Alles voor elkaar hebben of juist niet om aan kinderen te beginnen?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door daisyvdh, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Vanuit huis email's versturen.
    Biddinghuizen
    Hallo mama's en toekomstige mama's!

Je bent jong je woont bij je ouders, je hebt een uitkering, geen relatie, Maar toch een GROTE kinderwens!;)
    Wat doe je?

Ondanks het gegeven dat het verstandig is om eerst alles op orde te hebben voordat je aan kinderen gaat beginnen.
    Kan het toch heel erg aantrekkelijk zijn wanneer je zo'n kleintje ziet bij familie, kennissen of gewoon op straat!

Ik ben wat voorzichtig geworden als het gaat om het geven van mijn mening!
    Dus beredeneer ik het vanaf nu een tikkeltje anders!

Wanneer vindt jij dat je aan kinderen kunt beginnen?

Vind je b.v.b dat je een baan een relatie en een eigenhuis moet hebben?

vind je dat je een uitkering moet hebben, geen relatie, en bij paps en mams moet wonen?

Of heb je een andere mening?

Hier kun je typen over jou ervaringen!

Succes met zwanger zijn, zwanger worden of opvoeden!

Groetjes Daisy!;)

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Je kunt niet alles onder 1 kam scheren, sommige gezinnen zitten zo in elkaar dat het geen probleem is een kleintje op te voeden in huis met de grootouders, sterker nog, in een groot deel van de wereld is dat niet meer dan normaal!

Maar veelal gebeuren dit soort dingen niet bewust, dus of een ongeplande zwangerschap, en heb je dan lieber dat deze mensen abortus plegen???

En soms kun je alles voor elkaar hebben en in een week tijd kwijt raken..... Baan kwijt, relatir stuk, arbeidsongeschikt etc.

Je hebt het niet altijd voor het kiezen, natuurlijk heeft iedereen het liefst een mooi koophuis met tuin, twee autos genoeg spaarcemtjes en een leuke baan.... Maar dat is helaas niet voor iedereen altijd maar beschikbaar!

Dus ik begrijp niet helemaal waar je precies naar toe wil of op uit bent in dit topic....

3. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Ik ben benieuwd naar hoe jonge moeders over het algemeen denken over zwanger worden!:)

Groetjes Daisy!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou hier een jonge moeder...

En kan maar 1 ding zeggenn....

Jij leeft in een droomwereld, houd van mensen kleineren en bekritiseren. Veroordelen op dingen die er niet toe doen..

Je kan wel een nieuw topic openen als je op je gedrag gewezen wordt, maar zolang jij zo blijft doen gaat elk topic zo eindigen..

Wordt eerst volwassen voor je aan kinderen begint. Ook dat hoort bij alles voor elkaar hebben. Bij deze ben ik dus van mening dat jij nog niet alles voor elkaar hebt. Je mist een hele hoop kennis en realiteit..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als oude mama (38) van twee zeg ik... ik wens iedereen toe dat ze kinderen krijgen op het moment dat ze dan willen. En daarnaast is het prachtig wanneer het ook kan want dat maakt het leven een heel stuk makkelijker.

We moeten in onze westerse maatschappij voor de meest 'lullige' dingen een diploma behalen of op een andere manier onze geschiktheid aantonen: school, werk, brommer en autorijden etc etc... Voor kinderen krijgen hoef je maar één ding te kunnen (als het je mee zit).. sex. Ik hoop altijd maar dat iedereen (jong en oud) zich dat realiseert wanneer er aan sex gedaan wordt.

Verder wordt de kwaliteit van de ouder niet bepaald door de financiele omstandigheden (zie Sudan, Kenia, Sri Lanka etc) maar door instelling en attitude. Een jong iemand kan een prima ouder zijn ook wanneer zij nog niet financieel 'alles op orde heeft'.

Wel begrijp ik vaak niet waarom sommige mensen zoveel haast hebben. Kinderen zijn geweldig maar leven zonder kinderen ook! De wereld is zo groot en er valt zo veel te doen en dat gaat gemakkelijker zonder kinderen maar goed, iedereen zijn ding.

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier heb ik niets aan toe te voegen en zie ook het verschil niet met je oude topic

7. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Tis wel grappig stel simpele vragen, maar antwoorden kun je niet!
    En dat heeft het over volwassen zijn wahahaha!!!

8. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Gelijk heb je!

9. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Ook voor jou geld het zelfde simpele vragen geen antwoorden!

Misschien toch niet helemaal doordacht?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb je hele vragen niet eens gelezen. Dit topic heeft toch geen zin.. Want als iemand niet antwoord zoals jij dat wilt dan val je ze aan.

