Wij krijgen 506 euro terug ons toetsingsinkomen is vorig jaar lager geweest dan dit jaar. Nu nog wachten op de brief voor de definitieve beschikking zorgtoeslag
Hoi, Ik ben er ook ingetrapt, mijn man ging wat omhoog in salaris en ineens kunnen wij dus zo'n 800 euro op jaar terug gaan betalen. Kijk het inderdaad eerst maar eens goed na en als je er net onder zit doe het dan niet!! Groetjes Diana
hmmm bedenk me nu dus dat we kgb vorig jaar met terugwerkende kracht hebben gehad. voor 2009. es effe nakijken of we 2010 en 2011 ook nog moeten krijgen... kan wel n meevaller gebruiken Krijg je dit per maand of per kwartaal vd belastingdienst? enne, die afdeling toeslagen vd belastingdienst is echt n zooitje. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het klopte. Zijn er geloof ik 1,5 jaar op meerdere manieren mee bezig geweest om zorgtoeslag stop te zetten. Uiteindelijk hadden we er een jaar later wel weer recht op. Was dus aan het terugbetalen om vervolgens weer terug te krijgen, \ Tja, leuker kan niet maar makkelijker....
ik heb het voor de zekerheid iid maar hoger gezet. Heb geen zin om terug te betalen. Hier in het verleden ook teveel zorgtoeslag gekregen en kon ook terug betalen. Vraag het dan volgend jaar wel achteraf terug. Dan weet ik zeker of het klopt.
Wisten jullie dit trouwens? Ik gaf telkens aan de belastingdienst onze gezamelijke bruto inkomns door. Bijv: man verdient 50.000 p/j ik 50.000 p/j = samen 100.000 per jaar ik gaf dus telkens onze gezamelijke bruto jaarinkomens door ben er pas sinds vandaag achter dat ik het inkomen moet doorgeven waar al de aftrekposten af zijn zoals de hypotheek! Dan is bijv het verzamelinkomen ipv 100.000 ineens 80.000 en krijgen we dus ineens ruim 500 KGB en ik verwacht zo'n 500 zorgtoeslag terug van 2010 heb meteen alles gewijzigd via toeslagen.nl en ik elk jaar maar raar opkijken als ik weer een paar honderd euro terug kreeg dit stond ook ergens op de site Het grote verschil tussen toetsingsinkomen en verzamelinkomen is dat het begrip toetsingsinkomen wordt gebruikt bij de aanvraag van een toeslag, zoals de zorgtoeslag of huurtoeslag. En het verzamelinkomen is een fiscaal begrip uit de inkomstenbelasting. Hoeveel uw verzamelinkomen is ziet u op de aanslag inkomstenbelasting. Het is een kwestie van naamgeving, want de hoogte van het verzamelinkomen is gelijk aan de hoogte van het toetsingsinkomen. het toetsingsinkomen is dus zeg maar je bruto jaarsalaris min de aftrekposten zoals de hypotheek. En dan tel je het toetsingsinkomen van je partner erbij op en dat is je verzamelinkomen ( heel wat geleerd na 2 uur aan de tel met de belastingdienst te hebben gehangen. Dacht eerst dat ze een fout hadden gemaakt omdat we geld terug kregen, gelukkig was dat niet zo
Thanks! Hier heb ik wat aan.. Snapte al niet dat ons toetsingsinkomen 6000 lager lag dan het verzamelinkomen voor aangifte inkomstenbelasting! Wij krijgen nl ook terug. Maar dat is precies de 6000 euro die wij kwijt zijn aan hypotheek. Weer wat geleerd!