Met baby erop uit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GeoLilly, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    We willen binnenkort graag eens een iets verder uitstapje doen met het gezin.
    Het zou +- 1,5 uur rijden (files natuurlijk niet inbegrepen) en voor een hele dag zijn.

Onze zoon is 4 maanden oud. Nu vroegen we ons af vanaf wanneer het "te doen" is om met je baby een iets verdere trip (= bij ons nooit langer dan een half uur) dan normaal te maken.
    Meestal slaapt hij wel in de auto.

Vanaf wanneer gingen jullie er met de baby op uit voor een dagje?
    Kan een babytje zich "amuseren" terwijl wij bvb. een hele dag zouden doorbrengen in een shoppingcenter met hem? Of is dat eigenlijk niet te doen?

Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Dat is zó baby afhankelijk. Mijn dochter hoefde ik het eerste half jaar echt nergens mee naar toe te nemen. Die begon snel (uit verveling/ teveel prikkels) te huilen.
    Met mijn zoon gaat het al en stuk beter, maar ik hoef (denk ik) nog geen hele dag weg te plannen.

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoon is nu bijna.4 maanden en word juist ny iets meer wakkerder.kijkt veel om zicjheen waar voor heen hij alleen maar sliep.
    We zijn heel vaak wezen winkelen en meneer sliep alleen maar.
    Maar winkelen doen we gewoon hoor!flesje thuis nog even kroelen spelen dan onderweg en of voor de volgende fles thuis of daar de fles.
    Vind het wel lastiger worden omdat hij op dit moment zo nieuwschierig is eb in zijn eigen bedje het beste slaapt. En in de middag vaak zijn lange slaapje heeft.

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh ik zie echt voor de hele dag weet niet of ik dat zo snel zou doen.wil vaak dat hij overdag toch 1 slaapje in zijn bed kan doen.
    Vooral nu die naar creche gaat slaapr hij op de vrije dagen bij.
    Maar als jou kindje goed slaaot in de kinderwagen en niet last van prikkels heeft waarom niet.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Wij zijn weleens de hele dag naar zeeland gegaan met ons dochtertje toen ze net geen 3 maanden was.
    Gewoon een poedertorentje mee en een flesje in de luiertas.
    Je kan onderweg bij een tankstation een bekertje heet water en een fles spa blauw kopen om de fles te maken.
    Ik heb zo'n Avent Thermo bottle. Die is helemaal makkelijk.

Zeeland is zonder file 2 uur rijden voor ons. Ging prima.
    Alleen het uit eten gaan was geen succes omdat ze huilerig werd.

Een hele dag Volendam was ook geen punt (maar 40 min rijden voor ons, maar toch)
    Je kindje slaapt wel in de reiswieg hoor.

6. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden weekendje parijs gepakt toen ze 4maanden was. Ging prima! Oplossingen bedenken voor voedingen. En je kan gewoon op pad eigenlijk.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Een dagje weg is juist ideaal met zo'n kleintje. Lekker in de wandelwagenbak of draagdoek. Flesje mee (thermoskas kokend water, flesje koud water, poedertorentje) of borstvoeding, nog makkelijker.
    Kindje vermaakt zich vast prima.

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Eigenlijk hier al vanaf de tweede week. T gaat juist nog zo makkelijk met een kleintje. Wat later vond ik het huist moeilijker worden omdat hij veel te actief is en dus ook niet wilt slapen onderweg. Nu gaat het weer beter omdat hij ook wel zonder slaapje of in de auto kan

9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik ga Elke week wel weg zo ver?! Shoppen, Dagjes uit enz...Ook al een week op vakantie geweest...heerlijk lekker doen hoor! Ook al 4 dagen bosrijk gedaan ( efteling)...En dat terwijl ik een pre/dysmatuurtje heb die erg prikkelgevoelig is. Maar ik weer precies Hoe te handelen zodat ze niet oververmoeid raakt en hou haar ritme gewoon aan. Ze is fan van de maxi cosi in DE auto En slaapt ook wel in de kinderwagen met een dooky ervoor...maak de wereld gewoon klein voor ze dan is het meestal geen probleem (draagdoek/zak of dooky voor kinderwagen) Vandaag DE hele dag op pad geweest (wandelen, heeeerlijke gezonde buitenlucht, voeding mee En gaan)...ik snap nooit dat mensen zo thuisblijven...ik moest in mijn zwangerschap al binnen blijven zou er niet aan moeten denken om heel mijn verlof ook binnen te spenderen.

Een baby zo Jong 'vermaakt' zich vast wel als mama maar in de buurt is.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het ligt inderdaad aan je kindje. Met onze dochter konden we dat echt niet doen op 4 maanden. En nu ook niet maar dat is omdat ze niet zo lang stil wil zitten. Misschien is het voor jullie leuker en relaxter om iemand een dagje op je kindje te laten passen en samen er op uit te gaan?

