Opa wel of niet uitnodigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 15 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren zeer weinig contact met mijn vader. Heel jammer, maar het is nu eenmaal zo.
    We zien elkaar hooguit 3 keer per jaar een uurtje, omdat ik dan even langs ga
    Nu zijn mijn kinderen bijna jarig en zouden het heel leuk vinden om opa uit te nodigen.
    Vroeger heeft hij mij vaak teleurgesteld en laten zitten met verjaardagen. Hij zou nu niet alleen mij maar ook mijn kinderen teleurstellen. Maar ik zou het zo fijn vinden als hij een keer WEL zou komen.

    Mijn oudste wilde al gaan knutselen, .. maar wat zou jij doen?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wel uitnodigen maar eerlijk zijn tegen de kinderen. Je weet niet zeker of opa komt..
     
    Syane, Youtan, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zou hem uitnodigen zonder dit tegen de kinderen te vertellen.
    Komt hij, dan is dat een mooie verassing voor iedereen. Komt hij niet, dan is het alleen voor jou een teleurstelling.
     
    Youtan, Nellie4, juf1987 en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb een oom en tante waar je niet van op aan kan ivm psychische problemen. We nodigden ze altijd uit, en we spraken gewoon af om daar eens te logeren e.d. maar mijn moeder bereidde ons altijd voor dat het zomaar op het laatste moment niet door kon gaan. Wij snapten dat prima, en het was alleen maar feest als het eens wel door ging. Ik zou dus zeggen, wel uitnodigen en je kids gewoon goed voorbereiden
     
  5. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen bij wie het contact weer hersteld is na een aantal jaar.

    Voor meer info pb, want wil niet teveel info openbaar knallen.
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Maar mn oudste wilde haar uitnodiging zelf graag knutselen
     
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe oud zijn je kinderen en hoe oud is opa? Ik laat het mijn kinderen zelf vragen. Wil/kan oma niet komen dan mag ze zelf uitleggen waarom niet. Ik ben geen doorgeefluik van (slecht) nieuws. En dat werkt bij ons goed.
    Hier 10 jaar geen contact gehad met ouders. Nu alweer heel lang wel, maar contact is anders. Het zijn opa en oma voor mijn kinderen (een paar keer per jaar), maar ‘ouders’ heb ik er niet aan. Of in elk geval beperkt.
     
  8. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Gewoon laten knutselen en uitnodigen.
    En ook als opa tegen haar zegt dat hij komt, haar erop voorbereiden dat opa eigenlijk niet zeker weet of hij kan komen, ook al zegt hij van wel.

    Wij hebben ook zo een persoon in onze kennissengroep. Ik ben gewoon eerlijk tegen onze kinderen over zoiets, ook al zijn ze nog klein.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zou je de situatie niet gewoon zo(als de OP)met hem kunnen bespreken?
    Dat je dochter hem er graag bij wil hebben op haar verjaardag en al plannen heeft om een uitnodiging te knutselen. Of hij eerlijk aan kan geven of hij wil/kan/gaat komen? Om een flinke teleurstelling bij je dochter te voorkomen. Jij weet hoe dat voelt en wil dat niet voor haar.

    Mocht hij niet willen/kunnen komen of durf jij die gok niet aan. Is het dan niet een idee om rond haar verjaardag bij hem langs te gaan. Dan kan ze toch iets moois voor hem knutselen. En kan je aangeven dat hij niet op haar verjaardag aanwezig is, maar jullie hem op gaan zoeken.
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn vader was chauffeur op het buitenland en de man die 1 keer per maand op zondag het vlees sneed zeg maar. We zagen hem nooit, hij wist amper wat mijn naam was, hij wist niet wat ik deed, etc. Het contact verwaterde enorm, tot mijn Moeder overleed. Hij heeft gezworen om het beter te doen. Hij is super lijp met zijn kleinkids en doet de dingen met hun die hij nooit met mij deed. Hij sjokt zelfs met ze naar het cb :) Ik ben blij dat ik het een kans gegeven heb!
     
    Lorena86, Zoe123, Beertje8 en 18 anderen vinden dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik denk dat je het te groot maakt. Hij heeft jou als vader heel vaak teleurgesteld, dat is ook groot natuurlijk. Maar, als je hem zo weinig ziet, dan is hij misschien wel de opa van je kinderen, maar zal de band met je kinderen toch niet zo groot zijn? Dat maakt de teleurstelling voor hen ook minder groot.
    Persoonlijk zou ik je dochter die uitnodiging voor hem laten knutselen, hem uitnodigen, en tegen je dochter zeggen dat het niet zeker is of hij wel kan komen. Jammer als hij er dan niet is, maar niet een heel grote teleurstelling als het al niet zeker was.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Eye opener dit! Thanks! Ze noemen hem opa, maar die rol speelt hij (jammer genoeg) niet in hun leven.
    Dus inderdaad zal de teleurstelling meevallen (voor hun dan...).
    Dankjewel Voor alle reacties. @Beheer mag dit topic dicht.
     
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Je topic zal een maand na de laatste reactie automatisch gesloten worden.
     
  14. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Mijn vader beloofd de kinderen ook altijd wat maar dat gebeurt ook niet (mijn moeder ook trouwens). En mijn kinderen nemen ze nu ook niet serieus meer als ze wat beloven.
    Bij sommige dingen zegt de oudste zelfs opa en oma van jou vraag ik niet want ze komen toch niet.
    Wij vinden het jammer, maar hebben besloten dat wij ons leven leiden als zij willen komen ze en anders blijven ze maar weg.
     
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik moest dit een paar keer lezen voordat ik het snapte :roflmao:

    Lijp betekend in mijn ogen iets als gevaarlijk of riskant
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nee ik bedoel dat niets hem te gek is :) Hij past in zijn eentje op mijn 2 jongste en is de hele dag druk met hun. Ze gebruiken hem als pakezel, make-up pop, rijden op zijn rug mee, etc :)
     
    Gewooniemand, Evanesco en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit zou ik ook doen.
     
  18. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Heerlijk, zo'n opa.

    Heb jij hier vrede mee gevonden?
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben enorm blij voor mijn kinderen en mijn moeder was beide ouders in 1 voor mij.
     
    Forumnaam vindt dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit zou ik ook doen.
     

Deel Deze Pagina