Hai meiden, ons meisje is nu ruim 9 weken en slaapt sinds kort 'door'. Ze krijgt om 23.00 een fles en om 07.00. Ik wil het alleen nog niet echt doorslapen noemen: Ze ligt bij ons op de kamer. Om een uur of 04.00 wordt ze wakker of althans begint ze geluid te maken en te jammeren. Als we haar dan de speen geven gaat het weer even goed en slaapt ze. Toch moeten we haar meestal wel een paar keer het speentje geven. Op zich gaat het zo nog wel, maar ja, als ze naar haar eigen kamer gaat zullen we er steeds uit moeten om haar de speen te geven. Wie herkent dit? Hoe hebben jullie dit aangepakt/afgeleerd of ging het vanzelf over?
Onze dochter wordt ook nog vaak wakker hoor s nachts, alleen slaapt ze snel weer verder. Wij merken er vaak niets van. Alleen als ik licht slaap word ik wel eens wakker van een paar geluidjes.
Ons meiske werd tot (precies ) 8 maanden nog iedere nacht wakker voor een (soms meer) voeding(en). Toen ze 7 maanden was ben ik gestopt met het voeden 's nachts. Ik moest er toen wel vaak uit voor een speentje. Bij haar is het vanzelf over gegaan. Ik werd opeens 's morgens wakker en vroeg me af of ik er nu wel of niet uit was geweest Nu word ze soms nog wel eens wakker 's nachts..kletst dan wat en gaat weer verder slapen. Scheelt natuurlijk wel dat ze nu zelf haar speentje kan pakken.
Ik zou me niet te veel bezig houden met aanpakken/afleren. Je meisje is pas 9 weken. Het slaappatroon van een baby is zo wankel als het maar kan zijn. Dan slapen ze door en dan weer niet. Soms ligt het ergens aan, maar heel vaak gewoon aan het feit dat ze heel klein zijn. En dan kan je je kop breken over hoe je het anders moet doen, maar vaak heeft het geen zin. Ik weet overigens niet hoe het werkt met een speentje (of het iets te maken kan hebben dat het eruit valt), want mijn zoontje heeft er nooit een gehad. Doorslapen komt echt van zelf. En als ze het eenmaal onafgebroken doet betekent het lang niet altijd dat ze het blijft doen. Tot een ca. jaar hebben ze nog geen "volwassen" slaappatroon en kan zo verstoord worden. Ik weet dat dit niet is wat je wil horen, maar mijn ervaring is hoe minder je ermee bezig bent hoe relaxter het gaat.
Nou dat is het niet hoor, ik wil niet per se iets horen. Ik hoor echter zo vaak van anderen dat hun kinderen al doorslapen en ik vraag me af wat dat dan precies betekent en of er meer ouders zijn die er 'snachts (een paar keer) uit moeten.
Ik geloof daar niet zo in hoor. In mijn omgeving ook heel veel die zeiden dat hun kindje al door sliep. Achteraf hoor je nu verschillende dingen. De één bedoelde wel wakker worden, maar geen voeding geven, de ander bedoelde 6 uur achter elkaar slapen en de volgende telde de voedingen tussendoor niet mee. Tja, dan sliep onze dochter ook al bij nacht 1 door, haha. Je kindje is nog zo jong. Komt vanzelf. Geniet er maar van dat ze in ieder geval s nachts lekker slaapt. Straks komt de tijd vanzelf dat je er niet meer uit hoeft voor een voeding, speentje of wat dan ook.
weet je wat het tegenwoordig is, je ben abnormaal als ze met 8 weken nog niet door slapen. Ik moet er elke nacht nog 2 keer uit om te voeden en nee dat is niet altijd leuk met name omdat ze 2 weken door heeft geslapen en nu weer 2 keer komt. Gewoon lekker eten geven of een speen en niet op de klok kijken dan is het minder erg. Niet luisteren naar "oh slaapt ze nou nog niet door" want ze is echt de enige niet. Ik kreeg de tip om geprakte banaan met roosvicee te geven voor de nacht zodat ze door zou gaan slapen. Ehm nou nee dus he.
