Ben jij een keer bijna dood gegaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nu we toch in de uitvaart sfeer hangen dan deze ook maar.
    Heb jij ooit het gevoel gehad dat je dood ging? Bij een ongeluk of weet ik veel wat.
    Ooit toen ik 7 jaar was deed ik een handstand tegen een deur, deze werd open gedaan toen viel ik keihard op me rug en kreeg ik geen lucht meer, weet nog heel goed dat ik het gevoel had dood te gaan echt beangstigend.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Jup. Zuurstof tekort. Hersenen een klappert gehad. Wordt er elke dag aan herinnert

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nee gelukkig niet. Wel wat angstige momenten gehad maar nooit het gevoel gehad dat ik doodging.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wel gedacht dat ik binnenkort dood zou gaan, maar achteraf viel het gelukkig mee. Ik had een kanker (kwaadaardige tumor in m'n oog), met veel kans op uitzaaiingen. Dat werd ontdekt net voordat het kerst was en de arts zei: "geniet maar extra van de kerst". Ik was toen wel bang dat dat mijn laatste kerst zou zijn. Maar gelukkig zijn we inmiddels 7 jaar verder! :)

5. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een keer een bbz en heftige buikpijn. Dokter zei steeds dat het met mijn darmen te maken had. En stuurde mik steeds naar huis.En op een gegeven moment was de pijn zo heftig dat ik krom lag en toen dacht ik ook echt van.. maar gelukkig werd ik via een andere huisarts gelijk met spoed naar het ziekenhuis gestuurd.

6. knap

knap Niet meer actief

Nou wel het gevoel gehad dood te gaan.

Het was tijdens de bevalling van mijn oudste. De ruggenprik is verkeerd uit gevallen waar door deze door schoot omhoog en ik geen adem meer kon halen en ik eigenlijk het gevoel kreeg te stikken ben toen ook direct onder narcose gebracht. Moet zeggen was een heftige gebeurtenis.

7. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik ben vorig jaar met m'n dochter van toen 2, onderuit gegaan in de zee onder de golven. Doodsangsten sloeg ik uit:( heb er echt een soort trauma aan over gehouden. Ik stond een meter van de kant, en maar tot onder m'n knieën in het water, met haar op de arm.
    De zand zakte onder m'n voeten weg door de onderstroming.
    Kwam wel weer zelfstandig uit water. En het bleef maar door m'n hoofd spoken..."wat als ik verder was gelopen" "wat als ik haar niet op de arm had, maar alleen aan de hand", "wat als ik haar los had gelaten" pffff...
    Gelukkig wordt je oersterk op zo een moment..en maanden later kon ik het een beetje relativeren, en bleek het echt minder erg dan het was. M'n dochter was zelf niet eens nat geworden van boven, alleen ik lag onder water...Maar nee, nooit meer!

En heb 1x een bijna aanrijding gehad. Ik wilde invoegen, maar er kwam onverwachts een auto aanrijden die veel te hard reed, en vlak voor mij langs ging. Hij had het zelf niet eens door, en ik zag hem ook pas toen al voorlangs reed, zat in m'n dode hoek denk ik. Het was pikdonker op een verlaten stuk. Als ie me geraakt had, had ie vol in m'n zijkant gezeten (bestuurderskant) Gelukkig was ik wel alleen! Toen dus niet het gevoel dat ik dood zou gaan, maar wel het besef dat wellicht maar haartje had gescheeld. Bah!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja.....een ongeval gehad wat heel anders had kunnen uitpakken voor mij, dus ergens misschien wel.

Knap klinkt heftig jeetje.

9. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ja, bijna gestikt toen mijn dochter tegen mijn strottenhoofd aan sprong. Buiten bewust zijn geraakt en 10 min later werd ik wakker...

Dacht echt dat ik dood ging. Kan er nog steeds niets bij in de buurt hebben. Draag geen coltruiten meer, geen kettingkjes en als er ook maar iets in de buurt van mijn hals komt gelijk paniek..

