Hallo, Ik heb een dochtertje van 5 maanden. ze heeft de 1e 3 weken voledige borstvoeding gehad en omdat mijn voeding toen terug liep moest ik over naar kv. na een tijdje had ze veel krampjes en moeizame ontlasting dus ben ik in overleg met cb overgestapt op de omnio. dit ging redelijk, haar ontlasting werd wel beter maar nog niet perfect krampjes een stuk minder. toen ze 3,5 mnd was wilde ik weer proberen om over te stappen naar de standaard, dit omdat het cb had verteld dat ze na 3 mnd de darmpjes beter ontwikkeld zijn. in die week was ze ontroostbaar,hazeslaapjes en echt niet haar eigen, ze kwam toen ook veelste vaak voor een flesje. Ze was een totaal ander meisje als dat ik haar kende, na overleg met cb acuut weer terug naar de omnio, binnen een week was ze zichzelf weer. met haar 4mnd ben ik haar af en toe(niet iedere dag) een potje fruit gaan geven, en maar 1 soort (gemengd fruit) na een week ook weer een keer warme hap (bruinen bonen) dit omdat ik het gevoel al heel lang heb dat mijn dochter een voedsel allergie heeft. maar af en toe accepteerde ze goed, dus nu anderhalve week geleden met 1 potje per dag begonnen, ook weer gemengd fruit en bruinebonen. nu sinds een week is ze weer totaal niet te genieten, schreeuwt het uit (van de pijn denk ik) slaapt niet of nauwelijks. gister was ik bang ze had veel minder plasluiers, of veel minder in de luier zitten als normaal, ze wil nooit van buik op buik liggen en zeker niet haar hoofje op je borst, gisteren tot 2x toe dat ze dat zonder enige tege stribbeling gewoon ging liggen, ze was niet te genieten had een onder temp van 35.7 terwijl net onder 2 dikke dekentjes uit kwam. Omdat ik het niet vertrouwde en haar gedrag zodanig zorgwekkend was heb ik de huisartsenpost gebeld, daarheen gegaan en al wachtend op een arts lag mijn dochter bij oma buik op buik en hoofdje tegen haar borst aan, mijn moeder en ik waren bang dat ze zou stoppen met ademen zo zag ze eruit. eenmaal daarbinnen, ze was alert, was niet uitgedroogt, en lichamelijkonderzoek liet niets zien, dus werden we naar huis gestuurd. de volgende dag weer naar de ha alleen mijn eigen huisarts, zelfde onderzoek, en zelfde resultaat, ze had toch de kinderarts gebeld op aandringen van mij en mocht ook langskomen, weer onderzocht en ze spuugde daar ook (net als de afgelopen 2 dagen helder vocht) weer lichamelijk onderzocht. ik nog verteld dat bij ons in de familie 3 personen chron hebben (darmziekte) en 2 nichtjes koemelkallergie. blijkbaar heeft mijn verhaal geen indruk gemaakt want mocht zonder pardon weer naar huis, waar het hun om ging was of ze niet uitgedroogt was en dat was ze niet. dus al met al word ik gezien als een moeder die zich aansteld terwijl mijn dochter al vanaf het moment dat ze op kv zit altijd wel iets is met haar voeding, ben gister ook acuut gestopt met de potjes, en gister heeft ze er ook geen meer gehad, ze lijkt nu wat rustiger, maar haar luiers worden nog niet zoals ze altijd zijn. Ik blijf erbij dat mijn dochter een voedselallergie heeft maar iedereen (naar mijn gevoel) vind me een moeder die zich druk maakt om niets. maar haar schreeuw gaat bij mij door merg en been omdat ik niet weet wat er is, en niemand lijkt mij te begrijpen/serieus te nemen. nog 1 ding vergeten ze laat bij ieder flesje zeker 40cc staan en soms wel ooit 60cc, en 1 of 2 uur na haar voeding begint ze te krijsen en overstrekt ze zich helemaal waar denken jullie evt aan van probleem idd voeding of iets anders, als jullie dit verhaal lezen. en wat zouden jullie doen als je overal gewoon terug naar huis word gestuurd zonder pardon en zonder bloedonderzoek? XXX Gusam
Dit hele verhaal nog een keer herhalen aan je huisarts en hem/haar duidelijk proberen te maken wat je vermoedens zijn. Als je het vermoeden hebt dat je dochter een voedselallergie heeft dan zou ik zeker niet gaan bijvoeden voor 6 maanden en dan dit schema aanhouden: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden En dan een paar dagen achter elkaar dezelfde groente geven zodat je kunt kijken hoe je dochter daar op reageert. Bruine bonen is bijvoorbeeld helemaal niet geschikt vanwege gasvorming (krampjes ed). Succes!
