Kinderziektes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammavanthom, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Beste verloskundige,

Graag zou ik een vraag aan jullie stellen.
    Wij willen graag een 2e kindje. Nou is mijn vraag voor welke kinderziektes ik op moet passen als ik straks zwanger ben. Is het misschien verstandig is om voor ik zwanger raak een test te doen om te kijken voor welke ziektes ik al resistent ben?
    Onze zoon gaat naar een kinderdagverblijf en daardoor kom ik nu ook regelmatig in aanraking met kinderziektes en virusjes en ik wil uiteraard niet dat een eventueel volgend kindje hier tijdens de zwangerschap ziek van wordt.

Alvast bedankt en de vriendelijke groeten,

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

VOor de meeste kinderziektes word je kindje ingeent en jij bent er zelf ook voor ingeent! Dus bijv waterpokken hoef je niet bang voor te zijn!

Groetjes IMke

3. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Beste Immie,

Bedant voor jouw antwoord. Ik wist niet dat je voor waterpokken ingeent wordt, de meeste kinderen krijgen toch waterpokken? Mijn zoon heeft ze op dit moment.
    Dus het kan niet zo zijn dat de in de kindertijd opgebouwde antistoffen na verloop van jaren weer verdwijnen en dat je dan opnieuw ziek kan worden?

Deel Deze Pagina