Kindgebonden budget 2020

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ja als jij je inkomen wijzigt bij mijn toeslagen worden er automatisch nieuwe berekeningen gedaan. En krijg je een poosje later bericht als je nieuwe beschikkingen klaar staan.
     
    bababoe vindt dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja volgens mij gebeurt dat automatisch, je moet alleen niet de toeslag stopzetten. Maar als je nu je inkomen omhoog gooit en achteraf lijkt dat je inkomen lager is dan opgegeven krijg je het terug. Ze mogen daar wel een paar jaar over doen. Wat je kan doen is in december (wanneer je waarschijnlijk een beter overzicht hebt over je inkomen van dat jaar) je inkomen weer aanpassen naar je werkelijke inkomen. Dan gaan ze wel gelijk een beschikking opmaken mocht je er recht op hebben.
     
    bababoe vindt dit leuk.
  3. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.947
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik heb het zojuist berekend en... €0,- kgb per maand volgend jaar :)
    Was benieuwd na de verhalen hier dat steeds meer mensen het krijgen.
     
  4. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    #124 wishfulthinking, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019

    Iemand op pagina 3 zei het volgende:

    Ik heb de belasting dienst gebeld. Heb ook totaal geen zin in terugbetalen.
    Dus wat kan: inloggen bij toeslagen. Dan kgb stopzetten. Dat kan niet. Maar als je het bericht: kan niet krijgt doorlezen. De maandelijkse toeslag kan wel stopgezet worden. Dan rekenen hun begin 2021 uit waar je echt recht op hebt en krijg je dan alles in 1 keer. Het risico toch terug te moeten betalen is dan weg. Óf er moet iets mis zijn dat je loon niet klopt maar als je elk jaar aangifte doet is die kans ook heel klein. Ik ga in elk geval met man overleggen of we daarvoor kiezen

    Dit hebben wij nu ook gedaan en dat kan dus ook je kan zelf de maandelijkse storting stop zetten

    zie bijlage:
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja ik heb zelf ons inkomen ook omhooggezet zodat we er geen recht op hebben. Dan doe je volgend jaar aangifte inkomstenbelasting en dan gaan ze met die gegevens een herberekening maken. Dat doen ze sowieso natuurlijk. Als je er dan wel recht op hebt, krijg je dat bedrag alsnog (in 1 keer). Alleen mogen ze daar een aantal jaar over doen. Ik heb bijv de herberekening van kinderopvangtoeslag van 2011 in 2015 gekregen. Is natuurlijk niet erg, maar wel vervelend als ik in 2012 op het bedrag had gerekend. Ze hoeven dus niet perse in 2021 die te weinig ontvangen toeslag uit te betalen.
     
  6. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb het €57 voorschot voor 2020 binnen hoor....:roflmao:
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ik heb een maand geleden de schatting van 2020 flink omhoog gegooid. Maar ik heb toch het bedrag uit de brief gehad....
     
  8. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Duurt 6 weken voor ze dit verwerken meestal.

    Super irritant.
    Ik verhoogde ons inkomen, daarna zette de bd het weer terug en vervolgens moest ik weer verhogen, om.nu idd toeslagen te ontvangen die we dus nog niet willen ontvangen.
    Nou ja, 6 weken dus hopelijk
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Jeetje wat lang. Je zou denken dat er wel een computer programma zou zijn die dit kan herberekenen. Krijgen ze negatieve rente over hun geld of zo...
     
  10. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hier een wijziging doorgegeven. Deze was 1 maand goed verwerkt, vervolgens heeft de BD het weer veranderd dus krijg ik niets. Gebeld, was een foutje vanuit hun maar eind januari maken ze het geld over:rolleyes: heel fijn toeslagen van 2 maanden. Had het liever voor de kerst gehad:(
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja hier ook toch geld.. en had ons inkomen gelijk nadat ze bericht hadden gegeven veranderd. Als die verwerkingstijd dan zo lang is, geef dan eerder het bericht, maar goed..:rolleyes:
    Ik houd het wel apart en dan wacht ik de rekening wel af. Zonde van al die tijd dat het daar kost om dit weer te verwerken.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Toeslag in je gewoon stopzetten. Niks aan de hand. Dat krijg je achteraf gewoon terug. Enigste wat je niet stil moet zetten is kinderdagverblijftoeslag. Die mag je maar voor max 2 of 3 maanden terug vragen. Ik zet zorgtoeslag en huurtoeslag altijd op stop. Ik vertrouw de belastingdienst namelijk voor geen meter. Ik werk in de thuiszorg met veel wisselende diensten en met een min max contract dus heel moeilijk te zeggen wat ik ga verdienen.
    Belastingdienst heeft nu al toeslagen voor volgend jaar berekend. Aardige bedragen en ik betwijfel of dat klopt. Ik zet dus nu huurtoeslag en zorgtoeslag met februari stop. Aan het einde van het jaar, wanneer ik m'n jaaropgave heb, verander ik in mijn toeslagen m'n inkomen EN vraag ik zorg en huurtoeslag aan per januari. Ik krijg dan in 1x een aardig bedrag terug. En ook nog eens vrij snel. Binnen een paar weken staat het op de rekening.
    Als je het door de belastingdienst zelf laat berekenen kan het wel een paar jaar duren voordat je het terug krijgt.
    Binnenkort krijg ik m'n jaaropgave met m'n definitieve loon over 2019 en dan ga ik alles aanpassen. Loon op definitieve bedrag zetten, definitieve aantal uren voor KOT invoeren, huur en zorgtoeslag aanvragen over afgelopen jaar. KGB gaat automatisch. Zo heb ik het allerminste risico dat ik teveel terug krijg EN een aardig bedrag. Voelt als een Soort "spaargeld" wat op een aparte rekening stond .+ Je krijgt het geld snel en niet over een paar jaar nog een eventuele naheffing over toeslagen van. 3 jaar terug.
     
    wishfulthinking en heidiane vinden dit leuk.
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zat ook hoopvol te klikken op die site, maar helaas XD
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    oh, ja ik heb eigenlijk altijd alleen recht gehad op kot, dus vanuit die ervaring geschreven :) fijn dat het dan zo ook kan. :thumup:
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier geen brief nog gehad, maar wel bij a €60 meer gekregen. Zitten nu op ruim €200 per maand. Leuke meevaller weer!
     
  16. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Wij krijgen al jaren teveel, wat we dan andere jaar weer moeten terugbetalen (wordt dan verrekend met KGB van nieuwe jaar) Daarom had ik de maandelijkse betaling een paar maanden geleden stopgezet. Maar nu heeft de belastingdienst €150,- :o: overgemaakt voor januari, 1 maand dus! Ik vertrouw het niet helemaal, bang dat het weer te veel is dus zet de maandelijkse betalingen weer stop. En wie weet dan eind 2020 een meevaller :thumup:
     
  17. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Waarschijnlijk smeren ze wat je nu tekort had weer uit over de resterende maanden. Stel dat je nog 100 euro tegoed hebt en je krijgt nog 10 maanden, dan krijg je 10 maanden lang 10 euro meer er bij. Ik geloof niet dat ze 2x een achterstallige maand overmaken.
     
  18. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook, nog steeds.. helaas:p
     
    smax vindt dit leuk.
  19. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Hier was ons inkomen te laag waarop ze het berekenden. Had het aangepast,.maar sta duurt natuurlijk eeuwen voor de belastingdienst het aanpast. Dus heb ons kgb voor het eerste half jaar al binnen haha
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Helaas, wij hebben er geen recht op.
     

Deel Deze Pagina