hoi! zijn er hier meiden die ervaring hebben met het kinderwensspreekuur?? wat houdt het in en wat wordt er besproken? en waar kan ik terecht? want de verloskundigepraktijk hier in de buurt heeft er niks over op hun website staan.. mijn vriend en ik zijn al even bezig en het wil maar niet lukken, terwijl ik weet wanneer ik mijn eisprong heb en we keurig "op tijd" klussen! en de stap naar de HA willen we nog niet maken, dus misschien dat we daar tips krijgen of iets wijzer worden.. alvast bedankt!
Daar heb ik geen ervaring mee, maar je kan ook altijd bij de verloskundige zelf aankloppen om een afspraak te maken hoor.
En vergeet niet vooraf je polisvoorwaarden te bekijken. Het is geen basiszorg maar aanvullende zorg en wordt dus niet door alle zorgverzekeraars vergoed.
Ik ben een keer op spreekuur geweest. Was 'gewoon' gratis. Ik kreeg tips en adviezen mee, folders en 2 zwangerschapstesten.
maar jullie zijn pas7 maanden bezig, dan doet een dokter ofzo niks als er geen medische gronden zijn.. althans... hier..
Wij hebben een afspraak staan over paar weken. Dan word het ook vergoed door onze verzekeraar. Geeft mij gewoon een prettig idee omdat ik het allemaal echt super spannend vond allemaal en vind het daarom wel een fijn idee om er even met iemand over te praten die er verstand van heeft zeg maar. Die kan dan wat tips geveb denk ik en hoe of wat als het zover is? Maar als het niet vergoed zou zijn weet ik niet of ik het zou doeb hoor. Ik laat wel weten hoe het ging!
Als het goed is, mag je na een jaar naar de dokter. Na februari mag ik ook afspraak maken, tenzij het al gelukt is Maar dat lijkt mij ook wel wat zo'n spreekuurtje !!! Ga even googlen !
wij zijn inderdaad nog geen jaar bezig, maar vroegen ons af of we iets verkeerd doen en de frustratie begint een beetje de overhand te krijgen, dus vandaar dat zo'n spreekuur me wel wat leek! maar mijn vriend heeft ooit een gedraaide bal gehad en is daar aan geopereerd dus misschien dat hij z'n sperma kan laten testen ofzo?? ook al zijn we nog geen jaar verder.. weet niet of dat een extra indicatie is?
Hoi! Wij zijn op kinderwensspreekuur geweest bij de verloskundige. Dit boden ze voorlopig nog gratis aan omdat nog niet alle verzekeraars het willen vergoeden. Wij waren er heel blij mee; veel (duidelijke) informatie en geruststelling gehad. Ook fijn om gewoon kennis te maken met de praktijk; weet je gelijk of je je daar op je gemak gaat voelen (bij ons in de buurt kan ik bij 3 of 4 praktijken terecht). Ik had / heb zelf een lange cyclus en uiteindelijk heeft de verloskundige mij doorverween naar de gynaecoloog - de huisarts wilde hier niks van weten voorlopig... Voor mijn gevoel zat er echt iets niet goed in mijn lijf en dat bleek te kloppen bij de gynaecoloog: PCOS. Flink balen natuurlijk, maar ja nu weten we waar we aan toe zijn, waar we op moeten letten en gaat het ziekenhuis mijn cyclus overnemen. Dus ik heb de verloskundige nog een uitgebreid bedankmailtje gestuurd Ik raad het je zeker aan om eens polshoogte te nemen bij de verloskundige in de buurt of zij ook een kinderwensspreekuur aanbieden. Succes ermee! Groetjes Linda