maagzuur begin zwangerschap tot wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dootje24, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Ik las hier wel wat over maagzuur/zuurbranden en gebruik zelf de huis-tuin keukenmiddeltjes en af en toe een rennie. Ik probeer altijd zo lang mogelijk te wachten met middeltjes enzo, ook al kunnen ze geen kwaad, is gewoon het idee denk ik.

Maar in dat topic zie ik voornamelijk meiden die al op het eind lopen.
    Dan heb je maagzuur omdat het kindjes alles lekker omhoog drukt.
    Maar in het begin heb je maagzuur doordat hormonen je klepje te veel openen en het zuur dus veels te makkelijk omhoog komt. Ik heb dus die pech, dat ik daar flink last van heb! Wordt snachts vaak wakker en de pijn trekt door naar mijn borst en zelfs naar mijn bovenrug, bleh is echt niet fijn...

Zijn er meer meiden in het eerste trimester die hier last van hebben of hebben gehad? En als je dit hebt gehad, wanneer werd dit ongeveer minder of is dit de hele zwangerschap gebleven? En trekt dit na de bevalling snel weg of blijft het hangen omdat je nog steeds van die heerlijke hormonen in je lichaam hebt zitten?

Ben benieuwd! Ik ben er zelf bang voor dat ik er de komende 6 maanden nog gewoon last van hou......dus hoop op wat positieve reacties, haha!

Knuffel dootje

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis ik denk dat je er het beste van uit kan gaan dat je het tot het eind hebt.

ik had het ook in de eerste 3 maand en nu nog steeds

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier nog iemand die er last van heeft en niet zo'n beetje ook. Is wel zo ongeveer het enige waar ik last van heb dus mij hoor je niet :) Maar het is wel erg vervelend

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Daarbij is het niet schadelijk om iets in te nemen... ipv rennies adviseer ik Graviscon vloeibaar dit werkt net wat beter (andere bestanddelen) sterkte ermee...

trouwens als huis-tuin-keukenmiddeltje werkt anijsmelk bij mij heel goed!

5. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Ik heb al vanaf week 6 last van maagzuur. In het begin is het een hormonen kwestie, maar nu ik bij week 31 zit is het toch echt het kindje wat tegen mijn maag aandrukt. Ook heb ik af en toe het idee dat mijn maag verkrampt. Ons kindje ligt ook heel hoog in mijn buik.

Liefs, Linda

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    uhm, bij mij werd het steeds erger... nu ligt het kindje zo enorm hoog in de buik...
    Hoop dat hij snel gaat indalen, dan moet het wel minder gaan worden (zeggen ze)

7. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    wat trouwens helpt bij mij is Antagel, kun je zonder recept kopen bij de apotheek. is volgens mij net zoiets als die graviscon...

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    bij mij helpt NIETS :(

9. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb hier vanaf week 7 al last van (nu dus nog steeds). De eerste weken/maanden komt het door de hormonen, aan het einde van de zwangerschap komt het door de beperkte ruimte die er over blijft voor de maag. Dus ja... waarschijnlijk kun je er tot op het eind last van hebben.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hi,

Ik heb er ook al de hele zwangerschap last van (en voor de zwangerschap ook).
    De eerste weken maar af en toe, meestal 's avonds en dan om de 3 dagen ofzo. Werd steeds erger natuurlijk, omdat t idd kan worden veroorzaakt door het stijgende progesteron.
    Vanaf 16 weken heb ik er iedere dag last van gehad, vanaf een uur of 2 's middags tot 's avonds mijn maag weer leeg is!

Heel goed dat je het eerst probeert met huis tuin en keukenmiddeltjes op te lossen. Je hebt meestal toch steeds meer nodig, dus zolang mogelijk uitstellen is het beste als het lukt.

Ik ben ook begonnen met een halve rennie, daarna een hele etc. Toen antagel, gaviscon, maalox.. Werkte al snel niet echt meer en werd er bovendien vaak misselijk van. Dan liever nog maagzuur.
    Uiteindelijk zit ik nu aan de omeprazol, omdat echt niets meer helpt en ook andere maagklachten continu opspelen. Ik probeer het soms een dag niet te nemen of een halve capsule om er zo weinig mogelijk van binnen te krijgen.
    Bah, word er gek van...!

11. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    mmmmm, de verhalen zijn niet echt positief nee, haha! Ach ja, we leren er maar mee omgaan he, hoe vervelend het ook is, ik doe ALLES voor ons frummelke! Thanks voor jullie berichtjes meiden!

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Inderdaad zoals velen hier al zeggen de kans is groot dat je het je hele zwangerschap houdt. Ik was grootafnemer van rennies haha.

Wat trouwens nog weleens wil helpen is een paar happen vanille vla, of een glas ijskoude melk met hele kleine slokjes opdrinken.
    en owja, je bed bij het hoofdeinde iets hoger maken
    vermijd kruiden en zure dingen om het niet nog erger te maken

Het vervelende is dat het bij mij ook na mijn bevalling is door gegaan. zo erg dat ik bij de KNO arts loop omdat mijn stembanden zijn aangetast door het zuur. ik lijk katja schuurman wel.... ;)

Deel Deze Pagina