MAg ik vragen in welk ziekenhuis je loopt. Hier werden de problemen ook niet erkend in het ziekenhuis. Achteraf had ik toch gelijk en had mijn zoontje reflux. Blijf je gevoel volgen. En sta er op dat ze je dochter onderzoeken. Ik weet hoe machteloos je jezelf voel. Je mag me altijd PB-en En als er iets uit de onderzoeken uitkomt. Dien een klacht in.
Bloedonderzoek naar allergie heeft bij kinderen onder de 2 helemaal geen zin en is onder de 4 eigenlijk al niet betrouwbaar. Je zou eventueel naar een euhm ... bioresonantie (?) iemand kunnen gaan? Ik weet even niet meer hoe die lui heten, maar die claimen dat ze op een andere manier wel achter bepaalde allergieën kunnen komen. Het is nogal vaag en zweverig, maar volgens sommigen kunnen ze echt een goede diagnose stellen.
persoonlijk begrijp ik niet dat je dan potjes geeft als je al vermoed dat ze een voedselallergie heeft.. ik zou dan in elk geval wachten tot na de 6 maanden en dan voorzichtig proberen met 1 soort en dan dus niet gemengd want dan weet je nog niet waar het nou precies aan ligt. in elk geval succes ermee!
Vervelend dat je dochter zo'n last heeft van d'r darmpjes. Meestal voel je als moeder best goed aan dat er dus iets mis is..... Alleen snap ik onderstaande niet zo goed.... Als je toch het vermoeden hebt dat de darmen van je kindje het allemaal nog niet zo goed aankunnen, hoe kun je dan met 4 maand al met fruit en nu al (5 maand) met potjes groente beginnen..... Als je een potje fruit wilt geven begin je juist met 1 soort fruit (juist NIET gemengd). Maar mijn advies zou zijn: Stop nu eens met de potjes en geef weer alleen flesjes melk ( en dan denk ik aan die melk waar het dus wel goed mee ging) en kijk eens hoe het dan weer met haar gaat. Probeer de potjes dan maar weer eens pas na de 6 maanden....
Een collega van mij zweert bij de ostheopaat. Geen idee wat zo iemand precies doet. Volgens mij valt het officieel wel onder de 'alterbatieve' geneeskunde, dus als je daar niks voor voelt, heb je er niet veel aan. Sowieso zou ik nog even wachten met bijvoeden tot minimaal zes maanden. En dan echt heel rustig opbouwen: elke nieuwe groente een paar dagen achter elkaar proberen en dan steeds iets meer. Eventueel even één of twee dagen niks en dan pas de volgende groente proberen. Of ze echt een allergie is, weet ik natuurlijk ook niet. Maar ze lijkt wel gevoelige darmpjes te hebben. Rustig opbouwen is dus zeker nodig!
hier wordt er ook op gehamerd om niets anders dan melk te geven tot ze 6 maanden zijn. dat hebben ze namelijk nog helemaal niet nodig. maar wat vervelend dat ze neit naar je luisteren! zal gewoon door blijven 'zeuren' bij de huisarts dat je je zorgen maakt, er moet toch naar je geluisterd worden als je je zorgen maakt lijkt me? je hebt goede redenen lijkt me zo om je zorgen te maken..
