Toch nog een kindje?! Wat te doen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EverAfter, 1 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Lieve meiden,

Normaal ben ik helemaal niet van de forums, maar heb even wat (anonieme ) back-up nodig.
    Wij zijn gezegend met 2 prachtige jongens van 7 en 6. De afgelopen 2.5 jaar heb ik regelmatig uitgesproken dat een derde wat mij betreft welkom zou zijn. Man zag dit echter niet zitten en het voelde voor hem met 2 kinderen compleet. Daar was ik uiteindelijk helemaal ok mee.
    Maarrrrrr....nu heb ik net een nieuwe baan en zegt de Man hier vandaag dat hij het eigenlijk tóch nog wel heel erg leuk zou vinden, een derde. Hij heeft er lang over nagedacht en geeft aan er nu wel klaar voor te zijn.
    Ik word alle kanten opgeslingerd! 1e reactie: ja!!!! Tweede reactie: waarom nu pas? Nu het leeftijdsverschil met de andere 2 straks behoorlijk is en ik net een nieuwe baan heb. Timing is echt de meest onhandige van de afgelopen jaren. Wat nu? Gevoel volgen? Tevreden zijn met wat al is?
    En hoe is dat, zo'n leeftijdsverschil tussen nummer 2 en 3?
    Heeeeeel graag hoor ik jullie!

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Leeftijdsverschil op zichzelf zou voor mij niet t ding zijn. Eerder de afweging hoe jullie t zelf zien om weer terug naar de tropen te gaan, wetende dat ook dat weer een fase is die voorbij gaat.

Jullie hebben nu de "vrijheid" met twee schoolgaande kinderen. Voor mij was dat wel t moment dat de vlag nog net niet uithing, had allerlei plannen.

Die plannen gingen met dezelfde vaart weer op de plank. Ik hou van leren en mn werk is geweldig en ik zou graag wat meer uurtjes werken, maar die plannen schuif ik net zo makkelijk (na een wenperiode) een stuk op.

Sommige dingen, die niet te doen zijn in tropenjaren, kan je maar beperkt opschuiven dan wordt t gewoon afstel ipv uitstel.

In hoeverre dat speelt en of dat een probleem is, is allicht wel iets om te overwegen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Leeftijd zou wat mij betreft geen probleem zijn.
    Ik zit juist in de fase dat mijn man (nog) niet wil..
    En kan alleen maar hopen dat dit ooit bijdraait want bij mij rammelen de eierstokken enorm.

Als jij het ook graag wilde, zou ik ervoor gaan.
    Het blijft altijd spannend om de stap te nemen denk ik. Dus ergens niet gek dat er ineens allemaal vragen in je opkomen.

Succes met de keuze maken!
    En mochten jullie ervoor gaan, dan hoop ik dat het jullie gauw gegund is.

Deel Deze Pagina