Hallo, Onze dochter is nu 10 maanden, over een aantal weken gaan we op vakantie en als we terug komen willen we de overstap maken van de maxi cosi (groep 0) naar de vervolg autostoel. Maar nu twijfel ik, gaan we de maxi cosi 'bewaren' voor een volgende, mocht ons dit gegund zijn?!, of verkopen we hem nu en kopen we tegen die tijd een nieuwe?! Voor zover het te plannen is, zouden wij voor een tweede willen gaan als onze dochter 3 jaar is, dus dat zal ongeveer 2017 zijn. Onze maxi cosi is dan ruim 4 jaar oud dus wanneer hij in gebruik is, ' is hij 5 jaar oud' Wat zouden jullie doen?
Bewaren hoor, die van ons is nu ook 5 jaar oud... Tja ze zouden wel willen van maxi cosi dat we onze portemonnee weer opentrokken voor een nieuwe, maar deze doet het nog prima. Als het nou 10 jaar was zou ik het niet doen.
Als hij je niet in de weg staat lekker bewaren, al is het maar, als je m straks toch zo 2013 vindt, als extra stoel of voor bij opa en oma
Hier m nu verkocht. Hij is al 5 jr oud, voor 2 kindjes gebruikt. Mocht er een 3e komen is hij een jaar of 8. Stoel van jongste kan eventueel ook vanaf de geboorte. Ga je je kleine dan voorwaarts of achterwaarts vervoeren? T advies is minimaal 15 mnd achterwaarts.
HOUDEN!!! Wij hebben hem 4 jaar geleden gebruikt en hopen hem snel weer te mogen gebruiken (nu 35 wkn zwanger). Wel hebben wij er een nieuwe hoes en zonnekap op gekocht bij Fundas BCN. Zo is hij weer net eventjes "anders" voor deze kleine hummel
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de maxi cosi maar ga bewaren en dat we tegen die tijd idd een nieuwe hoes kopen zodat hij er weer anders uit ziet! @red88, de vervolgstoel is een maxi cosi Axiss. Ik weet dat het het advies is om 15 maanden achterwaarts te vervoeren, maar de maxi cosi cabriofix wordt echt te klein! Ze komt nog net niet met haar hoofdje boven de rand uit. Ik ga dan liever over op een volgende stoel, voorwaarts, dan dat ik haar in de maxi cosi vervoer waar de bescherming niet meer is wat hij ooit was.. Ik vind de achterwaartse autostoelen erg prijzig en aangezien we 2 auto's hebben waar een autostoel in moet wordt dit echt een rib uit ons lijf!
Ik heb de MC ook bewaard. In een donkere vuilniszak, op een donkere zolder (licht tast het plastic ook aan). De oudste was bijna 4,5 toen de jongste geboren werd. En gebruikt tot 10 maand. Dus uiteindelijk was de stoel iets meer dan 5 jaar en een paar maanden oud. Al bewaar je hem maar, en gebruik je hem tzt als tweede stoeltje in een andere auto of voor de oppas..