Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meiden,

Hebben jullie fijne K-dag en 5 mei gehad? Ook lekker van het weer genoten, was echt heerlijk!

@ Miloe: jullie hebben zeker voornamelijk geklust en verhuisd? Jullie zijn al over toch? Bevalt het nieuwe huis, ook voor Luca?
    En nog nieuws over dat andere leuke?? :)

@ Moon: balen dat de voedingen nog niet zo lopen als je zou willen. Kan Daan niet aan de borst drinken dat je afgekolfde melk geeft? Lijkt me idd nog een extra belasting, eerst kolven en dan voeden.

@ll: gister zijn eindelijk de meubeltjes in elkaar gezet! Nog even de opstelling veranderen en dan kan ik eindelijk met de aankleding beginnen! Weet al wat ik wil hebben dus kwestie van bestellen en maken. Alleen twijfelt man nu over de jongensnaam :x dus kan de letters nog niet bestellen...
    Heb hem gezegd dat ie dan maar heel snel naar andere namen moet zoeken haha. Krijg er een beetje de kriebels van dat we nog zoveel moeten doen en kopen. Nou, komt goed donderdag achter een box en wipstoeltje aan, rest van de kleine spulletjes kopen. Dan krijg ik vast meer rust.

Met deze week erbij nog 3 weekjes werken, heerlijk zie wel naar mn verlof uit nu.

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Uk, het verlof in zicht! En leuk...inrichten! :)

Miloe: hoe is het met jou?

En de rest?

Hier even een kort ego-berichtje:

Onze grote vent is dinsdag 1 geworden. Wat is de tijd dan toch snel gegaan. Ik had verwacht dat ik er wel emotioneel onder zou zijn, maar dat viel eigenlijk wel mee.
    Ons mannetje is flink verwend, veel speelgoed gekregen. En het mooiste kado (voor later) bleek een dagboekje te zijn, die door mijn moeder is bijgehouden vanaf ongeveer 7 maanden zwangerschap tot zijn verjaardag. Het dagboekje is in briefvorm aan Thijmen geschreven. Zo speciaal!
    Verder hebben we inmiddels de eerste echte schoentjes gekocht, vandaag! Meneer begint zoveel te lopen. Nog wel vasthoudend aan banken, tafel en alles wat hij tegenkomt. Maar hij loopt!
    En alsof hij weet dat hij nu geen baby meer is, slaapt hij sinds dinsdag nog maar 1 keer per dag. Daarvoor ging hij nog 2 keer per dag naar bed.

Zo, dat was onze update.... verder gaat het hier zijn gangetje....

3. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ff kort:

Elmo gefeliciteerd met Thijmen!! Helemaal vergeten op de dag zelf een berichtje achter te laten. Jullie hebben een fijne dag gehad zo te lezen. En wat goed dat ie zo snel ontwikkeld, is het ineens minder baby he?
    En nog gefeliciteerd met jullie trouwdag natuurlijk!

4. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames. Even een inbreker hier.
    Krijg toch beetje hoop van jullie topic. Hier ook pcos en na 2 ronde clomid en nu 1 ronde puregon gespoten te hebben zonder pregnyl hoop ik natuurlijk weer dat t raak zal zijn.

Soms verlies ik de hoop maar na wat pagina s van jullie gelezen te hebben heb ik toch weer wat hoop.

Geniet van jullie kindjes!

5. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames!

Ik heb eindelijk tijd voor een update :D
    Hier gaat het allemaal goed. Wat problemen gehad met internet in het nieuwe huis, dus vandaar nu pas weer online. Het huis is helemaal perfect, we wonen er nu 2 weken. Luca had in het begin wat moeite met slapen, maar nu gaat het prima. Hij probeert nu te gaan kruipen, maar t lukt hem nog niet helemaal. Verder is het nog steeds een supervrolijk mannetje. En hij kan sinds Moederdag mama zeggen :D:D:D:D

Helaas is er nog steeds geen broertje of zusje in aantocht. Ik ben niet meer ongesteld geweest, maar ik ga er nu gewoon vanuit dat de PCOS terug is. We hebben besloten om vanaf september weer terug naar het ziekenhuis te gaan.