Oh en als ik jou was zou ik een nieuw topic starten want wij geven niet te antwoorden die je wilt lezen..... ;)

11. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Meid ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar jij levert geen kritiek je bent uit op ruzie hoe doe jij dat waar je kind bij is?
    Je moet je schamen!

Het is niet dat ik geen antwoord wil geven ik vind jou gewoon niet de moeite waard!
    Ik verander niet van mening omdat jij zo op mij tegen bent wie denk jij dat je bent?

De groeten!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben iemand die praat op een forum.. Wat the F*ck hebben mijn kinderen daar mee te maken? Die link leg ik niet hoor..

En ik ben niet uit op ruzie, probeer jou duidelijk te maken waar je mee bezig bent. Ok hopeloze zaak, ben ik inmiddels ook achter.

Ik hoop voor je dat je hier de juiste persoon vind, die net als jou denkt en doet. Ik geef je alleen weinig kans ;).

Oh en waarom ik geen antwoord geef op jouw vragen, die heb ik gegeven in je vorige topic.. Was jij het niet mee eens.. Heb je laten blijken ook op een manier waarop je dat van een 5 jarige kan verwachten.

Maar goed, ik leef mijn leven niet naar de eisen van de 'Quest' dus ben een waardeloze moeder ;) dus ja... dan zal ik mij ook maar eens tot dat niveau verlagen he.. Tegenover jou dan, want jij legt blijkbaar de link tussen de Quest en slechte moeders.;)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar goed, mijn mening over jou en jouw manier van reacties geven is inmiddels duidelijk. Tips neem je niet aan en als iemand je wijst op je gedrag ga je gek doen..

Laat het in ieder geval een waarschuwing zijn voor een ieder die daadwerkelijk op de vragen gaat antwoorden:

*Reageer precies wat TS wilt lezen, als je dit niet doet wees je er dan van bewust dat je wordt bestempeld als iemand die volgens haar GEEN kinderen op zou mogen voeden*

Voor meer info, zie haar andere topic bij jonge moeders.. Daar zie je haar letterlijk 'antwoorden'. Of nee, eigenlijk zijn het beschuldigingen.

14. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Nou ja kortom volgens jou ben ik een onvolwassen en slecht mens!
    Grappig dat de mensen uit men omgeving me juist volwassen en doordacht vinden!

Jij oordeelt hier dus over mij terwijl je mij helemaal niet kent!
    Ik baal hier een beetje van ondanks ik je niet ken nogmaals ik kom hier om gezellig over bepaalde dingen te kletsen niet om afgezeken te worden!

Ieder zen mening en laat iemand daarom gewoon in zen waarde!
    Je kunt me dus bekritiseren op men mening, maar je hebt het recht niet om me te bekritiseren op men mensheid!

Wat je geeft krijg je terug dit is mijn motto en vanuit dit punt geef ik mijn antwoorden!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je draait de feiten om meid.. Jij bent begonnen in het andere topic en dan krijg jij die reacties over je heen..

Wat je geeft krijg je terug ;)

16. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Een korte samenvatting van alle vooroordelen uit het vorige topic:

Daisey, get off of that cloud! Je leeft in een droomwereld met een uitgesproken mening over alles wat afwijkt van jouw werkelijkheid, en hebt kritiek op alles en iedereen, maar oh wee als wij jou bekritiseren of jou een weerwoord geven. Het openen van een nieuw topic heeft dan ook helemaal geen nut als je op deze voet door blijft gaan.

17. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Hahaha kan alleen maar lachen om die samenvatting... Echt wat denken sommige mensen???

18. Even los van de hele discussie die er steeds losbarst tussen jou en de andere forumgangers, wil ik graag antwoord geven op je vragen.

Verder wil ik nog wat toevoegen;

Ik denk dat je nooit alles voor elkaar hebt. Want wat is nou de definitie daarvan? Ik heb een prima relatie, woon in een prachtig huis en volg een universitaire opleiding waardoor ik over een jaar een topbaan als psycholoog kan hebben, maar ik heb echt niet alles op orde. Zo willen wij heel graag voor de baby er is nog een aantal dingen aan dit huis verbouwen, maar dat is zowel praktisch als financieel gezien niet mogelijk (gezien de omvang van de werkzaamheden). Dat wil dus zeggen dat wij niet een gloednieuwe keuken zullen hebben als de kleine komt, noch een mooie badkamer. Dat is zeker niet ideaal, maar ik neem het voor lief. Noch zal ik straks alles op orde hebben als ik wil gaan werken, dan heb ik immers al een kleine en dat wordt lastig combineren met een baan.

