Hebben jullie mannen ook een kinderzitje achterop de fiets? Ineens dacht ik: hoe doen ze dat dan met op en af stappen? Ik zit te overwegen om er ook voor mijn man 1 te kopen, maar als hij afstapt, dan zwiept hij zijn been over de achterkant heen. Hoe doen jullie mannen dat?
Been over de stang. Met opstappen en met afstappen. Eigenlijk hetzelfde als de meeste vrouwen, alleen dan het been wat hoger optillen.
Hmmmm nou als hij thuis komt, dan zal ik hem wel vragen hoe hij het zelf voor zich ziet en of hij er 1 wil. Ik vind het wel leuk als ze ook bij papa achterop de fiets kan. En anders moet ie mijn fiets maar pakken...
Als het voor een klein stukje is (200 m naar de gastouder) loopt mijn man gewoon met de fiets aan de hand. Anders stapt hij op door de fiets iets schuin te houden en zijn been hoog op te tillen om over de stang te stappen.
Hier gewoon twee damesfietsen. Is gewoon praktischer. Kijk, die stang is gewoon een restproduct van vroeger tijden, voor de stabiliteit van de fiets. Toen vrouwen gingen fietsen ontwikkelden ze de lage instap. Maar die zijn tegenwoordig net zo stevig. Net als vrouwen broeken dragen zou ik zeggen: mannen, neem een lage instap. Is nog veiliger met op en afstappen ook.
Mijn man pakt gewoon mijn fiets En anders idd zijn been wat verder optillen, is ook geen probleem......
Wij hebben een voorzitje en achterzitje op mijn damesfiets. Hier fietst mijn man ook mee. Met 2 zitjes is het nog wat lastiger om op een herenfiets te komen 😀