@spidy
    Welkom, Hoe is het gegaan deze ronde?

@ elmo
    1 alweer! wat gaat de tijd toch snel! Wat een leuk cadeautje ook! Hoe staan jullie tegenover een 2e?

@uk
    Zijn jullie eruitgekomen over de naam? En heb je nu verlof? Spannend he als je verlof krijgt word het ineens echt en heel dichtbij ;)

@moon
    Heb je nu wel een ritme? Hier was het ook erg wisselend hoor, maar gelukkig was luca snel met het doorslapen in de nacht (vanaf 8 weken al)
    Hoe gaat het nu verder met daan? Heeft hij nog iets over gehouden aan de slechte start? En met jezelf, gewend aan het mama zijn?

@mira
    Fijn dat ze het zo goed doet :D is het nog gelukt om te draaien? Fijn dat je man ook nesteldrang heeft hahaha

@kirs
    Wat fijn dat de medicijnen van dylan onder controle zijn! En wat fijn dat het bij jou nu ook onder controle is, ik hoop mee dat het straks gewoon weg is!

@laura
    klets je nog mee?

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miloe: wat fijn dat het met Luca zo goed gaat. En wat bijzonder...uitgerekend op moederdag! *smelt*!

@Hier: Ons ventje begint steeds meer te lopen. Soms staat hij al een halve minuut los, om daarna om te vallen. Hij loopt aan één hand de hele kamer door. Ook klimt hij op een trapje (we hebben 2 treetjes naar beneden een aanbouw aan het huis). En hij kruipt er ook af...al doet ie dat wel zeer moeilijk. Maar het gaat meestal goed, dus dat is fijn!

Wat betreft een 2e: Bij mij kriebelt het! :) En we praten er zo nu en dan over. Mijn man vindt het nog gek om nu al over een tweede na te denken (aangezien het gisteren leek dat ons ventje geboren werd). Het plan is nu dat ik vanaf volgende week met foliumzuur ga beginnen en dat we dan begin van de zomer alle voorbehoedsmiddelen aan de kant laten liggen.
    We gaan het eerst zelf proberen (6 maanden) en als er dan geen resultaat is, gaan we ook richting ziekenhuis.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Rare vraag: met de meimama's 2012 topic hebben we een geheime groep op Facebook aangemaakt. Het hele meimama 2012 topic is doodgevallen en nu delen we een heleboel dingen via FB. Zijn er dames in dit topic die het leuk vinden om in een geheime groep ook dingen te delen?

7. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Weer even een berichtje van mij ;) Voornamelijk ego zodat jullie weer op de hoogte zijn:

Op het moment slaap ik wat slechter, dus ben hier niet zoveel te vinden of lees wel en reageer dan niet *SORRY!*

Inmiddels nog steeds aan dezelfde dosis bloeddrukpillen (sinds 19w4d, dus ik ben helemaal trots op mijn lichaam) en nu steeds een acceptabele bloeddruk :D Verder helaas wel laag HB (6,5 de laatste keer na bloedprikken) dus zit ik aan de ijzertabletten wat weer voor enige aanpassing heeft gezorgd. Daarin nu ook een goede weg kunnen vinden. Komende woensdag weer bloedprikken om te kijken of hij al iets hoger is geworden.

Met mevrouw gaat verder alles goed. Ze was tijdens de eerste groeiecho precies op termijn. Niks te groot of te klein, precies goed :D Woensdag hebben we de tweede groeiecho en hoop ik te zien dat ze nog steeds (met 32w controle lag ze opeens met haar hoofd beneden :D) goed ligt. Ik heb het idee dat ze wel al iets aan het indalen is, want ik moet vaker naar het toilet en ook bij lang lopen of lang staan krijg ik sneller last van mijn bekken.

