... we hebben er alledrie last van. Gezellig boel gistermiddag/avond Nou gaat het bij mn man en mij weer redelijk, na de diarree van gistermiddag en avond. Nog niet met veel plezier eten, maar een kopje thee gaat weer en we lopen weer rond. Ukje had ook diarree en heeft 3 keer een klein beetje overgegeven, 1 mondje. Afgelopen nacht heeft ze lekker vaak gedronken zonder over te geven (bv), alleen vanmorgen kwam er een mondje uit. Ze is hangerig, zit niet veel pit in. Gelukkig wel een volle plasluier vanmorgen. We zien het dus nog even aan, ook zij lijkt aan de beterende hand. Wanneer moeten we ons echt zorgen maken? En wat kunnen we haar het beste geven qua drinken? ORS ligt in de aanslag, maar daarnaast misschien thee met wat suiker? En proberen een geroosterd broodje? Ik moet zelf nog niet denken aan eten, dus daar verwacht ik bij uk ook niet veel van.
Bij diarree kun je kinderen beter het cola&chips dieet geven ipv ORS. ORS is namelijk ongelooflijk vies en cola & chips werkt even goed. De cola doe je dan een beetje suiker in om de prik eruit te krijgen.
Kijk DAT zijn nog eens praktische tips!! Ik had zelf wat ORS op gister omdat ik absoluut te lam voor woorden was en helemaal dizzy. Vies spul zeg, met een "smaakje", jaaa ja. Ik was net even weg voor een overleg en kwam terug toen ukkie, nog steeds, bij mn man op schoot zat. Ze had duidelijk wat meer energie en zong zelfs een liedje. Ze had behoorlijk wat thee met suiker op, en een stuk geroosterd brood gegeten. Ze eet echt nooit brood, maar ik vond het het proberen waard; het is zo neutraal en kan een goed bodempje leggen. Net nog behoorlijk wat bv opgeeist (ze drinkt niet veel bv meer, maar eist soms een slokje) en nu slaapt ze weer. Het gaat volgens mij de goede kant uit! Jeetje wat een zorgen kun je je maken he...