Sinds 3 weken wil Isabella niet meer alleen gaan slapen. We hebben eigenlijk nooit grote problemen gehad met slapen met haar (behalve met een sprongetje). Wanneer we haar naar bed brengen is er niets aan de hand... is ze heel vrolijk maar zodra we haar in haar bed leggen wil ze direct haar knuffel aan mij geven en zegt ze daar slapen. Ze wijst dan naast haar bed. Ze wil dat iemand bij haar op de kamer blijft. Als we gewoon weg lopen en haar laten huilen dan maakt ze zich ze overstuur dat ze niet meer op kan houden met huilen. Nu slapen we bij opa en oma. Tot een maand terug was opa haar favoriet met het naar bed brengen. Echter gisteren moest ik haar naar bed brengen en bij haar blijven tot ze sliep. Iemand een soortgelijk ervaring? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Hoi, Klinkt een beetje bekend, alleen wil onze dochter niet bij ons slapen. Onze dochter wil helemaal niet slapen. Zo gauw als ze bij haar bedje komt of we leggen haar erin dan begint het feest. Onze dochter is ook 22 mnd. Bij ons is het begonnen omdat ze 's nachts wakker geschrokken is. Wat wij nu doen: doen ons vaste slaapritueel: laatste papfles, pyama aan, verhaaltje voorlezen, liedje zingen en afscheid nemen. Ze begint dan te gillen en te krijsen. we laten haar de 1e avond 10 minuten huilen, na die 10 minuten gaan we opnieuw naar haar toe, kijken of er iets bijzonders aan de hand is bijv. vieze luier, geven haar een kus en leggen haar weer neer en dit net zo lang volhouden om de 10 minuten. we hebben dit gisteravond voor het eerst geprobeerd en na 3x sliep ze. vanavond gaan we het weer op deze manier proberen en dan met een pauze van 15 a 20 minuten. Deze tip kregen wij van andere members. Marissa hangt heel erg aan mij, maar als papa dit ritueel doet werkt het tot op heden ook bij ons.