Meiden heeft iemand van jullie weleens Kindival geprobeerd? Lotte slaapt heel onrustig en is daardoor ook meerdere malen per nacht wakker. Ze wilt dan niet meer slapen en alleen maar spelen dus wel gezellig maar niet echt lekker voor je nachtrust. Ik wilde hier niets voor geven maar na 8.5 maand breekt het soms toch wel op. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen en of het werkt! Thanks
Ik geloof er absoluut he-le-maal niets van Dit soort homeopathische middelen zijn echt kul. Dat iemand zegt dat het in haar geval wel een beetje gewerkt heeft, zegt ook naar mijn mening helemaal niets. Vaak worden zulke middelen in combinatie met andere truukjes gebruikt (inbakeren, regelmaat, etc etc) waardoor je niet kunt zeggen dat verbetering optreedt dankzij het middel. En verder wordt zo'n middel vaak op een dieptepunt gebruikt waardoor er altijd verbetering optreedt, ook zonder het middel. Maar een ouder zal deze verbetering vervolgens toch toeschrijven aan het middel. Als laatste zijn mensen er ook goed in om de tegensprekende gedragingen te negeren. Dus als er een terugval plaatsvindt, wordt er nog steeds niet kritisch naar het middel gekeken. Als het na een terugval weer beter gaat, komt het alsnog door het gebruik hiervan. Dat het even niet gewerkt heeft, is dan opeens niet meer relevant. Oftewel, je ziet wat je graag wilt zien. Maar goed, baadt het niet dan schaadt het niet.
Ik geef je wel een beetje gelijk maar Lotte heeft al sinds dag 1 een heel strak ritme. We gaan echt op de klok naar boven, in bad en flesje. Daarna valt ze direct in slaap en slaapt ze rustig totdat het nacht wordt. Dan is het klaar en wilt ze spelen, bed uit en bij ons liggen. Ze hoort ook echt alles! Als we de wc doorspoelen dan is ze al wakker. We hebben dus geen hoogte of dieptepunt maar een constant slecht slapende dochter. Na 8 maanden willen wij ook weleens lekker slapen... Ik ben niet oververmoeid ofzo maar merk gewoon in mijn werk dat ik minder energie heb. Daarnaast wil ik voor haar gewoon dat ze meer rust krijgt en daar kan dit misschien bij helpen. Maar zoals ik al zei, wie heeft er ervaring??
Hai Bea! Hier dus geen ervaring met het middel want heb een slapend kind, maar ik denk zelf dat je er niet teveel van moet verwachten (hoewel proberen geen kwaad kan, bijwerkingen daargelaten). Als je het interessant vindt even een link: A systematic review of valerian as a sleep aid: sa...[Sleep Med Rev. 2007] - PubMed Result Maargoed, blijft misschien interessant wat mensen met ervaring met het spul ervan vinden.
He Whabbit Thanks voor het artikel! Ik denk dat ik het gewoon een keertje probeer en dan bekijk hoe Lot het erop doet. Maar ken jij bijwerkingen dan? In de bijsluiter en online heb ik daar nog niets van gevonden.
Volgens mij zijn bijwerkingen hoogst uitzonderlijk, maar dit is wat ik zo snel even op wikipedia vond: Talloze onderzoeken hebben de effectiviteit van valeriaan bij slapeloosheid onderzocht. Met name recentere studies konden geen enkele effectiviteit aantonen.[1] Valeriaan is een veilig middel. De enige, statistisch significante, aangetoonde bijwerking is diarree. Verder zijn enkele gevallen van leverschade gemeld, evenals concentratieproblemen.[2] ... en het zou natuurlijk bijzonder vervelend zijn als Lotte zich niet meer goed zou kunnen concentreren...
Ik heb een potje kindival in huis, mijn zoon heeft een paar keer 1 pilletje gehad, en hij slaapt er erg goed op. Maar hij slaapt dan zo enorm diep dat hij overdag niet slaapt met als resultaat om 17 uur een kind wat bekaf is(dit vind ik echt een nadeel van dit spul). Als mijn zoon erg onrustig is geef ik hem wel eens 1 pilletje, maar dit is niet vaak... Mijn zoon slaapt over het algemeen erg goed 's nachts
Hier voor gisteren voor het eerst gebruikt. Nog nooit heeft ons zoontje echt doorgeslapen en gisteren dus wel. Hij werd normaal áltijd om de 2 tot 3 uur wakker voor een voeding (en dat dus al bijna 9 maanden lang) en nu heeft hij van 19 tot 08 geslapen! Of het nou tussen mijn oren zit, toeval is of dat de kindival werkt kan mij weinig schelen: ik hoop in ieder geval dat het blijvend is!
Hoi Beatrice, Vanmiddag had ik een afspraak bij de kinderarst, ik kon het niet laten om e vragen over de Kindival. Ze vertelde me dat er veel ouders in haar praktijk zijn die dit voor hun kind gebruiken en dat iedere ouder het anders kan ervaren. De één vindt het een wondermiddel en de ander vind het niet helpen. Ze zei tegen me dat je alleen een oordeel erover kunt geven als je het zelf hebt geprobeerd. Ze wist geen echte nadelen te noemen (tenminste die had ze niet van andere ouders gehoord). Hoop dat je er wat aan hebt!
Mijn zoontje slaapt ook onrustig, draait wel tig keer rond in zijn bed, rug dan weer buik dan weer rug en ga zo maar door, ook vind ik hem in alle hoeken van het bed hihi. Hij huilt niet in de nacht maar is dus wel onrustig in zijn slaap. Vraag me weleens af hoe dan komt? Maar ik vind het best wel eng om dan een pilletje te gaan geven, kan me niet voorstellen dat dat goed is, of heb ik het verkeerd?
Wat lief van je! Dankjewel. Ik heb er gisteren 1 gegeven om te kijken of ze er geen allergische reactie op kreeg en vandaag krijgt ze er 2. Ben benieuwd! Ik geef het pilletje gewoon in haar wangzak. Dit valt heel snel uit elkaar. Ik heb het zelf ook ingenomen om te kijken wat het deed. (doe ik altijd) Beertje: Inmiddels heb ik bij wat mensen info ingewonnen en het kan echt geen kwaad. Het kan wel dat het niet zijn werk doet maar ach, dat doet het zonder zeker niet!
Graag gedaan! Was zelf ook wel benieuwd geworden nu ... ook van haar (kinderarts) heb ik een positieve reactie gekregen. Ze adviseerde me het zelf ook maar te gebruiken nadat ze mijn verhaal over ons zoontje had aangehoord. Ik moet er nog even over nadenken en wie weet. Wil je ons hier op de hoogte houden of het begint te werken? Groetjes, Zonstraal
Dat is goed! Lotte is zojuist naar bed gegaan met zo'n pilletje dus morgen kan ik je de eerste ervaringen vertellen. Afgelopen nacht heeft ze er ook 1 op en die was wel iets rustiger maar ook erg vroeg wakker. Nu werd ze wakker van iets anders vermoed ik dus dat tellen we maar even niet mee
Het pilletje valt ook bijna direct uit elkaar. Ik stop hem in haar wangzak en voordat ze er dan met haar tong bij is is deze al uit elkaar. Maar bij 19 weken zou ik hem ook fijn maken. Staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Lepeltje water pakken daar het pilletje in laten oplossen en zo kan je het je kindje geven. De pilletjes lossen zomaar op in water of wat ander drinken. Theelepeltje water is al voldoende