Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ mira,
    wat fijn dat je weer thuis bent!
    Als boekentip heb ik Jodi Picoult, 19 minuten.
    Als apps doe ik het meeste wordfeud en mindfeud, mocht je een tegenstander zoeken ;) ik ben miloe86 :p

@ Diligio
    Wat vervelend dat je vader is overleden! Gecondoleerd!!
    Maar wel heel fijn dat je een redelijk regelmatige cyclus hebt! Spannend! Morgen testen!! Ik duim voor je!!

@ butterfly
    Je BMI hoeft er niets mee te maken te hebben, althans, dat heeft het bij mij niet.. Ik ben nu 60 kilo (1m62) en kom van 73 voor mijn zwangerschap.. Maar ik had voor mijn zwangerschap al PCOS en na mijn bevalling was mijn cyclus even normaal, maar nu word ik weer niet meer ongesteld.. Ovulatietesten zijn bij mij helaas ook niet betrouwbaar.. Staat geloof ik ook in de bijsluiters...

Succes met zwanger worden! En wat knap dat je de anorexia overwonnen hebt en dat je je stabiele gewicht gevonden hebt!!

@ de rest
    Hoe gaat het??

@facebook groep
    Komen er nog meer bij (a) we zijn al met zn 3en haha

Hier gaat het allemaal prima, Luca is nu minder chagrijnig en heeft het achteruit kruipen helemaal ontdekt haha onhandig maar wel zoooo leuk :D
    Op facebook heb ik nog een filmpje gepost van hoe hij lacht, dan smelt ik helemaal haha

2. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Over fb: daar heb ik denk ik overheen gelezen... Bij wie moest ik zijn? Ik wil ook wel namelijk ;)

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mira,

Als je me je echte naam/facebooknaam kunt pb-en dan voeg ik je eerst toe als vriend en daarna nodig ik je uit voor de groep.
    Als je me daarna als vriend wilt verwijderen, dan mag dat... maar we moeten eerst vrienden worden voordat ik je uit kan nodigen in de groep.

Groetjes,
    Elmo

@de rest: ik reageer straks even wat uitgebreider.

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Inmiddels op FB al gepost, maar hier ook voor diegene die daar (nog) niet zitten:

Net weer controle gehad: Bloed geprikt, CTG was gewoon perfect, urine had een spoortje eiwit (morgen wat beter wassen voor ik urine opvang) en een bloeddruk van (jaja, weer een wonder) 120/76 Moeders is blij!!!

5. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Nog beter nieuws: Ik ben uit de thuiscontrole gegooid omdat het "te goed gaat" :O Snap er niks meer van... Vorige week zoveel zorgen en onrust tijdens die controle en deze week een hele rustige arts die tijdens de CTG kwam vertellen dat de ze de CTG erg mooi vond, doppler er goed uit zag, bloedwaarden super waren en ze helemaal blij waren met de bloeddruk... Hoe anders dingen kunnen zijn in een week! Nog steeds wel bedrust, alleen die dagelijkse controles vallen er dus af :D

6. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Mira,
    Wat fijn! :D Lekker rustig lijkt me ;)

7. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ha meiden!

Ook zo aan het genieten van het heerlijke weer?
    Ik heb vanmiddag fotoshoot op het strand met vriendinnetjes, gekregen voor mn verjaardag. Ze wilden mooie foto's van ons samen, zeker nu met dikke buik. Zal op fb snel ff fotootje zetten van mn buik :)

@ Diligo: gecondoleerd meid! Jee, wat heftig om je vader te verliezen. Hoe gaat het nu met je?

@ Butterfly89: het lijkt mij iig belangrijk dat je op een gezond gewicht blijft, zeker als je je daar beter bij voelt. Het zou je cyclus alleen maar herstellen zou ik zeggen, maar heb zelf een normaal gewicht dus hoe het precies zit weet ik ook niet.
    Superknap dat je de anorexia hebt overwonnen. Hoop dat je snel een mooie cyclus hebt voor jullie wens!

@ Milloe & Elmo: geweldige filmpjes :D
    @ Mira: hoe gaat het op bed? Zit je ook lekker buiten?

8. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Diligo: Nou ik lees ook ergens overheen zeg, sorry... Gecondoleerd meid! Is hij plotseling overleden of zagen jullie het aankomen door ziekte? Heftige tijd... Sterkte!
    Als je het erover wil hebben omdat je even iets kwijt moet, dan hoor ik het wel meid! Mijn vader is afgelopen april 10 jaar geleden overleden, dus weet hoe het voelt...

