Hey iedereen, Ik had vandaag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog wegens een een nog altijd niet normale menstruatiecyclus na de pilstop vorig jaar september (1e cyclus 139 dagen, 2e 42 dagen, maar lf van 6 dagen). Had gehoopt een beetje geruststelling te krijgen dat het normaal is wegens het stoppen van de pil en dat het wel los loopt. Nou niet dus. Ik kreeg een echo en daaruit bleek dat ik links 9 en rechts 7 eiblaasjes in mijn eierstokken had, maar toen ik vroeg of dat betekende dat ze al lekker aan het rijpen waren zei de gyn dat ze nog erg klein waren en ik er voorlopig nog niet veel van hoefde te verwachten. Daarnaast was mijn baarmoederslijmvlies nog akelig dun. Gaat dus weer lang wachten worden op een eisprong. Toen ik haar vroeg of het nog altijd nog het ontwennen van de pil was, zei ze dat het echt een fabeltje was, dat ontpillen. Je cyclus zou al redelijk snel op orde moeten zijn, anders is er een onderliggend probleem dat de pil al die tijd maskeerde. En bij mij is er dus waarschijnlijk toch een probleem. Het is waarschijnlijk iig niet PCO, want dan zou ik meer dan 15 eiblaasjes hebben, maar eerder iets hormonaals. Ik moet dus binnenkort weer bloed gaan prikken (op dag cyclusdag 15, zit nu op dag 9). Daarnaast moet mijn man zijn zaad inleveren voor onderzoek. En over een paar weken bellen voor uitslag kweekje en uitstrijkje. Dan op 11 mei bespreken met de gyn bespreken wat te doen. En ik maar hopen gerustgesteld te worden. Ik had liever gehad dat ze me had weggestuurd met de mededeling dat ik me zorgen om niets maakte, en ik maar gewoon moest afwachten. Maar ik vrees dat het toch de MMM voor mij wordt. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Het is allemaal niet niks he, die MMM... Ik kan me goed voorstellen dat je liever had gehad dat ze zeiden dat het wel vanzelf goed zou komen en dat het wat tijd nodig had. Maar hey, als ze straks precies weten waar het aan ligt dat je zo'n lange cyclussen hebt, dan kunnen ze je cyclus reguleren en dan heb je veel meer kansen om zwanger te worden! En ook als ze de oorzaak niet precies kunnen vinden (zoals bij mij, heb geen PCOS), ook dan kunnen ze je cyclus reguleren! Ook al is het soms vervelend om steeds weer naar het ziekenhuis te moeten (en soms kost het ook energie), toch ben ik blij dat ze me zo kunnen helpen. Succes ermee!
Thanks, bonita, bloem18 en Felice88! Als ik dan toch de MMM in moet gaan, dan maar hopen dat ik gauw mag beginnen met de behandeling. Of anders stiekem toch nog snel een goede eisprong en zwanger. Heb iig nog bijna 50 dagen om te proberen tot de volgende afspraak...