mijn zoontje is 5,5 maand oud. Hij ligt vanaf 8 weken ingebakerd. Maar nu nog steeds...in de puckababy. Om met het afbouwen te beginnen heb ik de puckababy the bag gekocht, dit werkt niet. Ik heb een normale winterslaapzak gekocht, dit werkt niet. Strak toedekken met zijn deken, werkt ook niet. Hij blijft gewoon erg druk met zijn handen. Nu doe ik hem overdag in de bag om toch te gaan afbouwen. Het duurt ongeveer anderhalf uur voor hij nu slaapt of helemaal niet overdag. Voor de nacht ligt hij toch in de puckababy mini want anders is het elke 20 min feest en dan de hele nacht zo door. Kan iemand mij nog tips geven wat ik kan proberen? Heb eigenlijk alles geprobeerd...dus weet het nu even niet meer. Hij draait al sinds hij 4 maanden is dus het wordt nu echt tijd. Helppp
Hier hebben we ons zoontje op een hydrofiel gelegd op deze manier: Inbakeren bij warm weer of na inentingen.. | Baby-wens Columns en dan eerst geprobeerd met beide handen los. Lukte dat niet dan konden we 1 of 2 armen vast leggen zonder dat hij uit bed hoefde om helemaal ingebakerd te worden. Uiteindelijk hebben we dat een paar keer geprobeerd en lukte het nog niet, maar afgelopen weekend hebben we weer een poging gedaan en hebben we hem sinds toen niet meer ingebakerd met slapen en het gaat eigenlijk boven verwachting goed! PS: Als je hydrofiel niet te klein is kun je zelfs met slaapzak aan zo inbakeren
bij de puckababy kun je de armpjes eruit halen met de ritsen. wij zijn begonnen met 1 armpje, was hij na een half uur nog wakker, dan hup arm der weer in en slapen haha en zo langzaam aan opbouwen... als 1 arm goed gaat paar dagen zo laten en dan andere arm ook proberen. maar met de hydrofiel is ook een goede! nog nooit gezien zo joh!
Hier hebben we ingebakerd met Pacco. Er is dan ook een doek waarbij je eerst 1 armpje en als het goed gaat 2 ampjes eruit kunt laten. Dat heeft hier goed gewerkt, geen wondermiddel wel een paar lasige nachten, maar het werkte.
Hier was het uitbakeren ook lastig. Met 4 maanden geprobeerd, geen succes. Met 5 maanden weer niet. Met 6 maanden doorgezet en toen lukte het wel. Het leek dus alsof ze er toen pas klaar voor was. Wij hebben het gedaan met een winterslaapzak. Ze sliep niet in een inbakerzak maar een dream swaddle. Dus echt ingepakt. We hebben eerst overdag h0et eerste slaapje gedaan. Dat 3 dagen. Toen het 2e slaapje erbij weer 3 dagen, toen een paar dagen het 3e slaaoje erbij. En na 1, 5 week toen overdag goed ging ook de nacht. En dat lukte ook meteen. Waarom jhet met 6 maanden wel lukte en eerder niet? Ik heb hier ook vaker een topic over geopend en kreeg de tip om nog even te wachten, ze zou er zelf kkaar voor zijn op een gegeven moment. En hier was dat zo....maar ze draaide nog niet dus voor ons was het gemakkelijker.
bedankt voor jullie reacties. overdag doe ik hem nu in de puckababy bag, lukt nog niet helemaal. Maar zodra ik zijn armen naast zijn lichaam doe en het laken strak om zijn matras doe Wilt het soms wel lukken. De nachten probeer ik daarom ook nog niet. Ik hoor inderdaad vaak dat het echt lukt als ze er zelf aan toe zijn. Heb wel eens gedacht volgens mij gaat het hem nooit lukken en vindt hij het wel best om vastgesnoerd in bed te liggen..hhihi nu dan maar afwachten tot hij er echt klaar voor is.
Volhouden, en eens lukt het! Heb je weleens geprobeerd hem op zijn buik te laten slapen? Dan kan hij ook niet met z'n armen maaien.
Hier overgestapt naar een slaapzak met mouwen. Een paar onrustige nachten gehad maar nu slaapt ze heerlijk (klokje rond)!!
op zijn buik wilt hij niet slapen, hij is daar gewoon te druk voor en gaat dan spelen. hier slaapt hij ook klokje rond maar dan nog wel en de puckababy mini. Overdag in de bag, zolang hij zijn armen maar onder de dekens houd slaapt hij, dus dat is al een vooruitgang. wanneer moet ik dan de nachten gaan proberen? Als hij overdag helemaal gewend is aan zijn slaapzak?
Dat hebben wij wel gedaan. Eerst overdag goed en dan de nacht. Bij ons was dat na 1, 5 week afbouwen.
zou eerst zorgen dat t overdag goed gaat idd voor je aan de nachten begint... waarschijnlijk slaap je liever zelf ook s nachts dan steeds met je kindje bezig te zijn die niet wil slapen...