Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Elmo: succes morgen, spannend hoor. Wat gaan ze op de echo zien dan (omdat je al weet dat je PCOS hebt?) Hopelijk kan je dan ook aan de clomid!

@ Judith: gefeliciteerd! Hopelijk volgen wij je snel...

@ Moon: ik temperatuur niet. Heb het afgelopen week gedaan, maar volgens mij is ie kapot ofzo. Elke keer hele andere temp en zelfs een keer 35.1, dus die zal wel niet goed werken haha. Deed het trouwens wel onder mn arm, hoort niet volgens mij he :(?

@ Miloe: dus jij kent het gevoel ook? Dacht echt even dat het niet goed zat daar. Gister toch ook nog wel veel pijn gehad, met kruik naar bed gegaan en nu is het weer wat minder. Voelt vooral aan als blauwe plekken van binnen (vooral als ik loop en ga zitten). Had jij die pijn vooral voor/tijdens/na je ovulatie? Ik heb geen ovutest gebruikt, ga ik volgende ronde wel doen als het nu niet lukt. Weet ik iig hoe het zit met die pijn...

We hebben er veel voor over he meiden!

2. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ uk

Ja dat gevoel heb ik meestal een dag of 4 rond de ovulatie.. Daarna trekt het weer langzaam weg. Maar het voelt aan alsof ik het beste de hele dag krom kan lopen omdat als ik me uitstrek het nog meer pijn doet.
    Bij mij is meteen aangeraden om ovulatietesten te gebruiken. Echter wel de clearblue omdat zij er zeker van zijn dat die werken. En in het ziekenhuis bij de apotheek zijn ze net iets goedkoper als in de winkel...

Ik duim met je mee dat het deze ronde al gelukt is en dat al die andere afspraken en uitslagen niet meer belangrijk zijn! ;)

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Uk , ik weet al dat het PCO is omdat ik half juni al een echo had bij het diagnostisch centrum. Maar de gynaecoloog wil alle onderzoeken opnieuw hebben. Of te wel waarschijnlijk gaan ze hetzelfde zien als de vorige keer.

Nog even over de lompe opmerking van afgelopen zaterdag: vandaag kreeg ik van iemand anders een opmerking die mij weer WEL blij maakt: "Ik zie dat je bent afgevallen?" Toen ik vroeg hoe ze dat zag zei ze dat dat vooral bij mijn taille goed zichtbaar is.
    Ze scoort punten! ;):D

4. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elmo: Ik wil je albvast succes wensen voor morgen, ben heel benieuwd! Hopelijk ziet alles er verder goed uit en kun je ook starten met behandeling!

Judith: Wat lief dat je ons een hart onder de riem komt steken. Proficiat met je zwangerschap!

Miloe: bij jou wordt het dus bijna spannend!

Uk: hopelijk een mooie eisprong gehad!

Moon: ik temperatuur niet omdat ik gewoon helemaal geen eisprong heb van mezelf en nu met de clomid krijg ik telkens follikelmetingen dus dan is temperaturen niet nodig.

Hier geen nieuws voorlopig denk ik.
    Ben nu op dag 3 van de provera. Ik verwacht na 5 sept ongesteld te worden. Dus nu nog maar gewoon lekker aan de wijntjes en zo.

5. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    Dierelier:
    Ontzettend graag gedaan. Het is jullie zo gegund.
    Heel veel suc6 voor iedereen en hoop dat jullie een plek hebben, buiten dit om wat ook heel goed is, waar je verhaal kan doen. Is zo belangrijk.

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Even mijn ziekenhuis bezoekje:

Eerst heb ik een echo gehad. Die was vrij pijnlijk. Het bleek allemaal maar lastig in beeld te brengen.

Verder gesprek gehad met de gyn. Zaad is goed! :) En verder heb ik dus PCO, maar dat wist ik al. N.a.v. wat klachten die ik de laatste week heb is er bloed geprikt voor HCG hormoon. Morgen word ik over de uitslag gebeld.
    Als die uitslag negatief is, mag ik starten met een middeltje om de menstruatie op te wekken en daarna met clomid.

Ik ben erg opgelucht dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren.

En als die bloedtest positief is....nou dan ga ik gillen denk ik.... ;)

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Wat spannend Elmo!!!!!!!! Ik hoop het voor jullie! HCG = Heel goed nieuws!

8. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ elmo
    Ik hoop het zo voor je! dan hoef je er allemaal niet aan te beginnen! En we zullen met zn allen met je mee gillen ;) (van blijdschap natuurlijk!)