Je bent nu zelf 19 (als ik het goed heb onthouden), je denkt dat je klaar bent voor een kleine. Je denkt dat je een stabiele situatie hebt. Dat is waarschijnlijk de reden dat je de knoop door hebt gehakt. Maar jouw startpositie wil helemaal niets zeggen over het verloop van de rest van je leven. Je gaat ervaringen opdoen, dingen meemaken, je krijgt meevallers en tegenslagen. En dus heb je eigenlijk (net als iedere andere vrouw) geen idee waar je aan begint. Maar je doet het toch, want je volgt je gevoel en je verstand. Net als iedere andere vrouw die, in welke situatie dan ook, besluit aan kinderen te beginnen. Dit hele verhaal om tot de kern te komen; dat status/geld etc. uiteindelijk drogredenen zijn, en het onmogelijk is op basis van deze gegevens te bepalen of je al dan niet geschikt bent om aan kinderen te beginnen.

Zo hadden mijn ouders een heel mooie spaarrekening voor mij geopend, zodat ik kon gaan studeren. Zo gezegd zo gedaan. Tot mijn ouders onverwachts in financiële problemen kwamen waardoor zij genoodzaakt waren dit geld te gebruiken. Uiteindelijk hebben zij alles op alles gezet om mij toch te kunnen laten studeren, en dat is gelukt. Mijn vader is vorig jaar zijn baan verloren, op 50 jarige leeftijd. Crisis. Hij was de oudste en dus de duurste, dus hij vloog er als eerste uit. Tja hij leeft nu toch echt van een uitkering (want probeer op die leeftijd en met deze omstandigheden nog maar eens werk te vinden) en mijn moeder werkt een dag extra, maar daar lijd ik niet onder, en mijn zusje, die nog thuis woont, ook niet.

Ik had ook alles mee. Woonde in Amsterdam, had een eigen bedrijfje en deed 2 voltijdstudies tegelijk, ik lag zelfs voor op schema. Met een jaar had ik fulltime aan het werk kunnen gaan met de wereld aan mijn voeten. Maar ik besloot de zomer door te brengen op Corsica en werd daar verliefd. Ik heb mijn bedrijf gestopt, mijn studie en heb mijn hart gevolgd. Hierdoor is mijn praktische situatie nu niet ideaal (het huis is nog niet naar mijn zin, over mijn studie ga ik langer doen en ik werk pas per half februari), maar we zijn dolgelukkig samen, gelukkiger dan ik in mijn oude situatie ooit had kunnen worden, en we hebben desondanks toch besloten om voor een kleine te gaan. Ik heb hier geen moment spijt van. Een situatie is per definitie tijdelijk, wie weet wat de toekomst brengt?

Zo nu ben ik klaar met typen :D

Nogmaals, ik heb meningen betreffende jou als persoon en de discussie daarover hier volledig buiten gelaten en me gericht op het onderwerp. Dus mocht je toch iets vinden wat jij als een persoonlijke aanval/belediging ziet, dan bij voorbaat mijn excuses.

Overigens ben ik net 22 geworden.

19. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen

Klopt helemaal!:)

Heb ik inderdaad gezegd!!!;)
    Vervolgens heeft niemand maar dan ook echt niemand op mijn mening gereageerd en uitgelegd waarom mijn mening dan zo verkeerd is!

Het enige dat gezegd word is dat ik persoonlijk niet goed ben om dit soort dingen te zeggen!
    Kan hier iemand het tegendeel bewijzen dan?:(

Kan het je nog sterker vertellen hoor!
    Ik heb zelf vriendinnen die op hun 16e zwanger werden geen werk bij paps en mams woonde en vriend lief had de benen genomen!
    Daar zit je dan met je goeie gedrag!:(

Toevallig heb ik namelijk 2 vriendinnen in deze situatie!
    Ze houden ziel's veel van hun kindje, maar zeggen beide dat ze toch liever een eigen huis zouden hebben en wat meer inkomen en een vader voor hun kind!:$

Een van men vriendinnen die is er op den duur zelfs thuis uitgezet met haar kleine meid nu woont zei in een opvang huis met haar dochter!!
    Ze is gelukkig joh!!!!!!!:x

De ander is ondertussen 25 heeft een kind van 8 en woont nog steeds bij paps en mams!!
    Haar kind word gepest op school!!!
    Dus ook zei is dol gelukkig!!!!!!!:x

Zo nu graag voorbeelden van goeie situatie's zonder inkomen zonder huis of zonder vader!!;)

Wens je veel succes!!

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

.....daar zeg je het toch al, natuurlijk zou iedereen graag in jou utopia leven, maar zo werkt dat niet........... ik zou ook liever hebben dat mijn man meer geld verdiende zodat ik de eerste 4 jaar bij m'n mannetje kon zijn............. maar dat is nou eenmaal niet zo.

Deel Deze Pagina