Hallo, Ik heb een vervelend, beetje genant probleem. Ik ben 4,5 weken geleden bevallen van een prachtige zoon. Nu wilde ik gisteren voor het eerst weer vrijen met mijn man, maar dat deed pijn! Nader onderzoek wijst uit dat er een harde plek (die voel ik zelf) rechts net bij/in de ingang van mijn vagina zit. Mijn man heeft gekeken en die zegt dat het een hard hoekig plekje is, Het ziet er wit uit met rood er om heen (niet alsof er vuil in zit). Als je de vagina ver open spreidt, kun je het namelijk net zien. Nu voel ik de plek ook de hele tijd, alsof er een tampon niet goed zit ofzo. Mijn man denkt dat het iets van de bevalling is, maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad.. Ik moet over 2 weken naar de huisarts, omdat voor de zwangerschap mijn uitstrijkje 3A was en ik dus onrustige cellen had (misschien was ik toen trouwens achteraf al wel net zwanger, ik weet niet of dat dat kan beinvloeden?). Ik maak me dus serieuze zorgen, hoewel dit natuurlijk wel een eind van de baarmoedermand af zit.. Ik las ook ergens iets over klieren die daar zitten en kunnen ontsteken of verstoppen? Kan iemand mij gerust stellen? Of ga ik beter voor de tijd van het uitstrijkje langs de huisarts? Kan ik dit ook bij mijn verloskundige navragen als ik dat wil?
hoi, het is waarschijnlijk een niet opgeloste hechting. Je kunt hiervoor terecht bij je huisarts of verloskundige, als je er last van hebt zou ik niet 2 weken wachten maar eerder laten kijken. Mirjam
Maar ik ben aan de andere kant ingeknipt en inwendig gehecht?! Of zou het kunnen dat ik daar ook een scheurtje heb gehad wat gehecht is? Ik zal morgen de verloskundige eens bellen.
Ik ben vandaag naar de verloskudige geweest en het bleek inderdaad een half loshangende niet-opgeloste hechting. Die is er uit gehaald en nu zit er alleen nog een bultje waar het gehecht is. Waarschijnlijk heb ik daar inderdaad een scheurtje gehad wat gehecht is, maar dat had niemand me verteld. Dank voor het goede advies!