Slaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan0201, 28 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu anderhalf en ja hoor....Ze heeft ontdekt dat als iets haar niet bevalt dat ze dan kan 'slaan'.
    Ik heb het idee dat ze nu gewoon haar grenzen gaat verkennen en ik maak op zo'n moment dus ook duidelijk dat dat niet mag. Maar dan kijkt ze me soms heel uitdagend aan en doet ze het nog een keer. Dan pak ik weer haar armpje vast en zeg op een strenge toon dat dat niet mag. Uiteindelijk trekt ze dan een lipje waardoor ik weet dat de boodschap is overgekomen ;)
    Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groetjes,
    Daan

2. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Hoi,

Wat herkenbaar is dit zeg!1
    Ik heb een zoontje van 1,5 jaar en hij doet dit ook!
    Ik pak hem dan ook bij zijn handjes/armpjes vast en zeg dat dit niet mag.
    Meestal slaat hij dan nog een paar keer en ik herhaal het elke keer met zeggen.
    Nu gaat het iets beter maar het hoort ook bij de leeftijd hoor!

3. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Hoi,

Wat herkenbaar is dit zeg!
    Ik heb een zoontje van 1,5 jaar en hij doet dit ook!
    Ik pak hem dan ook bij zijn handjes/armpjes vast en zeg dat dit niet mag.
    Meestal slaat hij dan nog een paar keer en ik herhaal het elke keer met zeggen.
    Nu gaat het iets beter maar het hoort ook bij de leeftijd hoor!

4. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja, dat denk ik ook hoor. Maar leuk is het niet, alhoewel ik soms stieken ook wel moet lachen als ik dan dat uitdagende smoeltje zie! Maar dat laat ik natuurlijk niet zien ;)
    Ik dacht trouwens dat het een echt meiden-ding was, dat slaan. Maar dat is dus ook niet zo! :D

5. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Nee hoor echt niet!
    Ons zoontje kan ook in een driftige bui met alles gooien wat hij in de handen heeft :D
    Maar lachwekkend is het idd!

6. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Slaat ze jou dan of zichzelf?
    Chenoa slaat de laatste weken zichzelf. Idd als ze iets niet mag, of als iets haar niet lukt.. Wel lastig om ermee om te gaan vind ik.

7. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    o wat herkenbaar! Mijn dochter is nu ruim 20 maanden en slaat ook al een tijdje. Ik pak dan haar handjes vast en hou ze ook een tijdje vast totdat ze het vervelend gaat vinden en dan zeg ik zul je het niet weer doen? En dan zegt ze neeee, maar doet het vervolgens toch weer met een zeer brede lach op het gezicht(o,o, zo ondeugend, van binnen moet ik erg lachen..) en dan herhaalt zich hetzelfde ritueel netzolang ze het niet meer doet (kan wel 8 keer achterelkaar voorkomen) En als ze het niet meer doet beloon ik haar en geven we elkaar een kusje.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

hahaha dit is echt heel herkenbaar destiney van mij heeft het ook ontdekt ook ik pak haar armpjes en zeg duidelijk nee dan laat ik haar zien dat ze lief moet zijn dus aaien ze heeft het wel door maar soms moet ze gewoon slaan

en inderdaad is het erg lachwekkend

weet je wat ze nu ook doet als ze "stout" doet en ik zeg nee dan doet ze haar handen voor haar ogen alsof ze er niet meer is ik zeg altijd ja ik zie je wel hoor en dan moet ze heel erg lachen erom

die ukkies zijn toch ook wel schattig ook he

groetjes nathalie ;)

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heel herkenbaar. Britt is nu 20 maanden en doet het dus ook.
    Jørre krijgt ook regelmatig een klap op zn bol, maar ik laat haar daarna aaien omdat slaan niet lief is. Niet alleen Jørre trouwens maar ook papa en ik zijn het "slachtoffer".
    Ik moet er soms ook wel stiekum om lachen hoor, dat koppie wat ze er dan bij trekt.

Maar het is idd vervelend, hopelijk leren ze het gauw af

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hier wordt ook geslagen door Hugo en het kan behoorlijk hard aankomen. Heb al eens een tand door mijn lip gehad en ook al eens een kras op mijn wang door zijn nageltjes. Ook ik zeg heel duidelijk nee en ook ik krijg een eigenwijs bekkie te zien. Hij doet het vaak als hij op de commode staat, dus dan kan ik ook niet wegstappen om die maaiende armpjes te ontwijken, want dan dondert hij van de commode af.... Hoop dat dit snel over is, maar ik blij dat ik lotgenoten heb ;)

11. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Nee hij slaat eerst op de tafel en dan op zichzelf!
    Als ik dan toevallig in de buurt sta dan krijg ik er ook nog van langs ;)
    Ik houd dan ook altijd zijn armpjes ff vast, maar het blijft moeilijk!

Deel Deze Pagina