Uk: Veel plezier vandaag met de fotoshoot :D
    Hier nog niet in de zon gezeten. Ik verbrand normaal echt heel erg snel (dagje strand met iedere 2 uur of vaker insmeren is standaard nog zo rood als een kreeft :() dus durf niet zo snel en helemaal nu de parasol nog niet staat (staat nog in de doos iin de hal ;)) en er geen stoelen staan (en ik die van binnen ook niet naar buiten mag tillen) is het waarschijnlijk iets te veel... Ik kan wel op de bank gaan liggen. Die staat wel in de zon :D

Ik zit te wachten op een pakketje met daarin het "Oei ik groei" boek. Gisteren besteld, omdat ik dan alvast wat kan lezen over de beginperiode. Wilde ik al zo lang bestellen, maar steeds vergeten te doen. Nu heb ik er de tijd voor, dus nu maar meteen gedaan ;)
    Verder gaat het hier goed met rusten. Ik probeer me echt stil en rustig te houden, maar heb snel last van mijn rug en maagzuur. Daarvoor is staan en een beetje lopen vaak het beste, dus ik ga regelmatig even op en neer gaan het toilet of wat drinken pakken. Dus niet te lang staan, maar toch wat beweging :D Merk wel dat bij lang staan (douchen bijvoorbeeld) ik sneller last van mijn banden krijg. Ben straks niks meer gewend met dat rusten van nu: Conditie van 0,0! Komt na de bevalling wel weer goed ;)

9. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Dank jullie wel meiden, voor de condoleances. Mijn vader was al een tijd ziek, maar het is toch nog plotseling gebeurt. Het is erg moeilijk, maar beetje bij beetje komt het besef en voel ik me weer wat stabieler.
    Sinds twee weken nu weer aan het werk en dat gaat eigenlijk ook best goed :)

Verder ben ik nu 5 dagen over tijd, wat mijn app betreft. Wat mij zelf betreft ga ik eerder uit van een cyclus van 30 dagen...en nu dus drie dagen over tijd ongeveer...ik heb nog geen enkel signaal dat ik ongesteld ga worden..vind het nu super spannend opeens...ook omdat we mijn eisprong precies hadden gevonden....morgen ochtend vroeg ga ik een test doen. Duimen jullie voor me?

10. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    En heb je getest Diligo?? Spannend!

Reageer later uitgebreider!

11. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Ja getest...en een uur of twee later werd ik ongesteld. Test was dan ook helemaal wit ;)

12. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Diligo, wat jammer...hopelijk is jullie het geluk gauw gegund.

En wat betreft je vader...daar had ik ook nog niet op gereageerd. Ook overheen gelezen...sorry. Want of zoiets nu plotseling komt of totaal verwacht, het blijft ontzettend erg om iemand te moeten missen. Fijn dat je je wel weer wat stabieler voelt nu. *digiknuf*

Kirrrrs en Moon: Hoe gaat het met jullie?

Uk: hoe was je fotoshoot?

Ook ik reageer later uitgebreider.

13. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Diligo, gecondoleerd en heel veel sterkte! Knuff!

Uk, ben benieuwd hoe de fotoshoot was!

Mira, hier ook het oei ik groei boek, staan best zinnige dingen in, maar of het wat tijd betreft helemaal klopt betwijfel ik... Ik moet de gecorrigeerde leeftijd aanhouden, dus Daan heeft volgens het boek zijn eerste sprongetje gehad en zijn tweede sprong zit eraan te komen. We zullen zien!
    Succes met de laatste loodjes, ik was met jouw termijn nu al bevallen, gek hè!?

Miloe, fijn dat het goed gaat met Luca! Kan me voorstellen dat het achteruit kruipen hilarisch is om te zien...

Rest, ZWAAI!!!

Ego, met Daan gaat het gelukkig heel goed, hij drinkt en groeit prima en ontwikkelt zich ook goed. De kinderarts en het cb zijn erg tevreden, gelukkig!
    Ongelofelijk, maar hij weegt al het dubbele van zijn geboortegewicht (2510), we staan versteld hoe snel het gaat.
    Lekker genieten van het betere weer allemaal, hopen op een mooie zomer.

14. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moon, wat fijn te lezen dat Daan het zo goed doet! En het dubbele van zijn geboortegewicht...netjes zeg!

