baby's 8 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wat doen jullie kinderen rond de 8 maanden?

Hier begint ze met papa na te zeggen, als je hoplapaardje zegt begint ze te hoppen:D
    Verder is ze druk aan het tijgeren en wordt ze ineens 'boos'als ze dingen niet mag;)
    Hebben jullie kleintjes trouwens al wat last van verlatingsangst?
    Hier nog helemaal niks, maakt er niks uit als ik wegga en ze is net zo dol op de oma's. Wel begint ze heel enthousiast te bewegen en te lachen als ik terug kom:)

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Dat was hier ongeveer hetzelfde.
    Alleen papa zegt hij nu niet meer. Hij is het 'vergeten' op de een of andere manier. Het is nu weer papapapapapa en bababababa
    Komt wel weer goed...

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Met 8 maanden kroop kleine man, trok zich op in de box en aan de tafel, brabbelde. Zei geen papa of mama hoor. Oh ja en hij danst ook als de muziek aangaat, zwaait en klapt in de handjes.
    Verlatingsangst begint nu (9 maanden)een beetje, maar nog niet echt hevig of zo.

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Onze zoon is gaan kruipen sinds een paar dagen. Tijgeren heeft hij nooit gedaan. Verder praat hij niet en zit hij niet. Hij maakt gewoon hele schattige geluiden.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Djayson brabbeld, zegt papa en mama, gaat zelf zitten, trekt zich op om te staan (ook met slaapzak), Rupst (combi van kruipen en tijgeren), schreeuwt als het niet lukt ;)

Verlatingangst alleen soms met op bed leggen, zolang ik er ben niks aan de hand, maar zodra ik wegga is het schreeuwen..
    Maar niet met opa en oma enzo..

6. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Lisa kan nog bijna niks - ze rolt van buik naar rug en sinds een paar weken terug, zit stevig op schoot (los nog niet helemaal), brabbelt enorm veel - mama, papa, baba, dada en nog van alles. Ook heeft ze een goede fijne motoriek - ze reikt alle kanten op, pakt alles stevig vast, onderzoekt met vingertjes, geeft van het ene naar het andere handje. We zijn vandaag naar de kinderfysio geweest en hebben ze gezegd dat haar bewegingstechniek goed is maar ze heeft dus gewoon geen zin! Net papa - liever kletsen dan doen :p :D

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 8 maanden tijgerde mijn zoontje, begon zich net op te trekken. Zij helemaal niks, wel volop brabbelen. En van de verlatingsangst heeft hij tot op heden nog niets gehoord. Idd word hij heel blij als hij ons weer ziet, maar als we weggaan is het ook prima.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

Fynn kruipt staat doet pogingen te slopen maar dat wil nog niet echt.hij schreeuw als het niet luk,.herkent dingen,weet dondersgoed dat hij iets niet mag,klimt overal bovenop als hij de kans krijgt. hij klapt in zijn handjes als je zingt "klap een in je handjes" , hij geeft hand kusjes

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wat klinkt dit allemaal ontzettend leuk! Ha, er staan me dus nog heel veel leuke dingen te wachten...:D

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

leuk om te lezen!
    onze kleine is ook 8 maanden, maar 11 weken te vroeg dus ook weer niet echt helemaal 8 maanden..
    hij rolt zich om, en weer terug sinds een paar dagen, daar zijn we heel trots op. Toen ik van de week onverwachts weg moest om naar mijn werk te gaan (spoedje was iets aan de hand) keerde hij tot 3 keer toe zijn hoofd om toen ik hem een kusje wilde geven, hij leek echt wel een beetje boos te zijn:(
    dus ik denk dat hij wel een beetje verlatingsangst heeft. maar als ik hem breng bij opa en oma of de kinderopvang heeft ie nergens last van, maar dan vertel ik het hem ook vantevoren waar hij heen gaat en wat ik ga doen (zou hij het dan toch allemaal begrijpen:()
    hij kan nog niet los zitten, maar wel redelijk stevig op schoot. en ook in de kinderstoel sinds een paar dagen.
    groetjes

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ons meisje, zit zelfstandig (gaat zelf zitten).. Klap eens in de handjes.. Gaat ze zelf handjes klappen handjes op de boze bol en in de lucht.. Ze wil gaan staan (komt alleen niet verder dan de knietjes), kruipt op handen en knieën, zegt papa en mama, dada, opa enz. Als je kus geluidjes maakt komt ze je een kus brengen, en ze maakt zelf kus geluidjes.. Maakt smak geluiden als ze iemand ziet eten, en wij wachten nog.. als je 'nee' zegt schud ze zelf al nee!

