Een update: ik heb geen zwangerschapsdiabetes! Vanmorgen vroeg nuchter laten prikken en daarna ontbeten en twee uur daarna weer laten prikken. Resultaat nuchter: 4,7 Resultaat twee uur na maaltijd: 5,1 (voorlopig) Niks aan de hand dus De kans is groot dat het toch gewoon een groot kindje is. Nou wegen mijn man en ik allebei boven de 100 kg, dus dat is dan ook niet zo vreemd. Pfff...ik ben zooooo opgelucht!
Fijn dat je geen diabetes hebt! 1,5 week voor is nog niet eens zo heel veel, dus het valt vast wel mee allemaal mijn zoontje is de hele zwangerschap "veel te groot" geweest volgens alle echo's. Bij 12,5 week vlokkentest, zelfs toen kreeg ik al de vraag of ik wel echt 12,5 week zwanger was, en niet langer.. naarmate de zwangerschap vorderde werd de voorsprong steeds groter, tot zes weken voorsprong bij 34 weken. Suikertest na suikertest, groei-echo na groei-echo. Halve paniek, moest rekening houden met spoedkeizersnede en blablablaba.. Achteraf gezien paniek om niks. Bij 38 weken kwam mijn zoontje gezond en wel ter wereld, met het gigantische gewicht van jawel, 3650 gram en een heel gemiddelde lengte. Inmiddels is hij bijna 7 maanden, en zit precies op de gemiddelde lijn met zowel lengte als gewicht. Waar al die paniek vandaan kwam, waarom hij zo groot leek en niet was, niemand die me het kan vertellen. Ik neem groei-echo's voortaan met een korreltje zout.