Hoi allemaal... Ik en mijn vriend zijn inmiddels al 2 jaar bezig om zwanger te worden, lopen al bij de Gyn, bloed- en zaadonderzoek hebben we gehad en dat was allemaal prima in orde. Begin dit jaar heb ik een kijk operatie ondergaan om te kijken of alles in orde was, op zich wel naast het feit dat ik een tussenwandje in mijn baarmoeder heb (wat volgens de gyn geen negatieve invloed zou mogen hebben op een mogelijke zwangerschap). Nu had ik vorige week op dag 27 (1 dag voor mijn NOD) een licht positieve test... De eerste van mijn leven! De daarop volgende 2 dagen ook getest en de lijn werd gestaag donkerder. Zaterdag een digi test gedaan en ook deze zei ZWANGER... We konden onze ogen niet geloven! Mijn gebeden leken verhoord... Maar nu vanmorgen dus weer getest en nu was hij lichter. Inmiddels ben ik op van de zenuwen, heb nog steeds me "kwaaltjes" maar ik ben bang dat ik toch snel ongesteld ga worden... Wat zijn jullie ervaringen met een positieve test die lichter word, allen gedaan in de ochtend en dezelfde kruidvat test, is dat standaard een miskraam of kan ik nog een klein sprankje hoop houden??
Aa germ meis. Geen ervaring mee, maar wel laatst ditzelfde gedroomd. Was eerder een nachtmerrie. Ik duim voor je!
Volgens mij zit het goed zolang je maar de 'kwaaltjes' houdt en niet ineens hele erg last krijgt van buikkrampen die eventueel gepaard gaan met bloedverlies. Hoe ver ben je?
Ik lees nu steeds op diverse plekken dat het nog heel erg kan schommelen in de begin periode. En verder zoals Ikie zegt!
Testen gaan op een gegeven moment weer negatief aangeven, omdat de stoffen niet je hele zwangerschap aangemaakt blijven worden. Weet niet hoe snel dit gaat, maar meis, stop alsjeblieft met testen en ga lekker genieten. Mocht het misgaan dan kan je daar toch helemaal niks aan doen en moest het zo zijn. Sterkte
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Het is allemaal nog heel pril week 4 dag 3... Maar na zo een lange rit van proberen was ik zoooo gelukkig dat ik voor het eerst in mijn leven een positieve test in handen had. En toen werd het streepje ook steeds donkerder dus toen ging ik nog meer hopen. En dan vanmorgen weer lichter... Ik heb wel last van buikkrampen, maar dat kan ook komen omdat ik me hondsellendig voel en me veels te druk maak. Ik zal het moeten afwachten vrees ik, maar geduld is zoooo niet mijn sterkste punt!
Ah dat is nog wel erg vroeg om alweer lichter te gaan worden. Maar, ik blijf erbij, gewoon rustig houden en gaan genieten. Volgens mij hoeft een test ook niet altijd even donker uit te slaan, maar dat weet ik verder niet zeker aangezien ik nog nooit een streepje heb gezien Lekker rustig aandoen, genieten en zolang er geen bloed is en de krampen niet erger worden is er niks aan de hand! Succes meid!
je kan niets meer doen dan afwachten. bij mij was het helaas tot twee keer toe geen goed teken.....maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. in het begin schommelt je hcg nog heel erg en kan invloed van wat meer drinken veel invloed hebben. je kan morgen nogmaals testen om van je onzekerheid af te komen, maar tja dan kan je als je nog lichter test ook nog dieper in de stress raken. veel sterkte met afwachten!
Vorig jaar had ik mooi oplopende tot letterlijk knaltesten... dit werd een missed abortion helaas. Dit jaar met deze zwangerschap... Ik teste heeeel licht positief 14 dagen na terugplaatsing, testje werd de ene keer iets donkerder, dan weer iets lichter... maar tot nu toe hebben we iedere keer een geweldige echo gehad. Kloppend hartje enz en zelfs vorige week een gummy beertje wat bewoog. Mijn ervaring is dus dat het alle kanten op kan gaan. Ik wens je al het goeds toe meis en dat je over een paar weken een prachtige echo mag hebben!
Jeetje MMMeisje jij hebt er ook al een behoorlijke lijst opzitten als ik zo je handtekening lees... Ik zal voor jou duimen dat het allemaal goed blijft gaan! Indien het zo blijft krijg ik in ieder geval volgende week dinsdag 19-11 een echo om te kijken of het spruitje op z'n plek zit...
Spannend meis ik zal aan je denken! Ik heb idd een aardig ritje in het ziekenhuis er op zitten. Heb 3,5 jaar bijna 4 jaar in het ziekenhuis gelopen (na 5 maanden zitten wachten op ongi ben ik door gestuurd).
Wat me nu ook opvalt @PrettyMuffin jij ben inmiddels ongeveer even lang bezig als ik, maar jij bent al een tijd geleden gestart met de IUI. Is daar een specifieke reden voor als ik vragen mag? Mijn gyn zegt namelijk dat ze dat pas kunnen starten als ik 2.5 jaar bezig ben? Dus moet nog tot mid volgend jaar wachten... Als hij tenminste nu niet zegt dat ik voorlopig helemaal niet mag omdat ik nu toch vanzelf zwanger ben geworden?
Ik heb denk ik gewoon geluk gehad met de gyn. Onze eerste gyn zei ook, kom over een jaar maar terug (als we 2 jaar bezig zouden zijn). Na een half jaar zijn we naar een andere gyn gegaan die ons wel meteen wilde helpen. Diezelfde avond heb ik de eerste Fostimon gezet. Wat je als laatste zegt, daar zou ik inderdaad wel bang voor zijn. Goede kans dat hij zegt, je kan toch gewoon zwanger worden..hoop het niet voor je. Al is het natuurlijk wel zo. En deze gaat gewoon helemaal goedkomen hoor!
Dat is inderdaad mazzel hebben... Als mijn gyn dat inderdaad zegt ga ik ook op zoek naar een andere. Helaas ben ik net begonnen met een lichte bloeding... Dus dat in combinatie met een lichtere test vrees ik helaas op een vroege mk. Nu alleen dus nog een twijfel of ik wel of niet de gyn moet afbellen voor volgende week...
Sterkte ik denk ook dat het niet goed zit. Ik zou de gyn zeker laten staan al is het maar dat hij dan gelijk kan kijken of alles wel in orde is wie weet willen ze je dit maal wel helpen want 2.5 jaar wachten is wel erg lang. De gyn kan dan ook even een controle echo maken of het allemaal mooi schoon is.
hey meis wat naar, hier liep t de tweede keer helaas ook niet goed af met lichter wordende testjes... bah zeg! Ik vind wel dat je erg lang moet wachten van je gyn, is er een optie tot overstappen? knuf
He wat vervelend meis Ik zou de afspraak gewoon laten staan inderdaad, al is het maar om te controleren of alles vanbinnen schoon is. Sterkte!
Wat rot voor je! Ik voel echt met je mee. Heb het helaas ook meegemaakt. Hoop voor je dat het gewoon wat licht bloedverlies is.
Dank jullie allemaal voor de lieve reacties... ik had veel eerder op dit Forum moeten gaan... Kna me zomaar voorstellen dat ik hier veel extra steun uit had kunnen putten dat het al die tijd niet lukte! Ik verlies druppeltjes licht bloed, ik ga maar afwachten of en hoe het doorzet... Mijn vriend wilt dat ik moren gelijk de huisarts ga bellen, geen idee waarom, die kunnen toch niets doen. Voorlopig nog maar afwachten dus :x