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Roos doet ook nog niet veel,ze rolt van rug naar buik,van de week heeft ze op de bank 2 x terug gedraait maar misschien was dat puur toeval...
    Verder zit ze heel stevig ( nog niet los ) probeert alles tegrijpen wat in haar buurt komt,en bestudeert heel serieus haar speeltjes...zooo leuk om dat te zien.
    Soms verlatingsangst als ik weg loopt uit de kamer dat ziet ze mij niet meer,dan gaat ze even piepen...
    Maar kletsen doe ze des te meer ( heeft ze van de moeder...:p) dadada..tatata...papa en vanmiddag bijna mama...smelt... en nog veel meer klanken....

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn rolt de hele kamer door, schuift rondje's, kruipt soms per ongeluk achteruit haha, kan goed zitten zonder hulp.
    hij is volop aan het oefenen om zelf te gaan zitten en te kruipen/tijgeren maar het lukt hem nog niet.
    het brabbelt volop maar echte woorden komen er nog niet uit.
    ik ben benieuwd wanneer hij een keer vooruit komt met kruipen of zich op gaat trekken.
    zijn fijne moteriek is trouwens ook heel goed, hij is ook helemaal fan van labeltje's aan knuffels enz.

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze froemel wordt over 2 weekjes 8 maanden..
    Ze heeft een goede fijne motoriek, ze kruipt op handen en knieen, trekt zich overal op tot staan, gaat zitten op haar billen maar ze zit liever op haar knieen, ze brabbelt veel (vooral mamamama en papapapa). En ze begint het te begrijpen om te zwaaien als je 'daag' zegt. Ze heeft (nog) geen last van verlatingsangst, ze vindt het bij iedereen prima. Wel wordt ze wat eenkennig; eerst lachtte ze naar iedereen, nu alleen nog maar naar bekenden (papa, mama, opa, oma).

15. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ons meiske is volgende week 8 maanden... maar doet ook nog niet heel veel hoor! Ze rolt de hele dag van rug naar buik, terug alleen als ze er zin in heeft (lees: gewoon gaan piepen en wachten tot mama het doet is veel makkelijker haha)

Ze kan heel goed los zitten, maar dat wil ik niet al te vaak doen omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten... en ze begint nu achteruit te tijgeren (een halve meter hihi). En brabbelen... op het kdv zeiden ze zelfs al "die mond staat nooit stil, dat wordt nog wat als ze straks kan praten" :$ Geen woorden nog hoor, de hele dag dadadada etc

Owww.. het lijkt me echt zo leuk als ze straks ook die kleine 'opdrachtjes' kan doen... zelf in de handen klappen, zwaaien, handkusjes geven ** smelt...** Even wachten nog maar!

16. mamavanv

mamavanv Lid

26 jun 2009
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ventje van ruim 8 maanden begint te kruipen (kon al wel een tijd tijgeren), trekt zich op zodat hij op z'n knietjes zit, wordt boos wanneer iets niet mag en begint echt ontdeugend te worden. Hij vindt een erg leuk spelletje om weg te kruipen als wij achter hem aankomen.
    Praten doet hij nog niet echt. Wel papapapa en mamamama..

Verder voert hij me sinds een paar weken ook van z'n eten/ koekje.... zo lief!

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Lars heeft gelukkig ( nog ) geen last van verlatingsangst. Hij zegt nog geen papa en mama, maar brabbelt wel volop. Met de grove motoriek is hij vlot: met 8 maanden kruipt hij, hij kan zelfstandig zitten, trekt zich overal aan op en loopt langs en sinds afgelopen week loopt hij achter z'n blokkenkar.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne klapt in d'r handjes bij klap eens in je handjes:D Zo schattig. Brabbelen, echte woordjes nog niet. Probeert te gaan kruipen/tijgeren, maar dat lukt nog niet echt.

En volgens mij zit ze in een fase ofzo want vandaag is er geen land mee te bezeilen;)

Afgelopen 2 nachten was mw'tje om 4 uur wakker, amders slaapt ze tot 8.30uur. Hopelijk gaat het avnnacht beter.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

en hebben jullie kinderen al tanden? die van mij nog geen een.. heeft er wel last van.

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Lieke kan sinds 2 weken zitten, en sinds deze week kan ze ook kruipen. Al vind ze tijgeren ook nog errug makkelijk;)
    Als wij zeggen papa, zegt ze ppfffff:D

Ohja ze heeft 2 tandjes

Deel Deze Pagina