hoi hoi, misschien niet helemaal een duidelijke titel, maar ik vroeg het me zo af, omdat ik het er over had met me moeder vanmiddag, mijn moeder heeft duidelijk een teveel aan mannelijke hormonen (duidelijk zichtbare overbeharing op armen), ik weet zo niet wat de medische term is, Ze werd daarom moeilijk zwanger, meerdere miskramen gehad, en had daarbij een niet werkende eierstok.... kunnen deze problemen erfelijk zijn???, is dit een reden om eerder naar de huisarts te stappen?? alvast bedankt
Mijn moeder is 5 jaar lang niet zwanger geworden en dan toch plots raak... Ik heb er een maand of 7 over gedaan.. Denk niet dat het persé erfelijk is hoor liefs
hoi ik hoop je een beetje gerust te kunnen stellen... mijn moeder heeft een veelal miskramen gehad...zelfs nog met 5maanden... en ze had graag meer kids gewilt, maar ik ben toch enig kind.. ik lijk erg op haar...zelfde menstruatieklachten en dergelijke.. heb voordat ik ging trouwen met me man verteld dat hij misschien nooit papa wordt (wouden allebei graag jong ouder zijn) We waren nog aan het verbouwen en ik ben gestopt met de pil...ging er vanuit dat het of niet zou lukken of het mega lang ging duren... eerst ben ik nog bij de ha geweest om me zorgen te bespreken...hij zei; meid ga er maar voor, je eerste ongesteldheid zou misschien wel 3maanden kunnen duren... was juni 2008 toen ik stopte... daarna op zomervakantie...gedronken en gedoken..waren niet bezig met zwanger worden... en ik kwam terug van vakantie zegt me nichtje ineens...jij bent zwanger ik zie het aan je!!! Dus volgende dag test gedaan en ze had mooi gelijk!!! Hoop voor je dat het voor jou ook snel raak mag zijn!!! s6
Ik heb geen idee, mijn ouders hebben 16 jaar over mij gedaan. Ze zijn eerst 6 jaar in de mmm geweest. Het lag bij mijn beide ouders, mijn moeder een afgesloten eileider en mijn vader te traag zaad. Toen hebben ze uiteindelijk 3 kinderen geadopteerd daarna kwam ik. Ik ben nu zelf ook 1,5 jaar bezig alleen met mij of mijn man is niets mis.
Tussen mij en mijn zus zit 11 jaar en 3 miskramen. Wij zijn nu inmiddels zelf alweer 2 jaar bezig en ook ik heb al 2 miskramen gekregen. Ik heb ook de gynaecoloog gevraagd of het erfelijk is en ik er ook zo lang over ging doen. Het enige wat eventueel erfelijk zou kunnen zijn, is endometriose. En ook dat slaat generaties over. In de tijd dat mijn moeder zwanger wilde worden waren er alleen nog niet van die onderzoeken die ze nu hebben. Toen had ook nog geen hond van endometriose gehoord! Dus ja, het blijft gissen. Succes met zwanger worden meid!
Hier was het ook niet erfelijk.. Mijn ouders waren pas na een paar jaar proberen zwanger, dat werden een paar miskramen, en ik was er na zo'n 7-8 jaar pas. Dat was voor mij een reden om optijd te beginnen met kinderen krijgen (liever met 25 de medische malle molen in, dan met 35, zijn je kansen toch iets beter vaak). Maar bij mij was het in de 1e maand gewoon raak.. Mijn zusje heeft wel 1 hele vroege miskraam gehad, maar was wel in 6 maanden zwanger van haar 1e zoontje. En nr 2 is na 3 maanden proberen ook alweer onderweg..
hmm hier ook niet erfeliijk via moeders hoor. Mijn moeder is 2 maal in een poep en een scheet zwanger geraakt in de 1e ronde...... Ik heb voor de 1e 3,5 jaar erover gedaan met MMM en nu 2 jaar met MMM weer. Ik heb een teveel aan mannelijk hormoon, maar mijn mama echt niet! Daarintegen mijn papa.............die is uber man! zou je het ook via een andere ouder kunnen krijgen???
Ik heb geen idee of die hormonen erfelijk zijn, daar durf ik geen antwoord op te geven Mijn mams is van 4 kinderen zo zwanger geraakt, 1 miskraam gehad. Van j en c was ik ook snel zwanger. Nu heb ik geen eisprong en zit dus in de mmm
Volgens mij niet hoor... Tenminste niet als ik naar mijn eigen moeder kijk. Zij heeft veel miskramen gehad, zelf 1 na 20 weken. En ze hebben een jaar of 6 op mij moeten wachten. Ik was in 1 keer zwanger. Dus in mijn geval klopt het niet, al dacht ik vroeger dat ik dan ook wel moeilijk zwanger zou worden.
Geen idee of het erfelijk is. Heb ik me ook afgevraagd toen ik zwanger wilde worden. Mijn moeder had altijd een onregelmatige cyclus en ook overbeharing op armen en benen. Die overbeharing heb ik helaas ook, maar ik scheer alles weg. Nu hebben mijn moeder en ik geloof ik niet de meest extreme vorm van overbeharing, maar vervelend is het wel. In ieder geval heb ik altijd prachtige cyclussen gehad in tegenstelling tot mijn moeder. Toen mijn moeder was bevallen van mijn broer, heeft het 9 jaar geduurd eer ik mij aandiende. Ik heb zelf niets te klagen over zwanger worden. Ik ben nu in verwachting van mijn tweede kindje en gelukkig geen miskraam meegemaakt.
Nee, volgens mij is het niet erfelijk. Mijn moeder was de 1e ronde zwanger van mij. En met haar nieuwe partner in de 2e ronde. Mijn vader en zijn vriendin waren ook in ronde 2 zwanger.. Mijn schoonouders waren ook direct zwanger van mijn vriend. Zelf zijn we al 22 maanden bezig, dus nee.... was het maar erfelijk! We hebben super vruchtbare ouders, maar wij hebben dat geluk niet en gaan nu de MMM in.