Manlief heeft hier ook last van nesteldrang en wilde opeens een extra bergzolder bij bouwen. Dit stond al op de planning, maar nu moest het voordat de kleine meid er is anders zou de kraam onze overvolle en ontzettend rommelige zolder op moeten om bij het wasrek te komen... Waar hij al niet aan denkt! Inmiddels is dat klaar, dus zijn we nu bezig om onze rotzooi richting de bergzolder te verplaatsen ;) Meteen alles uitzoeken en proberen onnodige dingen weg te gooien :D

De babykamer is bijna klaar (als die zover is zal ik wel wat foto's plaatsen), alleen nog wat dingen ophangen aan de muur, een keer goed schoonmaken en alles uitwassen, strijken en goed opruimen. Dus mijn nesteldrang kan ik binnenkort ook weer botvieren op de kamer en de rest van het huis om alles schoon te hebben voor ik beval zodat ik het makkelijk bij kan houden ;)

FB groep: Ik vind het prima hoor! Inmiddels al 3 groepjes op FB via ZP (eentje waar ik al vanaf begin 2011 mee schrijf, een die zowel op ZP als op FB wat aan het doodbloeden is van meiden uit een NOD-lijst en eentje van juli 2013 mama's waarmee we net gestart zijn). Vooral snel even bijlezen vind ik handig aan FB, maar dan is het natuurlijk wel het fijnste als iedereen FB heeft van dit groepje...

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Miloe: super dat jullie huis zo goed bevalt! Heerlijk als dat helemaal goed voelt, dan kom je echt lekker thuis.
    Heel jammer dat je niet zwanger bent. Steekt toch die rot PCO de kop weer op. Dus nu de zomer door zonder zkh bezoeken (wel lekker) en dan weer terug. Spannend hoor!

@ Elmo: ook denken aan een 2e, leuk! En spannende tijd weer, hopelijk pakt je cyclus door en ontsnappen jullie weer aan het zkh traject.

@ Kirs: hoe gaat ie?
    @ Mira: doe rustig aan meid.

@ Facebook: prima hoor!

@ll: ik heb sinds vrijdag verlof, heerlijk! Dacht dat wennen lastig zou zijn maar weet al niet meer beter haha.
    Heb nog veel te doen, kamertje nog niet klaar, ben bezig de mdf schaapjes en namen te verven, wassen, uitzoeken. Bijna alles in huis dus dat komt goed deze weken.

Met de beep gaat het goed, beetje aan de kleine kant maar niet verontrustend. Ligt alleen nog steeds in stuit. Ben aan de moxa therapie maar nog geen effect. Over 1,5 week weer naar de gyn en in die week ook een draaipoging proberen, spannend en pijnlijk hoor en lees ik. Anders wordt het helaas een geplande ks, maar we zullen zien. Hoop dat de beep zich nog zelf bedenkt en omdraait!

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik ben vandaag opgenomen in het ZKH. Redenen die ze hier geven zijn mijn bloeddruk (hoewel die wel eens hoger is geweest), lichte groeiachterstand van de kleine meid rond de buik en mogelijk weerstand van de bloeddruk op placenta. Inmiddels zit ik hier met een waakinfuus rijker en een mooi polsbandje om te wachten op wat komen gaat. Ik voel me verder prima en de kleine meid is eerder super beweeglijk dan dat ze te stil is... Echt leuk vind ik het niet, zit de hele tijd te janken omdat manlief weg is, maar het zal toch moeten... Minimaal tot en met vrijdag.

Sorry, voor de ego... Kan even nergens anders aan denken!

10. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Mira, wat vervelend! Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Hopelijk blijft jullie kleine meisje nog eventjes lekker zitten en komt jouw rust haar groei ten goede.
    Veel sterkte! Knuffel van mij!

Uk, geniet lekker van je verlof! :)

Wat betreft een tweede hier: Goed nieuws ik heb al voor de 2e keer op rij een cyclus van 5 weken! :D Ik ben helemaal trots op mijn lijf!