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja toen mijn ex mij wou wurgen.
    Vorig jaar met de bevalling 4,5 liter bloed verloren.
    Als kind van 3 in het water gevallen.
    Als meisje van 6 tijdens mijn blinderdarm operatie, ik wou niet onder narcose voor ik papa had gezien, ze kregen me ook niet in slaap! Ik was net op tijd onder narcose, hij was al geknapt zo'n 16 uur daar voor:$

11. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik heb hersenvliesontsteking gehad lag op het randje, maar weet er zelf niks van..

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Op mijn 2e in een (gepikte) muntdropje gestikt. Mijn ouders hebben me op de kop gehouden, tussen mijn schouders geslagen, niks hielp..totdat mijn moeder uit wanhoop haar vinger in mjn keel stopte en het als het ware er dorheen duwde. Ik liep al redelijk blauw aan en werd slap.
    Ikzelf weet er natuurlijk niks meer van maar ik denk dat ik er onbewust een soort van trauma aan overgehouden heb. Ik raak nl volledig in paniek wanner er iets in mijn keel terecht komt of wanneer ik stikgeluiden hoor.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nee gelukkig niet. Maar wat een heftige verhalen hier zeg! Brrr

14. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Toen ik 7 was ben ik met spoed geopereerd aan een abces in mijn keel wat op het nippertje is ontdekt door de HA. Anders was ik gestikt.

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    toen ik een jaar of 6 was ging ik bij een vriendinnetje spelen, toen mijn vader me kwam ophalen wilde ik nog even laten zien hoe goed ik de salto kon op de trampoline, ik kwam verkeerd terecht ( op de trampoline ) en mijn long klapte dicht ( bleek achteraf ) op dat moment wist even niemand wat er aan de hand was, ik had pijn en wilde huilen en schreeuwen maar dat kon niet. ik voelde me alleen maar niet goed worden en niet kunnen ademen daarna viel ik flauw en kan ik me het niet herinneren.
    Op het moment dat ik viel dacht ik terplekke zou stikken

nog steeds ben ik bang voor trampolines en springen durf ik wel maar niet te hoog :) zo'n ding zal ook nooit hier in huis of tuin komen

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik was denk ik een jaar of 9 en wij waren met het gezin aan het zwemmen toen had je ook al van die 'matten' voor in het water. Lekker rovotten elkaar eraf duwen etc. Wij waren niet de enige en er kwam een andere mat op mij ik kon niet meer naar boven komen er raakte volledig in paniek. Kan het mij als de dag van gisteren herinneren... Gelukkig toch nog boven gekomen maar had niet veel langer moeten duren.

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Complicaties met mijn maagband, waarschijnlijk ook daardoor te vroeg bevallen, een paar dagen na de bevalling had ik hoge koorts en had ik veel bloed over, hield niks binnen. Met spoed geopereerd, band verwijderd, mijn mag stond op ontploffen.heb voor de operatie wel afscheid genomen van mijn toen man en kind.

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    mijn zus en ik dachten het toen we alweer heel lang geleden op zo'n grote boot naar New Castle zaten en we windkracht 12 op zee hadden, je zou zeggen dat je dat met zo'n schip niet merkt maar wij zaten op de 6e verdieping en ons raam raakte bijna het water!! mijn zus zei 'Fem ik hou van je' en zo gingen we gewoon op bed liggen slapen want lopen ging al niet meer zo ging het tekeer! wat waren we blij toen we de volgende dag weer wakker werden, we moesten natuurlijk ook nog terug en vliegen was te duur maar gelukkig was er toen geen storm meer!

19. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    In mn studententijd bijna een alcoholvergiftiging gehad. Weet nog dat ik dacht: als ik nu mn ogen dicht doe dan gaan ze nooit meer open.
    Kon ze toch niet open houden en ben weggezakt. Volgende dag wel weer wakker geworden. Was een vreselijke ervaring en daarna ook nooit meer echt dronken durven te worden.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Bij zwemmen als kleuter door een grote jongen kopje onder gegaan terwijl er een speelding boven op mij lag, dacht dat ik er nooit onderuit zou komen ZWEET!
    En als bijna tiener wilde ik heel stoer van een hoge duikplank koppeltje duiken. Beetje verkeerd ingeschat want vloog bijna met mijn hoofd tegen de rand. Hoorde een badmeester schreeuwen van de schrik.

Wat een heftige verhalen zeg. Oogkanker :0 en iemand bijna gewurgd :0 :(

Deel Deze Pagina