Moon, heb jij zin op het FB-clubje te versterken? Uk, Miloe, Mira en Diligo en ik zitten in een 'geheime groep' op Facebook. Als je mee wilt doen, stuur me maar een PB-tje met je echte naam, dan zoek ik je op en voeg je toe aan de groep.

Hier gaat ook alles goed. Ons mannetje heeft het opruimen ontdekt. Alles verdwijnt in zijn duplo-bak. Dus niet alleen duplo, maar ook puzzelstukjes, de slippers van papa enzovoorts.
    Ook heeft hij bedacht dat hij zijn eten ook kan weigeren. Gisterenavond heeft hij 1 hapje gegeten en verder niks....Ja op de grond gooien of aflebberen en dan op de grond gooien...*zucht*
    Ik zei gisteren nog tegen mijn man: "Nou, het grote opvoeden is nu ècht begonnen".

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Moon: Heb de eerste hoofdstukken van het boek al doorgenomen, dus tot de eerste sprong alles al gelezen (ja... tijd over he ;)).
    Jij was idd al bevallen... Moet je nagaan! Ik wil het liefst nog niet bevallen, maar als het zo moet zijn, dan doen we het maar gewoon ;)
    Wat fijn dat het goed gaat met Daan. Ze ontwikkelen zich idd snel, dat hoor ik van meerdere moeders. Merk je nog iets aan Daan dat hij eerder is gekomen?

Elmo: Jong geleerd is oud gedaan! Mss dat hij later dan perfect zijn kamer bij kan houden ;) Hahahaha! Weet je meteen waar je moet gaan kijken als je iets kwijt bent ;) Mijn nichtjes hadden ook van die streken rond die leeftijd. Schoonzus was regelmatig iets kwijt en als je dan op het punt staat te vertrekken en de autosleutels zijn zoek dan is dat, zacht uitgedrukt, niet leuk. Helaas hadden zij geen vaste verstopplek, dus kon het overal op de benedenverdieping liggen :S
    Als ze honger hebben eten ze wel, denk ik dan maar... Toch zie je liever dat ze netjes het bordje leeg eten en niet zo gaan spelen met eten, maar dat zal ook wel een fase zijn.

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Ik doe nog steeds niks (op wat was opvouwen na) dus meer kan ik niet doen. Helaas krijg ik wel snel last van mijn rug door dat zitten/liggen/hangen en heb ik snel last van maagzuur. Vandaag ben ik ook wat rusteloos aangezien we morgen weer controle op het ZKH hebben (met groeiecho, doppler, bloeddruk, urine, gewicht, CTG en gesprek met arts-assistent) en ik begin hem er nu al voor te knijpen...
    Met de kleine meid gaat het, voor zover ik dat natuurlijk kan beoordelen, goed. Ze is de laatste dagen erg actief, zorgt ervoor dat mij buik allerlei vormen aan neemt en regelmatig van links naar rechts danst (wat in combi met maagzuur niet zo'n fijne combi voor moeders is, maar dan denk ik maar dat het mama-plaag-uurtje is ;)).
    Gisteren zijn mijn moeder en zusje hier geweest en hebben ze een wasje babykleren aangezet voor mij. Manlief heeft gisteren de tweede was aangezet en alles opgehangen, dus dat is ook weer klaar. Nu alleen de kamer nog helemaal in orde maken (schoonmaken en alles op precies de goede plek zetten) en dan zijn we er wel ongeveer klaar voor ;)

16. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Lees een ander keertje wat beter bij, hoor :)
    Hihi..
    Even ego,
    Hier ongesteld...*blegh*

17. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hier iets uitgebreider dan op FB komt te staan ;)