Wat betreft Facebook: als jullie het leuk vinden, dan stuur mij even een privéberichtje met je facebooknaam. Dan voeg ik jullie eerst als vriend toe en daarna kan ik je toevoegen aan de groep. Als je me niet als vriend wil, maar alleen in de groep wilt meekletsen, dan kan je me, na het toevoegen in de groep, als vriend verwijderen!

11. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ mira
    Wat vervelend dat je opgenomen bent! Is er wel zicht dat je voor je bevalling nog naar huis mag?

@ Elmo
    Wat geweldig al een 2e cyclus! Hopelijk houd je lichaam het vol!

@uk succes met de draaipoging! hopelijk helpt het!

@Facebookgroep
    Erg fijn, (heb al een berichtje naar elmo gestuurd) Ik heb er ook een van de augustusmoeders, erg fijn om door te kletsen en fotos te delen in een geheime groep! En eerlijk gezegd vergat ik ZP de laatste tijd... En facebook heb ik altijd en overal haha

Luca is goed ziek geweest vorige week, maar nu gelukkig weer beter, helaas heeft hij besloten om over te gaan op 1 slaapje per dag, waardoor hij eigenlijk nog veel te chagerijnig is de rest van de tijd ;) Maar hopelijk gaat dit snel over ;)

12. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    UPDATE: Dank voor de reacties!
    Hier gaat het allemaal prima. Voel me ook prima iig... Kleine meid ik lekker onrustig (vooral tijdens de CTG, hahahaha!), mijn bloeddruk binnen mijn normaalwaarden (behalve als ze precies tijdens het eten komen meten natuurlijk) en er zitten geen eiwitten in de urine, dus geen zwangerschapsvergiftiging op dit moment. Ze vonden wel wat leukocyten, dus kijken nu middels een kweekje of het mss een blaasontsteking is. Klachten daarvan heb ik niet, maar mevrouw zit gewoon ontzettend laag, dus daarom iets vaker plassen dan normaal. Dopler voor de doorbloeding willen ze vandaag doen ipv morgen zodat ze het waarschijnlijk morgen mee kunnen nemen in het overleg dat ze over iedereen houden op vrijdag... Hopelijk krijgen we dan nieuws dat ik thuis verder mag met totale bedrust (manlief wil vanavond al een bed bij zijn ouders gaan halen om beneden te zetten zodat ik daar ook kan rusten), want hier slapen is voor zowel mijn emotionele kant, als voor mijn nachtrust niet echt goed (vannacht 1,5 of hooguit 2 uur geslapen).
    Morgen dus meer duidelijkheid!

13. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Superfijn Mira dat het voor nu allemaal goed is! Misschien morgen lekker naar huis. Daar rust je idd beter uit dan in het zkh met al die rumoer en mensen om je heen. Ik duim voor goed nieuws morgen!

@ Miloe: da's wel snel naar 1 slaapje of niet? Hopelijk snel weer terug of juist niet maar dan minder chaggie als ie wakker is :).

@ Facebook: stuur je zo een pb Elmo. Ik doe zelf niet zoveel met fb, post iig nooit iets maar kijk altijd naar wat andere mensen erop zetten haha. Maar met een prive-clubje ist wel weer anders.

14. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Update: Vanmorgen gesprek met arts-assistent en co-assistent gehad over mijn zkh-verblijf. Gelukkig goed nieuws :D
    Ik ben thuis, maar heb een soort van zkh-opname thuis... Iedere dag komt er een verloskundige langs (tussen 8 en 4 was de richttijd ;)) die dezelfde controles doet als ze in het zkh zouden doen: Iedere dag CTG van de kleine meid, mijn bloeddruk en urine controleren en 2x per week bloed prikken. Verder moet ik 1x per week op controle in het zkh en krijg ik iedere controle al die onderzoeken gewoon op het zkh, dus komt de verloskundige niet langs. Extra tijdens die controles is een echo voor de doorbloeding van de placenta en navelstreng omdat die door de hoge bloeddruk al iets aangetast lijken en eens per 2 weken krijg ik een uitgebreide echo voor doorbloeding met een groeiecho erbij.
    Thuis dezelfde regeltjes als in het zkh: Niet uit bed, alleen om te douchen, toiletbezoek en broodmaaltijd voor mezelf te bereiden. De rest van het huishouden moet ik uit handen geven, tenzij ik het op bed kan doen (aardappels schillen, was opvouwen zoiets...). Dus ik zoek dingen om te doen overdag die ik op bed kan doen (bijvoorbeeld in het zkh candy crush al gezocht, maar die kan niet op mijn telefoon zegt hij :S) die dus ook niet te inspannend zijn... Lastig! Iemand nog leuke boeken, spelletjes op de laptop of apps voor telefoon? Alle tips zijn welkom, want ik wil toch echt proberen om niet meer in het zkh terecht te komen tot de bevalling ;)

Sorry voor het alleen even ego... Ik moet die onverwachte opname nog verwerken, want ben echt een ontzettende emo-kip op het moment (jank om alles door de spanning van de laatste dagen :()!!!

15. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè wat heftig Mira!

Wel fijn dat je thuis bent. In je eigen vertrouwde bedje....
    Maar wat vervelend dat je nauwelijks uit je bed mag. Begrijpelijk dat je emotioneel daar over bent...

Doe rustig aan... en tips voor leuke boeken/apps o.i.d... goede vraag.... Ik denk er even over na voor je!

Dikke knuffel!

Elmo

16. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoi meiden..ik lees alweer even mee...maar heb nog niet veel gereageerd.
    Mijn hoofd stond nergens naar...mijn vader is eind april overleden. :) Een erg verdrietige periode.

We hebben een week geleden een eisprong gevonden en zijn er vol voor gegaan...dit is de eerste eisprong die we echt hebben gevonden..erg spannend...morgen moet ik eigenlijk ongesteld worden...spannend dus! :D

17. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Even een vraagje.. Ik heb ook pcos. Toen dit werd vastgesteld was ik 18 en had ik net een behandeling voor anorexia achter de rug. Inmiddels een heel aantal jaar later en helemaal geen last meer van. Toen ik een tijd op bmi 20 zat, is mijn menstruatie redelijk regelmatig geweest. Rond de 30 dagen en ook een eisprong (denk ik, want had cervixslijm rond die periode). Toen dus misschien even geen pcos meer? Nu is mijn bmi wat hoger en lijkt 't alsof m'n cyclus nu meteen weer van slag is.. Ik zit nog rond de bmi 22/23, dus geen overgewicht.
    Kan 't zijn dat 't daardoor alweer onregelmatig is geworden? En betekend dat dat ik dan beter weer terug kan naar bmi 20? Ik voel me prettiger bij dit gewicht, omdat ik er nu niet meer zo gefocust op hoef te zijn, dit lijkt m'n setpoint te zijn.

18. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Ik zou eigenlijk zeggen dat dit nog geen invloed hoeft te hebben.
    Ik heb overgewicht en kom van een BMI van 37,6...en heb nu een BMI van 30,1...en dat merk je wel super goed! Mijn cyclus is redelijk gestabiliseerd.

Ik weet niet of dit ook zo werkt bij een normaal gewicht..misschien ovulatie testjes proberen? Succes meid!

19. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Thanx voor je reactie! Wat superknap dat je al zoveel bent afgevallen!! & fijn dat 't ook nog een positief effect heeft :)
    Ja, ik twijfel ook of 't wel verschil maakt, met ovulatietesten kom ik er niet echt achter eigenlijk.

20. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Heb je de extra gevoelige testen van Sensitest al eens geprobeerd? Ik kom er ook alleen achter met deze testen.

Mira,
    Heb even goed terug gelezen..wat heftig zeg! Wel fijn dat je thuis bent! Sterkte, meid!

Deel Deze Pagina