Hoi! Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede oorthermometer. Ik heb nu gewoon zo'n standaard thermometer voor in hun billen maar dit laten ze niet meer toe, zijn inmiddels 3 en 4. Wie heeft er ervaringen met bepaalde merken? Zijn ze uberhaupt wel betrouwbaar? Ik lees namelijk ook bij veel sites dat ze soms grades afwijken
Ik heb die van de lidl laatst gekocht. Kan ook op de voorhoofd. Onze huisarts heeft ook een oor/voorhoofd Thermometer. Zoveel kunnen ze echt niet afwijken hoor. Beter dan helemaal geen thermometer gebruiken lijkt mij. Ik had ook jaren geleden eentje gekocht bij de blokker, maar die vind ik echt 10 keer niks! Geeft in 10 seconden tijd 4 verschillende tempraturen aan die van de lidl is daarintegen heel fijn.
Ik heb er een van braun (mijn huisarts heeft dezelfde). Ik vind het een waardeloos ding. Het geeft altijd veel minder graden aan en ik vind het dus onbetrouwbaar.
Ik heb er een van Medisana; bij mijn oudste en mezelf betrouwbaar, bij de jongste totaaaal niet. Ik temperatuur eigenlijk nooit; verhoging of koorts voel of zie je duidelijk wel. Als het toch moet ivm doktersbezoek, dan temp ik rectaal. Ik neem hem bv ook mee naar de ha of hap, want daar gebruiken ze ook oorthermometers en zitten ze er zo een ruime graad onder bij de jongste. Jongste heeft nauwe gehoorgangen die vaak verstopt zijn, dus je kan dan nooit het trommelvlies temperaturen.
Ik heb er één van Braun. Hij is redelijk accuraat. Rectaal is natuurlijk het beste, maar ik gebruik het puur om mijn vermoedens te bevestigen. Ik ben zelf al redelijk goed erin om bij de kinderen te voelen of ze te warm zijn. Even de oorthermometer gebruiken en ik weet het zeker. Rectaal gebruik ik alleen als ik precies wil weten hoe hoe de koorts is (nauwkeuriger dus), maar dat is bijna nooit.
Hmm ik lees dus diverse reacties... daar ben ik dus ook bang voor dat het zo ver afwijkt. Ik ga er toch maar eens overnadenken dan. Anders ook zonde van je geld. Zie dus ook dat het eigenlijk niks uit maakt qua merk ...
Wij hebben ook de Braun. Je moet in het begin ook af en toe meten als je niet ziek bent: dan krijg je een idee of en hoeveel hij afwijkt. Verder komt het niet zo nauw dat je precies de temperatuur moet weten. Het gaat vaak om wel/geen koorts en om het verloop. Dan is zo'n snelle optie heel fijn.
Wij hadden er een van Braun: die week altijd af. En ging na een jaar kapot. Nu eentje van de kruidvat. Daar ben ik super tevreden over. Is echt accuraat. kan een paar tienden afwijken, maar dat vind ik acceptabel. Echt een fijn ding.
Nou, ik had dus de braun gekocht omdat ik een goede wilde en dacht dat deze betrouwbaar was. In mijn kraamweek gaf die al snel 1 tot 2 graden meer aan... dam leek ik dus verhoging te hebben (wat ik in ziekenhuis regelmatig had of zelfs koorts) en moest het rectaal.. en dan bleek ik dus geen verhoging te hebben... Mijn kraamhulp zei dat dit vreemd was want meestal geeft een oorthermometer juist een lagere temp aan dan het daadwerkelijk is en bij mij dus juist hoger dan de werkelijkheid.. Ze zei dat ze allemaal toch niet heel betrouwbaar waren en wil je een betrouwbare oorthermometer dan moet je zo ene pakken die ze bv in ziekenhuis gebruiken maar betaal je uiteraard de hoofdprijs voor die ene keer dat je hem thuis gebruikt... al is het met kinderen misschien wel de moeite waard. Dus gebruik een gewone voor rectaal, of onder de tong of neem idd gewoon een goedkope, merkloze want die van bv braun is echt niet beter dan die van lidl of waar dan ook..