Hier weer een off day... vandaag ongesteld geworden... :mad: wat is dat toch altijd k*t!

Meteen gebeld, heb maandag een afspraak. Ik denk dat ik gewoon door mag met de puregon en pregnyl, maar we zullen t horen...

9. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah...Miloe, balen!

Ik ben gebeld dat de test negatief was. Nou eerlijk gezegd ging ik er al van uit, maar de artsassistent bracht het wel met een begravenis-stem zeg...

Dadelijk naar de apotheek...en laat dan dat hele circus maar beginnen!

10. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Hoi Meiden,

Ik ben kirsten en heb net als jullie ook te horen gekregen dat ik pco heb.. ben er nogal van geschrokken en er komt opeens een heel hoop op me af. Ik zit nu voor de 2e keer aan de primolut en dit keer voor het eerst 50 mg clomid erbij van de 3e tot de 7e dag.
    Nu wil ik graag jullie ervaringen horen. Ik vind het allemaal best spannend, Heb ik nu wel een verhoogde kans op een zwangerschap door de clomid.. want me gyn is ook niet echt heel duidelijk...
    kunnen jullie me tips geven??

alvast bedank

groetjes kirsten

11. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirsten
    Allereerst "welkom"..

de beste tip die ik kan geven: laat het op je af komen. Het is inderdaad nogal wat allemaal. Maar je moet weten dat er nog heel veel stappen zijn te doorlopen en dat je met PCOS gewoon zwanger kan worden.

Wat de clomid betreft zodra die werkt (is afhankelijk van je lichaam) heb je een 'normale' kans op zwangerschap. Zie het als: dan heb je een eisprong, dus heb je dezelfde kans als iemand die een natuurlijke eisprong heeft. Je hebt wel een klein beetje meer kans op een meerling, want de medicatie stimuleert je follikels en er kunnen er dus ook meer tegelijk groeien. Als het goed is ga je ook op controle om de paar dagen (vanaf dag 10 ongeveer) om te kijken of er wat groeit en hoeveel het er dan zijn. Bij te veel zetten ze de behandeling stop bij te weinig verhogen ze de volgende ronde je medicatie.

Hopenlijk kun je er wat mee... Succes met het verwerken van de diagnose! En op naar een zwangerschap zou ik zeggen!

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo allemaal,

Judith en Kirsten, welkom op dit forum-onderwerp, en wat fijn voor jou Judith dat je na 3 jaar toch zwanger bent geworden!

Ik heb inmiddels de medicijnen in huis: 5x 50mg Provera en 15x 50mg Clomid (=voor 3 keer). Toch wel apart hoor om dat in je nachtkastje te hebben liggen. Hebben definitief besloten om de behandeling te beginnen ná de vakantie, willen optimaal genieten van de VS.
    We vertrekken vrijdag 2 september naar San Francisco, dan gaan we met de auto naar Los Angeles en we eindigen onze reis in Las Vegas. We komen dan dinsdag 20 september terug. Even bijkomen van de jet-lag en dan beginnen met de Provera! Spannend allemaal!

De gyn heeft het helemaal niet over overstimulatie oid gehad, ik moest gewoon die medicijnen slikken en temperaturen... Als ik straks met een 6-ling zit, mag hij opdraaien voor de kosten...hahaha:D

Eigenlijk best apart, dat elke gyn/elk ZH zo anders omgaat met de behandeling (wel/niet temp - wel/geen FM).

Iedereen succes met de behandelingen!

13. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    #153 Judith32, 26 aug 2011
    Laatst bewerkt: 26 aug 2011
    Moon,

Thnx voor mij welkom heten. Vond het best moeilijk om hier te posten. Maar het gevoel dat blijft dat krijg je er niet meer uit.:). En hoop soms een antwoord te kunnen geven op jullie antwoorden...

Ontzettend veel plezier in de VS, ben je er al eens eerder geweest? Je hebt mooie steden uitgezocht. Geniet van de geschiedenis van de SF. Ga bij LA even langs Hollywood altijd leuk, en laat je overdonderen die al het bling in Las Vegas. Kortom je hebt nu wel miss doordat ik er geweest ben.:D

Idd elk ziekenhuis en zelf elke arts doet het anders. Voor straks heel veel scu6. Dat temperaturen, kan je nu vertellen dat een thermometer een jaar mee gaat, een digitale dan :)

@ Welkom Kirsten; je kan zeker zwanger worden van Clomid, zoals al eerder gezegd is hier voor mij, je hebt dan een eisprong te pakken. Een vriendin van mij is nu zwanger geworden van Clomid dus het bewijst dat het wel kan.
    Ontzettend veel suc6 de komende tijd.

14. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Allemaal heel erg bedankt voor deze reacties!
    Ik ga het inderdaad allemaal op me af laten komen..
    miloe86 bedankt voor de tips en het klopt inderdaad dat ik op dag 10 terug moet voor een echo om te kijken of de medicijnen aanslaan.
    alleen ik lees bij veel mensen dat ze bijwerkingen krijgen van de clomid
    maarja we weten waarvoor we het doen.
    Maar deze berichtjes geven me weer goede moed bijv. dat van judith32 dat een vriendin van haar zwanger is door clomid helemaal te gek. Het rare is dat vriendinnen me niet begrijpen.. en daarom ben ik heel blij dat ik hier bij jullie tips kan vragen en gevoelens kan delen.

Bedankt meiden!!

gr kirsss

15. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Miloe: oh wat klote dat je ongesteld bent geworden! Snap dat je een off-day had. Hopelijk maakt het feit dat het weekend is nog een beetje goed en kan je het rustig aan doen... heb je maandag afspraak bij de gyn hoe en wat verder?

@ Elmo: wat fijn dat het zaad goed is! Hele opluchting! Wanneer begin je met de provera, of al begonnen?

@ Dierelier: jaa, lekker die wijntjes. Nog maar even van genieten he!

@ Moon: bijna lekker op vakantie, echt een mooie reis! En ja, die gyn dan lekker voor de kosten op laten draaien als het er 6 zijn, haha. Maar misschien kan je het met temperaturen en ovutesten heel goed bijhouden.

@ Judith: hoe gaat het met je zwangerschap? Mag ik vragen hoe je uiteindelijk zwanger bent geraakt? Hopelijk niet teveel last van kwaaltjes!

@ Kirsss: ja, het is allemaal spannend. Tips kan ik je niet echt geven, iedereen doet het op haar eigen manier. Wat mij iig wel helpt is in stapjes te denken, bv 19 aug moest ik voor fm, paar dagen later bloed prikken, week later bloed prikken en 6 dagen later weer naar de gyn. Zal wel psychisch zijn dat het dan sneller lijkt te gaan, maar als ik aan de afspraak bij de gyn denk duurt het nog zo lang! En wij worden uiteindelijk meesters in het wachten ;)...
    Wb de bijwerkingen van de clomid, ik had niet veel last, kwam daarna pas toen denk ik eitje(s) gesprongen zijn. Bij iedereen anders dus even afwachten en het beste ervan hopen.
    Wat jammer dat je vriendinnen het niet begrijpen, zijn ze misschien nog niet bezig met kinderen? Blijf lekker hier meekletsen.

Hier gaat het weer helemaal goed. 4 dagen echt barstende pijn gehad, idd Miloe had het idee dat ik krom moest lopen om het draaglijk te houden. Sinds gister alleen nog soms ongi achtige krampen. En dus ook weer bruinverlies...snap dr niets van want zou pas 4 of 5 sep mn NOD hebben als ik 2 weken na eisprong reken die de gyn had berekend. Wel even gegoogled en dan staat er dat het of een innestlingsbloeding kan zijn of voorbode op de ongi. Hmm, iemand van jullie een ideetje?

16. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kirsten: welkom hier, ik denk dat mijn voorgangers al goede tips hebben gegeven. Leuk dat je mee gaat schrijven!

Uk: Klinkt idd als iets wat door zou kunnen gaan voor een innestelingsbloeding, zou toch geweldig zijn als het meteen raak is!!!

Miloe: ik kwam vooral even kijken of jij al nieuws had, ongesteld geworden dus. Bah. Net nu je echt een kans hebt gehad.

Elmo: ook goed nieuws over het zaad dus, dat is wel een opluchting he! En ook beginnen met de behandelingen. Toch wel spannend, nu aal de provera/primolut?

Moon: Alvast een fijne reis! Ik snap wel dat je daarna pas wilt beginnen, geniet er van!

Judith: ik vind het wel fijn om tips en verhalen te krijgen van iemand die ons al wat stappen voor is geweest en bij wie het ook nog succes heeft gehad!! Dus graag!