Jezelf niks aan laten praten hoor... Kinderen die vroeg doorslapen en dit blijven doen zijn zeldzamer Dan andersom! Niet druk om maken, vroeg of laat komt t allemaal goed! (dat zeg ik nu nog steeds tegen mezelf als meneer voor de 5e x wakker wordt)
Ik denk dat we vooral de verhalen over doorslapen onthouden Er zijn zo veel babies die niet doorslapen. Ik kan alleen maar vertellen hoe het bij ons ging. Mijn zoontje was vanaf dag een een goede slaper. We hoefden tot 6 weken maar 1 keer eruit om te voeden. Na 6 weken sliep hij door. Maar......tussen 5 en 8 maanden kwam een hele lange fase waarin hij elke nacht ergens tussen 4 en 5 wakker werd. En niet voor een voeding, maar gewoon omdat hij wakker werd. Hij lag dan lekker te kletsen. Omdat hij geen speen had en verder niet huilde hoefde ik er gelukkig niet uit. Als we geluk hadden sliep hij na een half uurtje weer verder en als we pech hadden dan lag hij nog gerust een 1,5 uur te zingen. Heel vervelend, maar op een gegeven moment wende het wel. Toen ik net begon te denken dat het nooit meer goed zou komen, was het over. Ik heb mij in die tijd laten vertellen door mensen die er verstand van horen te hebben dat je eigenlijk tot ca. nets hoeft te verwachten van babies. Slapen ze door dan is dat super, doen ze dat niet dan is het pech voor ons, maar vaak heeft het gewoon met hun bioritme te maken. Pas na een jaar ontwikelen ze een vast patroon. Het komt echt goed. Je meisje doet het super, er zijn menig moeders hier op forum zouden willen tekenen voor het slaappatroon van je dochter
Mijn zoontje sliep met 1 maand al door. Helemaal geweldig! Maar toen hij 4,5 maand was, was het gedaan met doorslapen. Tot 7,5 maand moest ik er zeker elk uur uit. Nu moet ik er een paar keer uit. Tja idd doorslapen met onderbrekingen! Afgelopen nacht heeft hij van 01.30 tot 05.00 liggen zingen, kletsen en apenkooien in zijn bed. Gaap!
Wat gebeurt er eigenlijk als je haar de speen niet geeft? Gaat ze dan huilen of valt ze na een tijdje geluiden maken weer in slaap?
nee ze gaat huilen helaas...ze zoekt dan driftig naar haar speen door haar hoofd naar beneden te drukken (ze slaapt op haar zij) soms kan ze de speen zelf weer pakken en dan gaat ze weer slapen. Soms kan ze hem niet te pakken krijgen of heeft ze hem verkeerd om in (ah zielig...) en dan gaat ze op den duur huilen. Als ze diep in slaap is wil ze ook nog wel eens zoeken naar de speen, maar dat komt omdat hij dan tegen haar wang aanligt. Soms helpt het dan om de speen bij haar gezicht weg te halen.