Net terug van de controle in het ZKH. Bij de groeiecho en doppler deze keer veel uitleg gekregen van de echoscopiste (hebben haar al vaker gehad en ze is erg lief en rustig, dus was al blij dat ik haar naam bij de afspraak van vandaag zag staan ;)). Ze begon met meten en was meteen heel positief. Buikje is nu weer op dezelfde termijn als bovenbeenbot en hoofd en ons meisje ligt weer met alle groei op haar eigen groeilijn (die ze vanuit de 12w en 20w echo hadden uitgezet). Dat was al de eerste geruststelling. Daarna ging ze de doorbloeding meten en heeft ze uitgelegd hoe het nu allemaal zat. De PI waarde moet zo laag mogelijk zijn, was 2 weken geleden 1,4 en nu 0,9. Daarover was zij ook heel positief. Na de echo liet ze in de groeicurve nog even zien hoe ze nu ervoor staat en dat is gewoon helemaal perfect.
    Daarna naar de tweede balie voor de controles en gesprek. Daar aangekomen bleek dat ik helemaal niet aan de CTG moest volgens mijn afspraak (terwijl ik dat wel verwacht had, maar afgesproken met de assistent dat als het alsnog moest ik me zou melden). Daarna de controles gehad, bloeddruk door de stress en de inspanning iets hoger dan thuis, maar nog acceptabel en geen eiwitten bij de urine. Als laatste gesprek bij de arts-assistent en die was ook meteen heel positief en zei dat ze eigenlijk gewoon die vorige groeiecho weg kon poetsen omdat ze nu geen afwijkende dingen meer zag. Meteen even gevraagd of ze nog de noodzaak zien om met 37/38 weken in te leiden en volgens haar was dit nu niet meer nodig als het zo bleef gaan. Volgende week mag ik dit nogmaals vragen tijdens de controle want het kan allemaal natuurlijk weer veranderen.
    Volgende week mag ik zelfs op een normale controle zonder doppler, CTG of groeiecho komen. Wel blijft mijn bedrust gewoon staan, want dit blijkt mij en de kleine meid dus veel goed te doen. Ben weer een stuk meer gerust gesteld :D

18. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Superrrrr fijn Mira! :D

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meiden!

Eindelijk 'tijd' om te reageren... hoe druk kan je het hebben in je verlof haha. Vermaak me opperbest zo thuis. Lekker afspreken met vriendinnetjes, kamertje zo goed als afgemaakt, laatste dingetjes kopen/regelen. Heb amper tijd om lekker een boekje te lezen haha. Maar vanaf volgende week minder staan dus dan gaat dat vast goed komen.

@ Diligo: wat balen meid dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk vind je deze maand weer je eisprong.
    En knap van je dat je weer aan het werk bent na het overlijden van je vader. Vast goed voor afleiding maar ook moeilijk denk ik?

@ Moon: super dat Daan het zo goed doet! En dubbel z'n geboortegewicht, dat wordt een bolletje ;)

@ Mira: fijn dat de thuiscontroles eraf zijn. Nu gaan voor een natuurlijke bevalling zonder inleiden he!

@ Elmo: je hebt Thijmen goed afgericht hoor dat ie nu al opruimt :p
    Eten weigeren, heel irritant lijkt me dat! Maar idd ze gaan vanzelf wel eten maar bij je eigen kind daarom niet minder frustrerend.

@ Miloe: ook alles goed?

Update stuitbeep: vrijdag gaan we naar het zkh en gaat de gyn bepalen of hij gaat draaien. Beep ligt zo ongunstig dat draaien misschien niet kan. Daarbij is mn bm al erg gevoelig dus wellicht te pijnlijk.
    Grote kans dat we vrijdag weer naar huis gaan zonder dat er iets gebeurd is. Dan plannen we een datum. Begin dr een beetje aan te wennen dat het zo moet maar heb dr wel even een traantje om gelaten. Ook bevallen gaat niet zoals 'normaal' maar goed daar ben ik wel weer wat overheen.
    Heb nu vooral zin om de kleine te gaan zien en wordt steeds nieuwsgieriger wat het is; roze of blauwe muisjes?? Maar hij/zij mag ook nog wel even groeien...

Heb kamertje, shoot en buikfoto op fb gezet zoals sommigen al hadden gezien :)

20. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Miloe: en ben je al een beetje bekomen van het goeie nieuws?? :D Hoe voel je je nu? En heb je al wat van je aanmelding gehoord? Heb je je aangemeld bij de vk of ook de gyn?
    Hoe geweldig dat je nu zonder MMM en stress zwanger bent!!

Afgelopen vrijdag hebben we de draaipoging gehad. Helaas niet gelukt. Beep draaide voor een kwart mee, daarna wilde het niet verder. Ze vermoeden dat de vorm van mn baarmoeder ermee te maken heeft. De gyn gaat ernaar kijken tijdens de keizersnee.
    We hebben dus een datum!! Heel spannend! Wel wat traantjes gelaten, snel gedroogd en nu hebben we vooral zin om de kleine te gaan zien. Nog eventjes geduld :)

Hoe gaat het met de andere meiden?
    Kirs al lang niets van je gehoord, hopelijk alles goed!

Deel Deze Pagina