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ons kindje had verborgen reflux dus kon niet plat zelfs maxi cosi was niet altijd geschikt leek het wel.toch maakte we korte tripjes.als hij dit niet had gehad zouden we veel verder en langer zijn geweest.dus ik zou zeggen proberen en genieten.

12. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter heeft echt geen zin de heledag in de mc of wagen te zitten. Die wil op een gegeven moment gewoon weer kunnen bewegen dus een hele dag weg gaat niet hier. Nu zijn we een weekend weg en hebben 2 uurtjes gereden. Dat gaat prima en slaapt ze lekker in de auto. Bij het huisje aangekomen lekker weer op haar kleed gelegd en mevrouw is weer helemaal blij.

13. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Wij zijn met ons zoontje naar bataviastad geweest toen hij een maand of 5 was. Was prima te doen, heb voordat we gingen lopen even gevoed in de auto en toen lekker gewinkeld en even lekker geknuffeld en wat gedronken bij la place. We hebben bijna 2 uur in de auto gezeten. Maar ons zoontje is heel makkelijk

14. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vond het eerste half jaar juist heerlijk makkelijk om de hele dag weg te gaan. In het begin sliep hij het grootste deel en daarna een speeltje en af en toe even op een terrasje kroelen en de fles. Daarna begon hij met kruipen en ontdekken, toen werd het lastiger. Nu vind ik het wel weer te doen.

15. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier zijn we met 3 maanden voor het eerst een middag wezen shoppen.
    Nou het was dramatisch!
    Dochter wou absoluut niet in slaap vallen in de wagenbak en lag dus steeds te huilen.
    Nu met 5 maanden kunnen we gerust een middagje weg, omdat ze nu langer wakker kan blijven.
    Ze slaat dan wel een slaapje over of slaapt kort in de auto.
    Ook gebruiken we sinds kort het buggy gedeelte van de kinderwagen (de kinderwagenbak heeft ze nooit een succes gevonden en nu kan ze lekker om zich heen kijken)

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het het eerste halfjaar juist ideaal om lang weg te gaan. Onze dochters gingen beiden al snel lange stukken mee in de auto. Slapen doen ze wel in de kinderwagen. Nam wel altijd een hydrofiel mee om ervoor te hangen, zodat het wat donkerder werd en alle 'prikkels' weg waren. Hele dag shoppen ging hier ook prima. Was voor haar hetzelfde als een dag dierentuin.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    1 woord:draagdoek! Je kindje zit lekker tegen je aan, als hij actief wil zijn steekt hij zijn koppie op en kijkt hij rond op de hoogte waar het gebeurt, als hij moe is laat hij zich lekker in slaap deinen door jouw loopritme. En als je toch even gaat zitten komt hij even los op schoot, in de zomer op de doek op het grasveldje of binnen op een mat of dekentje lekker even los spelen. En als hij honger krijgt is er de borst - met wat ervaring en de juiste kleding hoef je daar niet eens voor te stoppen, maar voed je gewoon al lopend.

Met beide kindjes maakten we met een maand of twee de eerste reisjes, en we zijn regelmatig er dagen op uit gegaan. Gaat prima!

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Op die leeftijd sliep onze dochter makkelijk overal. Auto was geen probleem en sliep daarna weer in kinderwagen, tussendoor er uit voor fles en een rondkijken. Vond t makkelijke leeftijd om even weg te gaan. Nu vind ze de auto niet meer leuk.

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier doen we gewoon wat we zelf willen, al vanaf 2 maanden. Wel houden we er rekening mee dat het voor haar leuk moet blijven. Dus toen ze klein was de kinderwagen bak mee zodat ze goed kon slapen met dooky ervoor. Wel de tijd nemen om te knuffelen als ze wakker werd etc.
    Nu ze ouder is gaat de buggy mee, maar maken we ook tijd dat ze eruit mag en mag rond lopen. We leggen alles uit en ze vind het meestal allemaal prima.
    Wij nemen ook de draagzak mee, dan kan je alles afwisselen.
    Morgen dagje caravana, dat wordt denk ik haar 9de beurs ofzo waarmee ze naar toe gaat.

20. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Bedankt voor de reacties.

Ik geef borstvoeding dus wat betreft het meesleuren van voeding is er al geen probleem :)
    Het shoppingcenter heeft een "babycorner" waar je rustig kan voeden dus dat is al super.

We gaan vaker wel eens een dagje weg naar een stad dichtbij ons (max. half uur rijden) maar daar is het zo dat als er iets is met de kleine of hij heeft er genoeg van we makkelijk en vlug weer naar huis kunnen.
    Vandaar dat we een beetje twijfelen.

Deel Deze Pagina