zwaarlijvigheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefje, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    zijn er soms nog vrouwen die zwaarlijvig zijn en zwanger zijn, ik vroeg me af wanneer men juist bij hen kan zien dat ze zwanger zijn, daar wij nie zo een buikje krijgen als slanke vrouwen.

2. Niet meer actief

vanaf hoeveel is het zwaarlijvig?

Ikzelf ben maar 1.60 en woog voor de zwangerschap een ruime 80 kilo...
    Dus best aan de pittige kant...

Zoals je in mijn album ziet heb toch wel een erg redelijke buik!

Alleen door veel mensen, vooral de "jeugd", denkt meer aan dat ik gewoon dik ben als dat ik zwanger ben, hun denken er niet bij na dat het ook een zwangerschap kan zijn, de wat oudere mensen, zien het wel, word regelmatig gevraagd of ik wil gaan zitten in bus/tram...

Wat is bij jou de zwaarlijvigheid als ik vragen mag, en heb je een foto van je buik?

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Gewicht zegt niet veel....als ik (niet-zwanger) 65 kilo zou wegen, ben ik GRAAT en GRAAT-mager! En dat bij een lengte van 1,69 meter...

kledingmaten zeggen al iets meer...

4. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    ik weeg zonder zwanger te zijn in de 90kilo en ben maar 1.63meter dus ben echt wel zwaarlijvig.

5. Niet meer actief

Het is ook zowiezo per persoon verschillend qua buik, zag laatst iemand hier op forum in het buikfoto topic en die was 24 weken zwanger en erg slank en je zag er bijna niets van, dus jah, het is afwachten

6. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Ik ben wel redelijk lang, 1.71 maar weeg ook 93 kilo, dus in ieder geval flink uhm.. stevig hihi.
    Ik ben nu bijna 14 weken, maar je ziet het al goed hoor. Nu moet ik wel zeggen dat ik 5 maanden geleden ook tot 20 weken zwanger ben geweest, dus misschien zie je het dan nog iets eerder..

7. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    hallo,
    Ook ik ben zelf vrij zwaarlijvijg het duurde bij mijn eerste ook wel even voor je een buikje ging zien hoor. Maar hij was te zien kan het nu nog niet zeggen want ben precies zover als jij. toevallig!

groetjes Nanny

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben zelf ook wat flinker :cry:
    Op mijn site staan foto's van de groei van mijn buikje...maar het is met name pas na 20 weken ongeveer gaan groeien.

9. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    mijn buik is nu al best gegroeid en dat met 6 weken en 2 dagen.
    maar ik moet zeggen dat ik voor de zwangerschap 20 kilo was afgevallen.

10. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Wat is zwaarlijvigheid????
    zwaarlijvigheid vind ik als je echt meer dan 40 kilo overgewicht hebt.
    dat als je dus 1.70 bent en 110 kilo weegt.
    Die foto wat ik zie van iemand met dat 20 weken buikje......ik vind je echt niet zwaarlijvig hoor.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben ook best aan de stevige kant, maar ik heb zoiets van: ik ben zwanger en gelukkig en daarna loop ik het er wel weer vanaf als ik met de kinderwagen mijn trots laat zien ;) probeer je er niet te druk om te maken, ook als je nu veel aan komt, iedereen is anders en reacties krijg je altijd ook al ben je slank zwanger...

12. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik ben zelf ook aan de zware kant. Ik ben 1.58 en woog voor de zwangerschap 71 kg. Dit had voor mij geen consequenties ivm het zien van mijn groeiende buik. Deze was al een beetje te zien na 12 weken, en is fors toegenomen. Gelukkig draag ik naar voren, want als ik rond had moeten dragen, was ik helemaal een tonnetje.

Ik probeer om mijn kilo's toch een beetje in bedwang te houden, dus ik eet gezond, als ik trek krijg pak ik een boterham ipv iets lekkers, niet dat ik nooit iets lekkers eet, maar ik probeer het zoveel mogelijk te mijden. Ik eet normaal en niet voor twee. Ik wil proberen te voorkomen om meer dan 15 kilo aan te komen, mits je om medische redenen meer aankomt, dan is het een ander verhaal.

Maar als ik naar mijzelf kijk en als ik meer dan twintig kilo moet aankomen, dan kom ik helemaal niet meer vooruit. Ik ben nu 6 kilo aangekomen, en dat merk je toch al goed aan je voeten en je benen.

Deel Deze Pagina