Kinderwens, waarschijnlijk PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon83, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirsten
    gelukkig mag je ook aan de clomid als je niet ongesteld zou worden. Na een bepaalde hoeveelheid dagen na het slikken van de primolut mag je dan gewoon beginnen!

Succes met het afwachten!

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Zo na een druk weekend ben ik even bijgelezen. Allereerst Kirsten, welkom hier!

Sommigen vroegen of ik primolut of provera heb om de menstruatie op te wekken, maar dat heb ik niet. Ik krijg duphaston.(Kent iemand dat?) Het is een kuur van 10 tabletjes. Zodra de menstruatie doorzet moet ik stoppen met de kuur. Ik heb er nu drie gehad, maar nog geen ongi, dus waarschijnlijk zal dat deze week wel ergens gaan gebeuren.

Ik herken rare gevoel dat je die tabletjes nu gewoon in huis hebt... Toen ik de eerste nam zei ik ook tegen manlief: "Nou...daar gaan we dan..."

Groetjes,
    Elmo

3. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @miloe86

Moet je kijken dat wist ik niet eens..
    misschien omdat ik in zo'n gesprek bij gyn zoveel info krijg dat ik de helft misschien wel vergeet. of de stress en zenuwen dat kan het ook zijn haha
    maar ik mag dus aan de clomid beginnen ook al ben ik niet ongi geworden.?

liefss

4. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ kirsten
    Ja ik neem aan dat promilut hetzelfde werkt als de provera die ik heb gehad. Daar mocht ik als ik (ik geloof 10 dagen) na de laatste provera nog niet ongesteld werd, beginnen met de clomid. Ik werd het altijd rond de 4e dag na de reeks van 10 provera...

5. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Dierelier: wat fijn dat de accupunctuur goed voelt en het een fijne vrouw is! Hoop ook dat je er nu 'relaxter' in staat (voor zover we dat kunnen :)).

@ Elmo: oh dat zijn dan weer andere pilletjes, hopelijk komt het snel dan kan je aan de clomid!

@ Miloe: dat klinkt idd als klotejaren. Echt goed van je dat je zo'n positieve instelling hebt. Logisch ook dat dat niet altijd lukt, misschien als je weer mag beginnen dat dat weer een beetje komt? Ben benieuwd vandaag voor je!

@ Kirsss: zie dat je bij mij in de buurt woont...zitten we waarschijnlijk in hetzelfde zh/zelfde gyn (op het eiland?) Vaag eigenlijk dat je de 1e keer niet meteen clomid kreeg. Maar je laatste pilletje vandaag?

Ik was toch benieuwd naar dat temperaturen, dus heb de gok gewaagd en op 3 plaatsen gedaan. Kwamen dus 3 temperaturen uit! Maar heb nu dus een temp van 37.1 op de meest betrouwbare plaats. Ik had volgens mij altijd een best lage temp dus hoop/denk dat ik iig een eisprong heb gehad :D. Maar nog 8 daagjes wachten tot de gyn. Woe weer bloed prikken, heb nog steeds flinke bloeduitstortingen van vorige week toen ze dus finaal mis hebben geprikt :x.

6. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @ uk1983 :

Ja dat was ook wel raar maar dat komt ik heb voor mijn vorige zwangerschap nooit problemen gehad.. spontaan zwanger van de 1e alles goed gegaan. en na me bevalling gelijk verder gegaan aan de implanon dat ging helemaal fout dus hormonen gekregen en weer verder met de pil gegaan. dit jaar besloten dat we voor een 2e wilde gaan maar werd maar niet ongi.. en toen na 3 mnd maar is naar de gyn gegaan en toen kwam er dus uit dat ik pco heb was dus wel even schrikken.. hij wilde eerst kijken of ik een normale cyclus kreeg door alleen primolut maar dat werkte absoluut niet..vandaar nu weer primolut en gelijk 2x per dag 50mg clomid.
    begin ik nu dan gelijk met 100mg clomid?
    ik zit inderdaad in het dirksland ziekenhuis jij ook?

liefsss

7. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ uk
    spannend, nog maar een weekje wachten :D nu kan je echt gaan aftellen ;) krijg je dan ook meteen alle uitslagen? (ook die van de bloedtest of je een goede ovulatie hebt gehad?) ik hoop voor je dat het allemaal al niet meer nodig is ;)

@ kirsten
    ja, dan heb je als het goed is meteen 100. Toen ik aan de clomid zat, moest ik voor 50 1 pil per dag, voor 100 2 pillen per dag en 150 3 pillen per dag. ik moest ze wel op hetzelfde tijdstip innemen, maar goed, dat zal wel niet zoveel uit maken.

