Ze gaan en blijven rekening houden met het inkomen wat is opgegeven bij de aanvraag. Een toeslag kan je altijd op elk gewenst moment stopzetten, degene die je verteld heeft dat dat niet zo is die heeft denk ik niet goed gelezen of wat dan ook maar is inderdaad een slechte zaak. Wel is het zo dat je na stopzetting nog kans hebt dat je 2 betalingen krijgt aangezien een verwerking max. 8 weken duurt. Op het moment dat je de brief in huis krijgt met daarop een recht van 0,- is je toeslag stopgezet en zal je het teveel betaalde bedrag moeten terug betalen. Het nadeel van stopzetten is dat je dit voor november moet doen om te zorgen dat dit ook in 2010 zo is, heb je het na november stop gezet dan moet je het ook voor 2010 stopzetten maar dat hoort de medewerker je te vertellen. Zou als ik jou was gewoon weer bellen dat je het wil stopzetten en wel per direct en als ze moeilijk doen gewoon zeggen dat je weet dat je het wel kan stopzetten en dat je anders je inkomen wil wijzigen naar 70000,- ofzo. Dan heb je namelijk de eerst komende 10 jaar sowieso geen recht op toeslag
Bij ons ging het toen Roan geboren werd ook automatisch via de SVB. Dit jaar krijgen we niets meer, want we verdienen ook teveel. Terwijl ik dat wel mee vind vallen .
Volgens mij zijn ze aan het bezuiningen, wij gaan dus iets achteruit en krijgen komend jaar ook niets meer
voorwaarden voor kindgebondenbudget staan als het goed is op de site en anders zijn ze op te vragen via de belastingtelefoon. Heeft te maken met je inkomen en met het aantal kinderen. Als je vorig jaar kreeg en je bent niks meer gaan verdienen zou je dit jaar ook gewoon weer moeten krijgen. Wel goed de inkomens op de achterkant van de brief nakijken.
Bij mijn weten kan je dit niet per telefoon doen. Je kan de formulieren om te stoppen of te veranderen per telefoon aanvragen. Maar je kan ze ook downloaden. Maar zonder dat je het formulier ingevult en opgestuurt hebt doen ze helemaal noppes. Tenminste bij mij niet iig.
Als jij de aanvrager bent van de toeslag kan jij de toeslag zeker telefonisch stopzetten en als je partner de aanvrager is kan hij het telefonisch stopzetten, weet het 100% zeker