Mijn dochter dronk vanaf haar geboorte standaard 1 van friso. Na een paar wkn zij we overgestapt op de pepti in overleg met de kinderarts, ivm vermoeden kma. Echter de klachten werden milder masr verdwenen niet. Overgestapt op nutramigen dus. Alle klachten binnen 4 dgn weg. Heel fijn. Mijn dochter dronk altijd goed. Met 4 wkn dronk zij 6x120cc water leeg. Slaapt heerlijk door etc. Maar sinds de nutramigen is het aanrommelen. Inmiddels hebben we alles geprobeerd, van voeden op verzoek tot voeden in allerlei schema's, een langere flesspeen. Niks werkt, ze drinkt nooit haar fles leeg. Ze krijgt 5x150cc aangboden met 5 schepjes nutramigen. Er gaat 1 schepje nutriton door. Ze lust het naar mijn idee gewoon niet. Na wat google werk zie ik dat er in belgie, de nutramigen gezoet wordt met candarel. Mijn kinderarts is nu 3 wkn op vakantie. Dus hier mijn vraag; kan ik de melk ergens mee zoeten zodat ze het goed drinkt? Ze is bijna 4 maanden en weegt 6200 gr. Het probleem is voor mij niet dat ze het niet drinkt, maar dat ze nog zo ontevreden is. Ik denk honger, hierdoor slaapt ze amper ovedag, en raakt volledig oververmoeid. Overigens heb ik ook geprobeerd meerdere kleine flessen aan te bieden maar geen succes. Als ze op een dag 500 binnen krijgt is het veel.
Hallo, Wat vervelend voor je dochter en jullie. Ik kan me voorstellen dat je oplossingen zoekt om haar beter te laten drinken. Ik zou nutramigen niet zoeten met candarel. Candarel is namelijk een zoetstof zonder suiker. Het bevat zoetstoffen die geen energie geven en wordt vaak gebruikt om het gewicht stabiel te houden of af te vallen. Vanaf 4 maanden mag je eventueel wat bambix rijstebloem toevoegen, rijstebloem bevat namelijk geen allergenen. Je hebt ook bambix rijstebloem met vanille. Misschien helpt het voor je dochter. Je kunt ook altijd even met het consultatiebureau overleggen om adviezen en beoordeling van haar groei. Succes, groeten, Astrid
Hoi Astrid, bedankt. Voor dat ik dit advies las, heb ik 2 kleine schepjes ( met het schepje van de nutriton ) bambix rijstebloem vanille toegevoegd, en warempel fles is leeg! Hopelijk zet dit zo voort.. Bedankt voor je advies dit bevestigd wat ik zelf al dacht, candarel leek mij ook niet gezond, mijn dochter is ditbweekend pas 4 mnd daarom twijfelde ik over de rijstebloem, toch blij dat ik het gedaan heb, en dit ook een advies is van jou. Bedankt!