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Kirsss: oh dus je hebt een kindje, leuk! Een jongetje of meisje en hoe oud (beetje nieuwsgierig)? Dan snap ik het verhaal idd. Ja, je hebt nu dan gelijk 100. Moet je wel terug voor fm's? Idd dirksland, hele fijne gyn. Alleen vorige fm was ie op vakantie en toen had ik echt een hork!!

@ Miloe: ja, dan alle uitslagen en zaadonderzoek. Idd nog maar een weekje, maar soms lijkt het zooo langzaam te gaan (wat iedereen van ons wel weet ;)).
    Ben je al naar de gyn geweest?

9. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ uk
    Jup ben vanmorgen weer geweest. Zag er allemaal goed uit, dus mag vandaag weer met Puregon beginnen. Nu gelijk 50++ (vorige keer begonnen met 50, maar dat was niet genoeg) nu spant het er echt om, want met de clomid had ik om de cyclus dat het werkte, dus nu kijken of de puregon deze cyclus wel werkt, aangezien het vorige cyclus dus heeft gewerkt.. Maandag weer voor n fm...

10. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @ uk1983

Klopt een meisje van 3jaar,
    welke gyn heb jij dan? ik mahadew is wel een aardige vent!
    en ik moet op de 10e dag terug om te kijken of het goed gaat (fm)
    dus ben benieuwd. ik moet dus 2pilletjes per dag van de clomid moet dat nog op speciale tijden? dus elke ochtend 9uur en savonds 9 uur bijv?
    ik heb vanavond me laatste pilletje primolut en hopen dat ik snel ongi ben en eindelijk kan beginnen!
    hoe gaat het verder bij jou en welke gyn had je dan Vreuls ofso (die mag echt niet meer aan mijn lichaam zitten haha)

liefs kirss

11. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Judith: We zijn vorig jaar voor het eerst naar de VS geweest (was onze huwelijksreis). Toen zijn we naar Las Vegas-Grand Canyon-Monument Valley-Zion-Las Vegas en New York geweest. Nu gaan we dus de 'andere kant' van Las Vegas verkennen, maar we eindigen onze vakantie wel in LV, wat een geweldige stad is dat en wat is er een hoop te zien en te doen!
    We vertrekken om 10.00 vrijdag-ochtend, 11 uur vliegen:$, 9 uur tijdsverschil...

@Uk: temperaturen rectaal is het meest betrouwbaar, maar wel het 'lastigst' vind ik... Gelukkig kan ik van mijn werk thermometerhoesjes meenemen, vind ik toch wel wat hygienischer...;)
    Succes bij de gyn volgende week!

@Miloe/Kirsss: Ik heb van de gyn ook te horen gekregen dat als ik NIET ongesteld wordt na de 5 dagen Provera, ik op de 10e dag ná de laatste tablet Provera alsnog mag beginnen met Clomid en dan ook moet starten met temperaturen.

@Elmo: Duphaston is hetzelfde als Provera en Primolut, alleen een andere fabrikant. Het valt allemaal onder de progestagenen, zie de website van Consumed, hier staat veel info op over alle medicijnen die er zijn.

Denk dat dit mijn laatste berichtje is hier voor we vertrekken, ik hoop dat het iedereen goed gaat de komende weken en ik zal ook in de VS duimen voor jullie allemaal! Daarna gaan ook wij 'echt' beginnen, ben benieuwd hoor!

Succes iedereen en tot ná 21 september!

12. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeele fijne vakantie Moon! En een goede reis!
    Geniet er van! Klinkt als een super gave reis... als ik het zo lees!

13. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    Moon.

Een geweldige reis toegewenst. Zo te horen,lezen, weet je precies wat je te verwachten staat in de VS. Geniet ervan.

14. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Fijne vakantie Moon!!!

15. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ moon
    Een hele fijne vakantie! laat alles maar even lekker achter en na de vakantie er pas weer aan denken!

16. Dierelier20

Dierelier20 Actief lid

16 okt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    #176 Dierelier20, 31 aug 2011
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
    Moon: hele fijne reis!!
    Poeh als ik dat zo lees dan kriebelt het reisvirus hier ook wel weer. Dat steekt toch altijd wel weer de kop op. Wij zijn ook reisfreaks en hebben 6 van zulke verre reizen gemaakt. En met het oog op de kinderwens was onze laatste in juni toch echt even de laatste, maar nu dat allemaal niet zo makkelijk gaat denk je dan toch van: misschien nog maar een reisje doen? Heb laatst m'n backpack maar ver weg verstopt op de zolder. Als ik in januari niet zwanger ben dan gaan we zowiezo nog naar de zon.

