had alles wat er op de babyuitzetlijst stond beschreven, wat zij wel en niet gebruikt had en waarvoor het was. Erg handig! Want dan haal je een hoop dingen niet in huis, of juist meer van iets, omdat zij dat zoveel nodig had! Ik ben er erg blij mee, want ik heb niet veel overbodigs in huis ;)

@ mira
    Wat fijn dat de echo goed was! Is het eindelijk echt :D Nu lekker gaan genieten. Ook genieten van de mindere dingen als misselijkheid, want dit ga je niet vaak mee maken! Veel plezier op de roze (nu nog roze, misschien straks blauwe) wolk!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier gaat het prima! morgen Lucas eerste sinterklaas feestje bij mijn opa (dus 4 generaties :D) en maandag gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf! Spannend! Meteen van half 7 tot half 5... ook wennen voor mama :D

Nu moet ik toch even spammen, sorry! Maar heb een fotoshoot gehad met mn mannetje!

Bijgevoegde bestanden:

17. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Miloe,
    Wat is Luca een mooi mannetje!

Hier gaat het goed :) gisteren gewogen en weer 2 ons kwijt...lijkt weinig maar zijn toch maar mooi twee kipfilets ;) en zo zie ik dat dan maar :p

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diligo: Wauw... twee kipfilets is toch ook netjes! Zet hem op... je komt er wel! Ook met 2 kipfilets per keer ;)

Miloe: Mooie foto's! Hier zijn we nog druk aan het nadenken welke foto's we nemen na de fotoshoot. Moeilijk!
    Wat handig, zo'n lijst van een vriendin. Ik weet nog dat ik vooral over de hydrofielluiers dacht "waarvoor heb ik die in hemelsnaam nodig?" Maar als het eenmaal zover is, kom je ze standaard te kort... tenminste wij wel!

Mira: Wauw...super nieuws! Gefeliciteerd! Sterkte met de kwaaltjes! En inderdaad...het is voor een heel goed doel! ;)

hier: rustig weekend voor de boeg. Sinterklaas wordt pas op 5 december bij mijn zwager gevierd. En verder is Thijmen aan beide kanten het enige kleinkind. Dus er wordt nog geen uitgebreid feest gevierd.
    Lekker rustig uitrusten en even wassen bij mijn moeder. Onze wasmachine is stuk... en dat is met zo'n hummel echt een drama!

19. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Miloe: Mooie foto's meid!!!

Hopelijk heeft iedereen een leuke Sinterklaasavond gehad. Hier erg drukke dag en avond gehad dus vandaag even relaxdagje voor mij... Moe en misselijk :(

Gisteren intake gehad bij het VK-centrum. Bloeddruk is te hoog, dus daarvoor extra controles. Vanwege overgewicht ook extra liggingsecho's aan het eind van de zwangerschap en testen voor zwangerschapsdiabetes. Ik blijf wel gewoon bij de VK, dus als er iets is moet ik gewoon hun nummer bellen, maar de controles lopen verder op een andere afdeling van het ZKH bij de GYN/arts-assistenten/Klinisch verloskundige. Bevallen zal ook in het ZKH worden, dus daar kan ik me dan vanaf nu op in gaan stellen. Alles voor de gezondheid van de kleine en mezelf!!!
    Verder gisteren een mooie echo gehad: De kleine was mooi gegroeid, nu 2 cm, en ook het hartje, armpjes en beentje gezien. Als klap op de vuurpijl ging de kleine ook nog een beetje bewegen, heel grappig om die eerste bewegingen te zien :D

20. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mira, doe maar lekker rustig aan. Grappig hè, om zo'n klein mensje te zien bewegen!

Hier hebben we gisteren sinterklaas gevierd. Thijmen lag lekker te slapen, maar wij hebben samen met mijn schoonfamilie allemaal pakjes uitgepakt. Erg gezellig en we hebben leuke dingen gekregen. Het meest grappige cadeau was nog wel het volgende: Mijn man kreeg een zacht rammelend pakje. Daar zaten een paar pardoessloffen maat 43 in (voor mijn man dus). Even later was er een pakje voor Thijmen. Zacht en rammelend... pardoessloffen maatje 24 en tot slot kreeg ik ook een paar. Dus we lopen hier over een tijd allemaal met belletjes aan onze sloffen door het huis. ;)

Deel Deze Pagina