Hey meiden Ik zit met het volgende: Ik heb nog wat overgewicht en maatje 44-46 nu. Ooit maatje 56 gehad en ben 50 kg afgevallen. Inmiddels is dat 43 kg omdat ik ben aangekomen door de zwangerschap. Mijn buik is altijd het grote probleem geweest en die is door het afvallen natuurlijk wel een stuk minder worden, maar nog steeds veel vel over en nog behoorlijk wat vet. Ik heb gewoon een dikke buikwand, dit zei de gyn ook al. Nu voel ik ons kindje al een aantal weekjes bewegen en dit wordt steeds duidelijker. Het schijnt dat je dan contact kunt proberen te maken met je kindje, maar wat ik ook doe, ze reageert niet... Ik weet dat ik een voorliggende placenta heb, dus mijn handen helemaal onder mijn buik moet plaatsen of aan de zijkanten, maar ik merk helemaal geen respons. Het lijkt wel of ze juist trappelt als ik niets doe en als ik mijn handen op mijn buik leg, muisstil is. De gyn zei dat het inderdaad mogelijk is dat je minder contact kunt leggen met je kindje als je een dikkere buikwand hebt. Klinkt dit herkenbaar? Ik baal hier namelijk best wel van...
herkenbaar, muv het stukje over overgewicht.wel voorliggende placenta, rondom het termijn jij nu bent was contact maken er niet, dat kwam volgens mij een paar weken later, dat wanneer ik mijn handen op mn buik legde hij zich er tegen aan "schurkte". ik maak het beste contact door op mn (rechter)zij te liggen, en dan mn handen op de zijkant van mn buik te leggen... overigens, als je kindje rustig word van je handen, das toch juist heel mooi contact!
nee niet echt herkenbaar bij de eerste lag de placenta achter en bij de 2de voor en ze reageerde gewoon altijd op me handen. Maar volgens mij wel wat later ze zijn ook nog heel klein en niet zo sterk natuurlijk
Hou er ook rekening mee dat tussen inwendig voelen en uitwendig voelen zeker een paar weken kan liggen (overgewicht of niet). Rond de 24e week heb je meer kans je kindje te voelen met je handen (gehoord van de vk). En idd, met overgewicht kan het wat langer duren (ik moet ook nog even wachten, heb een bmi van 39,4).
ik heb ook flink wat overgewicht en mn placenta ligt ook voor, dus heel herkenbaar. ik voelde de kleine rond 19wk van binnenuit en vanaf buiten zo rond de 23, 24 wk. ons kleintje werd is lekker rustig van contact en nu als ik langs mijn buik wrijf voel ik hem er langs gaan Tegenwoordig zelfs ook als ik op mn rug lig en mn buik daardoor helemaal straks staat ook gewoon door de buikwand heen van voor hoor Komt vanzelf! lekker genieten