Hier:
    Niet veel he, nog steeds aan de provera, dag 6. De puistjes en haaruitval beginnen weer op te komen zoals verwacht.
    Ik ben nog wel bij de acupuncturist geweest. Heb daar een uur gezeten met 24 naalden in mn lichaam. Dit is nu nog allemaal gericht op balans vinden. Buiten het vruchtbaarheidsgebeuren merk ik dat dit wel goed is voor mij zowiezo. Ik merk nu al dat ik een stuk relaxter ben, maar ik kan ook heel fijn praten met die vrouw. Voor mij begint het allemaal pas weer over een dikke week denk ik. Ik verwacht na 5 sept ongesteld te worden.
    Ik ga wel echt proberen er een stuk relaxter in te staan dan afgelopen ronde en ik denk dat dat ook wel lukt. Wat wel raar is... soms lijkt het wel alsof dit allemaal helemaal niet over ons gaat, dit hele medische traject gebeuren. Dan denk ik als ik die verhalen van anderen lees die in hetzelfde schuitje zitten: oh wat spannend als je daarmee bezig bent! Maar ik ben er zelf ook mee bezig haha

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Miloe; Balen dat je toch ongi bent geworden!!

@Uk; hmmm....innesteling zou kunnen! Ik hoop het!

@Moon; Ik begrijp dat je na deze mooie reis pas gaat beginnen. Idd vreemd om zulke medicijnen in je kastje te hebben. Ach, het is voor het goede doel.

@Kirsss; Welkom en klets lekker mee. Sommige van ons zijn nog niet zo ver als jij, maar iedereen wacht zich een ongeluk!

@Dierelier; Succes en wat fijn dat je je al wat relaxter voelt!

18. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Meiden zijn jullie ook allang bezig?

@Dierelier20 , Door jou snap ik nu waar mijn haaruitval vandaan komt,
    ik heb dan wel primolut maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
    ik begon me al zorgen te maken om dat haaruitval niet normaal.
    Heb jij ook last van hoofdpijn? of ligt dat aan mij (stress spanning enz..)

ik heb nog 2dagen primolut dan hopen dat ik ongesteld mag worden...en dan vanaf dag 3 beginnen met clomid ben zo benieuwd!!

fijne avond meiden

groetjes kirsten

19. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ moon
    Dat is echt een raar idee he! Mijn puregon en pregnyl moet zelfs in de koelkast liggen, elke keer als ik die open doe denk ik ohja, daar zijn we mee bezig. We hopen maar dat vrienden die het niet weten het niet zien liggen, ze hebben op de verpakking ook nog leuk 'kinderwens' gezet...

@ kirsten
    Ik ken het gevoel. Ik heb een hoop vriendinnen die jonger zijn (ben zelf 24) en die zijn er totaal niet mee bezig. En hoe je dingen ook uitlegt, echt begrijpen zullen ze het toch niet...

@ uk
    Ik hoop het zo voor je dat het van de innesteling is! Dat zou fantastisch zijn!

@ dierelier
    Fijn dat je zo meeleeft!
    Ik schrok een beetje van je haaruitval. Ik had er nog nooit van gehoord en er ook geen last van. Is dat veel, of gewoon iets meer als normaal?

Wat mij betreft, ik heb me er maar weer bij neergelegd. Heb de afgelopen 5 jaar enorm veel voor mn kiezen gehad (vader overleden, 2 oma's overleden, schoonmama borstkanker, moeder hersenbloeding, tante hartinfarct en ga nog maar even door..) en ik heb altijd de instelling 'positief blijven' en 'mij gebeuren deze dingen omdat ik het aan kan' maar ik vind het nu toch wel steeds moeilijker worden. Vooral als je dan in je omgeving ziet dat mensen nog niet bedacht hebben om zwanger te worden en ze het dan al zijn. Of van die 16 jarigen die er niet eens op zitten te wachten.. Dan denk ik waarom moet ik dan door zo'n traject heen... Gelukkig weet ik waar ik het uiteindelijk voor doe, maar het wordt elke ronde toch steeds moeilijker.. Nu maandag maar weer voor de FM en dan denk ik weer starten met de puregon.. Nou ik geloof dat ik mn ei weer even kwijt ben....

20. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Meiden hoe is het bij jullie?
    hier gaat het wel.. Ik heb alleen ontzettend buikpijn klopt dat (had ik vorige keer niet met primolut)
    bijna klaar en dan voor het eerst aan de clomid als me ongesteldheid wel komt dan..dat is nog maar de vraag..

fijne middag en avond

groetjes kirsten:)

Deel Deze Pagina