kindgebonden budget al binnen rabobank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hier ist binnen

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Oww oke bedankt!

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik moet het deze maand (hopelijk) voor het eerst ontvangen
    Het staat wel online dat ik er recht op heb, maar heb nog niks binnen.... dus ben benieuwd of er uberhaupt iets komt vandaag

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heb het nu ook beide

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

geen idee eigenlijk heb nog niet gekeken.. nu is het hier niet denderend veel.. dus echt shoppen kan ik er niet van;)

maar snap dat somige het nodig hebben.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Och, ik heb van de maand april t/m december 2 euro gehad! Ik word nog rijk..

7. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Krijgt je dat automatisch of dien je dat eerst aan te vragen?

8. singa

singa Niet meer actief

kindgebonden budget moet je zelf aanvragen.
    Wij hebben het vandaag ook ontvangen (rabobank). Kwam mooi uit. Ik dacht dat het meestal later kwam.

9. Linana

Linana Niet meer actief

Als je al andere toeslagen ontvangt hoef je het niet zelf aan te vragen, dan gaat het automatisch dmv gegevens van de SVB.
    Anders moet je het wel zelf aanvragen ;)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kreeg in ene definitieve aanslag 784 euro vd belastingdienst, over kindgebonden budget voor 2010 waar ik recht op had maar in 2009 expres had stopgezet zodat ik en chill bedrag zou krijgen elk jaar whehhe.

krijg het nu nog niet per maand hoor, heb het gewoon stopgezet, dus wie weet over 2011 ook een leuk bedrag.

Zag inene dat de kinderbijslag ook 11 euro minder is geworden, is nu 188 euro ipv 199...

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar als je het helemaal stop hebt gezet krijg je dan een jaar later dus alsnog geld terug als je er recht op had? Als je het volledig stop hebt gezet niet toch? Ik laat het altijd op ongeveer 5 euro per maand staan wat ik terugkrijg zodat ik 1x per jaar terugkrijg en zo nooit hoef bij te betalen, want dacht dat als je het volledig stopzette je niks meer terugkrijgt ook al heb je er recht op ( zelfde als dat je er bijv recht op hebt maar niet aanvraagt, dan krijg je het ook niet automatisch?)

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb ook een bedrag ontvangen. Ik heb twee jaar geleden mijn zorgtoeslag stop gezet. Verder heb ik nooit toeslagen ontvangen. Welke gegevens gebruiken ze om het kindgebonden budget te bepalen? Ik kan het bedrag beter apart zetten.

Ik ga in 2012 wel minder werken.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zelfde gegevens als voor zorgtoeslag
    Als je geen recht hebt op zorgtoeslag heb je zeker geen recht op kindgebonden budget
    Als je geen recht op kindgebonden budget hebt kun je daarentegen wel recht op zorgtoeslag hebben.
    Bij een hoger inkomen zie ik in mn omgeving dat veel mensen nog wel zorgtoeslag hebben maar geen recht op kindgebonden budget

Ik zou zelf mijn toeslag stopzetten als ik jou was als je zeker weet er geen recht op te hebben
    Kun je online doen, je kunt trouwens online ook kijken of je er recht op hebt. Of je inkomen zo wijzigen dat je bijv recht hebt op 3 euro per maand, zodat je of terugkrijgt, of maximaal 36 euro moet terugbetalen :p

14. Que

Que Niet meer actief

Ik heb het inmiddels ook ontvangen! Alleen klopt het niet... Ga ik morgen even over bellen, want op de beschikking staat dat ik recht heb op 11 euro per maand en ik krijg maar 10 euro t is toch even 12 euro per jaar :D

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    kan de afronding zijn que. kan zijn dat je 1 a 2 maand een euro minder krijgt. je krijgt het jaarbedrag gedeeld door 12, en dan kan het zijn dat je 2 maanden 1 euro minder krijgt... als het jaarbedrag maar klopt dan is er niks aan de hand :)

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Laat maar.. niet goed gelezen :)

17. Que

Que Niet meer actief

dat kan maar dan moeten ze het in het overzicht van de toeslag beschikking ding geval ;) dat anders vermelden...... althans lijkt mij... ach ga het er morgen wel allemaal bij zoeken en dan eens even informeren.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wel als je andere toeslagen hebt (kinderopvang) want dan berekenen ze sowieso alle toeslagen door. ( zie die man dus, want ik roeg dus exact hetzelfde als jij)

19. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor je antwoord.

Ik heb gisteren online gekeken en ik zag dat het inkomen van mijn partner heel laag is geschat. Dan kan wel kloppen, omdat hij ondernemer is. In 2010 had hij heel weinig verdiend. :( En ik denk dat we uiteindelijk geen recht hebben op zorgtoeslag en kindgebonden budget. Ik zet het bedrag gewoon elke maand op mijn spaarrekening. :D Dan krijg ik nog rente:(

Deel Deze Pagina