Hoi, Op dit moment is de sfeer op mijn werk niet fijn. Ik ga er echt met tegenzin naar toe. Bijna alle collega's ervaren dit ook en we staan op het punt om dingen drastisch te gaan veranderen. Dit is ook echt wel noodzakelijk.. Een van de veranderingen is het switchen van functies. Nu twijfel ik om te solliciteren op een soort leidinggevende functie. Klinkt heel wat, maar het is meer een coördinator van een deel van het team waarin wij werken. Hiervoor moet je minimaal 3 dagen werken. Ik wil heel graag verder groeien bij dit bedrijf en niet door (blijven) sukkelen, maar op DIT moment kan ik de energie en positiviteit nog niet opbrengen om er echt voor te gaan en twijfel ik zelfs om een dag minder te gaan werken. Dillema dus, want als ik een dag minder ga werken, kom ik nu (waarschijnlijk) niet in aanmerking voor deze functie. Ik wil ook zo veel mogelijk genieten van mijn kleine, die over 3 jaar naar school gaat. Een eventuele optie is om dan hiervoor te gaan, maar dat betekent dat ik waarschijnlijk dus 3 jaar 'doorsukkel'. Wat zal ik doen... gaan voor de functie en van het beste uitgaan... of wachten tot ik (en alle collega's) in wat positievere sfeer zitten en dus op dit moment niet aangeven dat ik hier belangstelling voor heb...
Je gevoel volgen... Niet je verstand. Als jij denkt dat je het gelukkigst word als je de functie aanneemt, moet je dat doen. Echter merk ik in je verhaal dat je het eigenlijk niet wil. Je zegt dat je twijfelt maar noemt vervolgens vooral redenen om het niet te doen Optie 2: bij twijfel niet doen. Dus, lijkt me 'duidelijk' hahaha. Ik zou het voor nu zo laten. Succes met je keuze meis! Hopelijk verbeterd de sfeer snel.
Ik heb voor ongeveer hetzelfde dilema gestaan en heb besloten om minder te gaan werken. Het werk trok zowat alle energie uit me. Ik werk nu nog maar 2 ipv 3 dagen en ik vind het heerlijk!! Zoveel rust en nu al helemaal gezien ik zwanger ben. Ik heb ervoor overigens toch voor gekozen in mijn verlof verlof verder te kijken en te zoeken voor een andere werkplek. Ik wil graag werk dat me energie geeft en niet alles opzuigt! Veel succes met je keuze! Volg je gevoel!
Kijk alleen is even werk gerelateerd, wat wil je dan? Weeg de voordelen en de nadelen tegen elkaar af. Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar sta wel 100% achter de functie. De situatie thuis loopt wel los, daarbij heb ik het geluk dat mijn man thuis bij onze zoon is. Echter speelt er bij ons een eventuele verhuizing mee ivm standplaats, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Dus daarom sta ik er 100% achter.
hopen dat het beter wordt werkt denk ik sowieso niet...zelf al genoeg ervaring mee zou je gelukkiger worden van die nieuwe functie? heb je dan nog met dezelfde mensen en sfeer te maken of is het echt helemaal nieuw? in dat laatste geval zou ik toch een kans wagen, een kans om gelukkiger te worden. zit je dan nog steeds met dezelfde mensen in hetzelfde team dan zal er ws ook niks gaan veranderen qua sfeer en zou ik kiezen voor of extern kijken of minder gaan werken als je die mogelijkheid hebt.
Je geeft zelf aan dat je door wil groeien binnen dit bedrijf en niet wil blijven doorsukkelen. De kans dat dat over 3 jaar nog kan wanneer jij er wel klaar voor bent is klein. Daarnaast geeft deze functie je geen energie. Je kan 2 dagen gaan werken maar daarmee krijg je geen extra energie en werkplezier. Het enige wat je er voor terug krijgt is meer tijd met je kindje maar wat als je straks eventueel een 2e kindje mag krijgen schuif je het dan nog verder vooruit? Ik zie alleen maar nadelen als je de kans niet waagt. Ik heb met de kids altijd 3 dagen gewerkt en tuurlijk mis je bepaalde dingen maar dat is echt niet meer dan dat je twee dagen zou werken. Ik heb vorig jaar ook voor een andere functie gekozen. Twijfelde of ik het zou kunnen en had het bijna niet gedaan. Ja soms is het inleveren op bepaalde dingen maar heb echt zo onwijs veel meer plezier in mijn werk gekregen....krijg er juist mega veel energie voor terug. Ik zeg dus DOEN!
Thnx voor de adviezen. Heb hetvanmiddag aangegeven bij mijn leidinggevende. Of ik dan ook word gekozen is twee, maar ik heb interesse getoond en sta hierachter.
Huh? Snapte ik uit je OT dat je wellicht wilde wachten totdat je afdeling in een positievere flow zit? Als ik dit betrek op mijn ervaringen met mijn werkgever; dan kan ik lang wachten.... het is goed dat je hebt aangegeven dat je interesse hebt. Zelfs als je het niet wordt, weet je leidinggevende wel dat je 'meer' wilt en kan je voordragen voor soortgelijke functies of taken.
Klopt ongeveer... onze leidinggevende is per direct opgestapt en dan ook echt. Het team melden, spullen pakken, gaan... er zit nu een tijdelijke leidinggevende en dus, zeker door de 'geschiedenis' gaan er dingen drastisch veranderen...