Hoi. Ons zoontje is inmiddels bijna 4 maanden. Overdag slaapt hij beneden in zijn park, op zijn buikje. 'S nachts slaapt hij ingebakerd in een swaddle me doek op zijn rugje. Het valt me echter op dat als hij door de dag op zijn buik slaapt, hij veel rustiger is in zijn slaap. Hij lijkt vaster te slapen. Nu durf ik hem enkel niet zo goed 's nachts op zijn buik te laten slapen, hij slaapt op zijn eigen kamertje. Hij kan zich heel mooi op duwen op zijn armen en kan ook van zijn buik naar rug rollen. Is het gewoon een drempel die ik over moet of toch best nog wat wachten tot hij ouder is? ( eerste kindje, ongeruste mama )
Hier sliepen de oudste en middelste al in de kraamweek op hun buik, was de enige manier waarop ze überhaupt sliepen.
Hier beiden vanaf ongeveer 3 maanden op de rug gelegd en ze goed het hoofdje op konden tillen en draaien. Ze slapen ook veel rustiger en vaster. Beiden sliepen ze ook helemaal niet op hun rugje vanaf geboorte, dus ze lagen al meteen op zij mbv hydrofiele doeken en in het begin met de delta baby. Voelden ze zich meer geborgen denk ik. Je moet nu op dit moment doen waar jij je veilig en zeker bij voelt. Heb je vertrouwen in je kindje dat die genoeg zijn hoofdje kan draaien en optillen, dan kun je het proberen. Mijn zoontje kon zijn hoofd al optillen en draaien toen hij 2,5 maand was, echter voor mijn gevoel nog paar weken gewacht en sinds deze week pas echt op buikje gelegd. Ik check wel paar keer per nacht bij hem
Ik heb spijt dat ik het niet geprobeerd heb, dat buikslapen. Misschien was inbakeren dan niet nodig geweest. Later hoorde ik van verschillende vriendinnen en collega's dat hun kindjes al vanaf de kraamweek op hun buik sliepen. Die van ons sliep het liefst op zijn zij toen, maar onze kraamhulp zei dat ze niet eerder wegging voordat hij goed op zijn rug kon slapen. Achteraf had ik daar niet in mee moeten gaan, maar ja, je bent nét moeder. Ik persoonlijk zou het dus ook 's nachts doen, zeker als je ziet dat hij overdag goed slaapt op die manier.
Hij slaapt nog niet door dus dat paar keer checken per nacht is geen probleem. Hebben ook zo een cameratje waarop je alles mooi kan zien. Als ik jullie zo hoor ga ik het er straks toch nog eens over hebben met ml. Zoontje kan mooi hoofd draaien, opdrukken en naar rug rollen dus voldoende vertrouwen heb ik wel in hem.
mijn zoontje is pas rond de 7 maanden op zijn buikje gaan slapen en nu rolt hij zijn hele bed door hahaha
Vanaf 4 maanden slaapt hij op zijn buikje, daarvoor ook ingebakerd geweest, hij vertoonde de eerste tekenen van willen rollen, toen zijn we resoluut gestopt, de volgende ochtend vonden we hem heerlijk slapend op zijn buikje... ik vond het overigens wel doodeng...
Toen de reflux minder werd met 1 jaar ging hij zelf op zn buik slapen en toen ook doorslapen Hij kon dan al prima draaien dus ik maakte me geen zorgen
Ik ben kennelijk een van de weinigen, maar ik zou het aan mijn kind overlaten. Als mijn kinderen in hun slaap op hun buik draaien, dan mogen ze op hun buik slapen. Tuurlijk, meestal gaat het goed, maar die veilig slapen richtlijn is niet zomaar uit de lucht gegrepen.
De eerste met 8 weken de tweede met 8 dagen en de derde heeft alleen maar op zijn buik geslapen nooit op zijn rug
Mja maar als je je kind niet weg kan leggen met slapen en hij op zijn buik wel slaapt. Ja in het begin bij mama op de borst maar toen hij de 6 kilo aan tikte was dat ook echt geen optie meer voor een hele nacht. De tweede vond ik blauw en al stikkent terug op haar rug in de box in de kraamweek. De derde heb ik op zijn buik gelegd omdat ik geen herhaling wilde van dochter. De keuze die je moet maken Is ook voor jezelf. Mijn dochter Had er niet meer geweest als ik haar boven Had neer gelegd ipv de box
Hier op zijn buik toen hij er zelf naartoe draaide. Op zijn rug slaapt hij ook prima trouwens maar meestal ligt hij op zijn buik met zijn billetjes omhoog, zo schattig... 😍
Vanaf geboorte op de zij. En met 4 weken lag ze op haar buik. Sliep veel beter en minder onrustig. Is een veel natuurlijkere houding en ook fijn als je kindje reflux heeft.
Vanaf het moment dat hij het zelf deed, nu een maandje of 3 denk ik. Zo rond 5 maanden dus. Hij slaapt er volgens mij niet beter van, maar hij geeft er blijkbaar zelf de voorkeur aan. We leggen hem zelf altijd op zijn rug neer. En in het begin, toen hij zich net ging omdraaien, legden wij hem nog wel terug als hij sliep. Maar dat was redelijk kansloos, hij draaide zich gelijk weer om. Het maakt me nu niet meer zoveel uit, maar ik was er in het begin niet blij mee. Ze kunnen toch veel minder goed hun warmte kwijt als ze op hun buik liggen. En ze raden het niet zomaar af.
2e kindje sliep vanaf dat de kraamzorg weg was op zn buik. Altijd bij ons op de slaapkamer want het leuke vind ik dat mensen buikslapen wel een risico factor vinden en op een eigen kamertje heel normaal. Terwijl het advies qua veilig slapen ook is om minimaal 6 maanden op dezelfde kamer te slapen.
Mijn meisje was bijna 7 maanden toen ze zelf op haar buik is gaan slapen. Sinds 1,5 week nu. Sindsdien gaat ze ook haar hele bed door Ik heb het dus aan haar over gelaten. Leg haar op haar rug in bed en nu draait ze naar haar buik als ze wil maar slaapt ook op haar zij of rug. Daarvoor sliep ze altijd heerlijk op haar rug, met haar beentjes zo schattig als een kikkertje Geen problemen gehad met daardoor niet kunnen slapen ofzo, dus ook geen reden gehad om haar anders neer te leggen dan op haar ruggetje.