Miloe: hoe werkt dat eigelijk met spuiten? Op welke dag begin je dan? En je moet dan gewoon doorgaan met ophogen tot er een ei komt? (klinkt allemaal veel tijds-efficienter dan met clomid, maar die naalden zijn natuurlijk niet zo leuk).

Elmo: volgens mij werkt dat idd hetzelfde. Ik hoop voor jou dat je menstruatie gauw komt, dan kun je echt beginnen!

Kirs: voor jou hetzelfde als bij elmo. Bij mij is het zo dat de menstruatie meestal pas na 5 dagen na de laatste tablet komt.

Uk: volgende week weer naar de gyn, spannend! Ik hoop ook echt dat je een eisprong hebt gehad, dat er 2 eitjes gegroeid zijn is al heel wat!

MenP: Hoe gaat het bij jou? Jij moest nog even zelf proberen toch? Ga je nu ook tempen en zo?

Sorry ik was hier even wat minder, ik zat toch in de wachtdagen en had niet zoveel te melden, heb wel alles bijgelezen. Maar wilde me er ook bewust even minder mee bezig houden.
    Vanmorgen laatste pilletje provera genomen dus nu is het grote wachten op de menstruatie weer begonnen, ik verwacht het alleen pas volgende week ergens. Straks nog naar de acupunctuur. Heb in ieder geval wel goede hoop dat er deze ronde misschien wel wat gaat gebeuren met de 100mg en al die naalden dus. Voel me ook een stuk ontspannener. Ik weet nu een beetje hoe zo'n ronde gaat.

17. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ dierelier
    De puregon spuit ik vanaf dag 3 of 4 (toevallig nu 2x vanaf dag 4) en dan ga ik gewoon op dag 10 of 11 terug voor een fm. Dan 3 dagen later nog een keer en is er dan nog niets te zien, dan passen ze tussentijds de dosis aan. Dat is wel fijn, het is niet meteen een afgebroken ronde. Het vervelende echter is dat ik een hekel heb aan spuiten haha en dan elke dag jezelf een spuit moeten zetten, ik ben er de hele dag mee bezig (niet zozeer de kinderwens, maar de spuit zelf) Maar goed het is voor een goed doel. Is er wel wat te zien dan maken ze een afspraak op de dag dat het eitje rond de 20 is en dan zetten ze Pregnyl (dat is echt een gemene spuit), waarna het eitje binnen 36 uur moet springen.
    Ik zal deze ronde zien of het bij mij beter werkt als bij de clomid (bij clomid 150 had ik om de cyclus een eisprong)

ik hoop voor je dat je ongesteldheid snel komt en dat je snel weer kan beginnen!

18. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Moon: Fijne reis en vakantie! Wij hebben ook veel reizen gemaakt, echt tof! Onze reis naar Israel is voorlopig ook wel de laatste haha. Nog wel naar Tenerife in november. Hopelijk dan al zwanger en verplicht in de schaduw zitten ;)!
    En als je terug komt beginnen en de volgende vakantie ook in de schaduw.

@ Miloe: Snap dat dat spuiten echt niet leuk is! Maar goed dat je het volhoudt hoor (moet ook wel he)!

@ Dierelier: Goed van je dat je meer ontspannen bent. En idd in die wachtweken gebeurt er toch niet veel. Hopelijk komt het snel zodat je weer door kan.

@ Kirsss: Ik heb ook Mahadew. Echt een fijne gyn, en die Vreuls... die komt dus ook never nooit meer aan mijn lichaam haha (alleen als ik echt geen andere keus heb)!

Hier ook niet veel bijzonders, vanmorgen weer bloedgeprikt (nu zonder bloeduitstortingen gelukkig). Soms nog ongi achtige krampjes maar wel minder. Nu weer wachten op afspraak gyn maar deze week gaat vast snel met het mooie weer in het vooruitzicht en een concert van Milow! Gaan jullie ook leuke dingen doen?

19. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een concert van Milow??? Ik ben jaloers ;)
    We zijn een keer naar een concert van hem geweest en die was zo goed....! Ben jij al eens vaker geweest?

Fijn die leuke dingen in het vooruitzicht. Dat leidt ook wel af...
    Wij gaan een weekendje weg. We hadden een voucher liggen, dus twee maanden geleden een nachtje Den Haag geboekt. Nu blijkt er tijdens dat weekend een of ander anwb-event in den haag te zijn, met concerten enzo...dus daar heb ik gratis kaartjes net voor besteld. En er blijkt in Den Haag ook een soort Uit-festival met theater en zo te zijn..... Dus helemaal leuk...we hebben gewoon het goede weekend uitgekozen (zonder dat we het wisten).

20. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @ uk1983

Nee die vreuls die denkt dat vrouwen geen gevoel hebben niet normaal haha,
    hoe gaat het bij jou? eisprong gehad?

liefs