Daan sliep na 10 weken ineens van 2200 tot 0700, toen hij 3 maand oud was kreeg hij al last van zijn tandjes, sinds dien is het al weer minder geworden. nu was het steeds van 2200 tot 3 of 4. laatste 2 weken ging ik in het donker zijn kamer binnen om hem zijn speen te geven en kon het rekken tot 5 uur. ( dan gaat mijn mans zijn wekker toch) gelukkig heeft hij vannacht van 7 uur tot 5 geslapen wel 3 speen onderbrekingen om 12 om 1 en om 3 uur maar goed als dat alles is vind ik het niet zo erg. vandaag gaan we zijn laatste flesje om 20.00 geven in de hoop dat het helpt. het is wel zo dat daan minstends 3 uur wakker moet zijn voor hij zijn laatste fles krijgt anders slaapt hij niet meer door. dus vreemd dat je kindje wakker wordt voor de speen is niet zo gek. zelfs in hun slaap sabbelen ze op de speen. het is dus een gemis. ieder kindje is anders, en de een zal direct door blijven slapen en andere doen dat pas veel later
Mijn zoontje wordt ook nog regelmatig wakker 's nachts voor de speen. Vannacht heeft hij doorgeslapen tot 5.00 uur, dus zonder dat ik er uit hoefde. Om 5.00 uur lag hij te kletsen en net toen ik er de speen in wilde doen en de deur open deed zag ik dat hij weer in slaap was gevallen. Hij werd toen om 6.15 uur wakker. Hier is het elke nacht dus een verrassing, maar heb ook nachten gehad dat het overstuur huilen was en dat ik echt naast hem moest zitten, dus als ik er dan uit moet voor de speen vind ik dat niet zo erg meer. Ik stel me er elke nacht op in en als het niet hoeft is het alleen maar lekker Hij is nu erg hoesterig, dus die speen heeft weinig zin nu, dus leg hem nu zonder speen in bed misschien kan ik hem de speen zo afleren zou mooi zijn. Toen wij gisteren om 22.30 uur naar bed gingen had hij zijn speen al niet meer in en toch doorgeslapen tot 5.00 uur, dus hij kan het wel. (zelf die speen er in doen kan hij nog niet)
ik telde het indertijd wel als doorslapen, want ze werd niet echt wakker... ze hoefde haar speentje nog maar te voelen met haar mondje en ze was alweer diep in slaap. Wij hebben er uitgemoeten, tot ze hem zelf in haar mondje kon stoppen, met een maandje of 7... Tegenwoordig slaapt ze met 3 speentjes in haar bedje (en soms meer ) zodat ze er altijd wel één kan vinden. Afleren gaan we rond haar 2e verjaardag maar weer eens proberen. Met 1 jaar mislukte dit .
Heel veel spenen in bed leggen (alhoewel ze misschien nog niet zelf speen kan pakken dus dan heb je er niks aan) Aan de ring van de speen een spuugdoek vast wikkelen, zo is de speen makkelijker te vinden Een knuffeljespeen kopen Succes!
Ik hoor veel mensen die zeggen dat hun kind doorslaapt, maar als ik dan doorvraag, slaapt hun kind toch nog niet echt door. Vriendin van me heeft een dochtertje van bijna 2, die al heel lang doorslaapt, zoals ze zelf altijd zegt. Toch moeten zij er nog een paar keer per nacht uit om de speen terug te geven. Ik vind dat geen doorslapen! Zou me er dus niet al te druk over maken: je stuurt het toch maar heel weinig, je hebt er vrij weinig invloed op of je kind gaat doorslapen of niet, (uiteraard zullen mensen met wel-doorslapende kids beweren dat hun kind door is gaan slapen omdat zij iets op een bepaalde manier deden. Nou, Thirza slaapt nog niet door en we hebben werkelijk waar alles geprobeerd en niets helpt. Als een bepaalde methode als methode an sich zou werken, zou Thirza onderhand echt al lang door moeten slapen. Maar niet dus). Tot een jaar of 2 is het slaappatroon nog hardstikke grillig en mag je er rekening mee houden dat je er in ieder geval met enige regelmaat wel 's nachts uit zult moeten... (en uiteraard zijn er een boel kids die zich niet melden 's nachts, maar ook die kids zijn 's nachts vaak nog wel even wakker).
doorslapen vin dik trouwens 7 uur aaneengesloten zonder eruit te hoeven. Hier een meisje die vanaf week 2 doorsliep. Vanaf haar 1e verjaardag is dat echter over en komt ze minimaal 1x per nacht *gaap*