ik denk dat somige van jullie mij niet begrijpen. Volgens het cb heeft ze geen allergie en zeiden dat ze gewoon gezond was, daarbij heb ik haar af en toe in eerste instantie een potje gegeven, dat ging goed. na een week heb ik dit opgebouwt met de zelfde groente/fruit en vanaf toen ging het fout. NU ben ik ook totaal gestopt met die potjes omdat mijn gevoel waarschijnlijk ook klopt, dus ze krijgt nu geen potjes meer tot ik precies weet wat ze heeft. dus ik ga mijn meisje geen onnodige onrust geven, dit heb ik gedaan nadat mij steeds verteld was dat er niets aan de hand was met haar en de voeding. en ga nu niet meer aan potjes beginnen. bedankt voor jullie tips. XXX Gusam
vreemd zeg! alsof het cb zo aan de buiten kant kan zien of een kind wel of niet allergie heeft helemaal als een baby nog nieteens iets anders dan melk heeft gehad.. vreemd hoor! Ik zou idd voorlopig even niks geven en mocht ze met 6 maand nog zo reageren dan misschien weer even aan de bel trekken maar heb idd ook gehoord dat ze het niet vroegtijdig kunnen testen ofzo
hey meis, Ik weet hoe je je voelt, je weet dat er iets aan de hand is maar niemand geloofd je. Wij hebben ditzelfde met Fay meegemaakt, dan was het bij haar wel een ander probleem, namelijk enorm veel spugen maar wij werden ook 3x weggestuurd bij de huisartsenpost en uiteindelijk mochten we toch maar naar het ziekenhuis, na 10 dagen van leuren, daar is ze gelijk opgenomen. Ik heb echt geen idee wat jou meisje heeft maar ik wil alleen maar zeggen, blijf aanhouden en laat je NIET wegsturen. Mijn meisje had ook geen plasluiers meer en op de dag van opname was ze zelf nagenoeg uitgedroogd, en nog hebben ze haar zo lang laten wachten, nota bene een baby van 2,5 week oud!! Jouw moedergevoel is altijd het beste, dus als jij denkt dat het niet goed is, dan is dat ook zo! Veel sterkte voor je meisje en jou! Ik hoop nog te lezen hoe het afloopt en dan natuurlijk een goede afloop!! Liefs Jojo
Het CB kan niet zomaar zeggen dat ze niet allergisch is, dat kun je niet zomaar beoordelen. Inderdaad, zoals je zelf al aangaf, die potjes of andere dingen dan melk maar niet meer geven, terug naar omneo als dat wel aardig ging en kijken hoe het dan gaat.
Hoi Gusam, Als ik jou verhaal zo lees, vermoed ik ook een koemelkallergie. Vaak klopt het moedergevoel ook feilloos, dus ik denk echt dat je zelf op het juiste spoor zit. Wat ik dus aan zou raden, is om over te stappen op de Pepti van Nutrilon (tenminste uit je verhaal begrijp ik dat je het merk Nutrilon gebruikt) en de bijvoeding voorlopig achterwege te laten. De beste test om te kijken of er sprake is van een koemelkallergie is namelijk gewoon overstappen op hypo-allergene koemelkvrije voeding. Als ze daar veel beter op reageert, is het eigenlijk al wel duidelijk. Daarnaast zou je het kunnen laten testen bij een Bioresonantie-therapeute. Er was onlangs door iemand anders een bericht geplaatst met de titel 'Weer opname ziekenhuis' en daarin heb ik ook iets verteld over mijn ervaringen met de koemelkallergie van mijn dochtertje Noelle en de stappen die wij daarin hebben ondernomen. Daaruit kopieer ik dus even wat van mijn reactie hier naartoe: Door reguliere artsen wordt inderdaad een koemelkallergie nogal snel weggewuifd. Ik heb wat dat betreft ook betere ervaringen met de meer alternatieve wereld, want daar wordt er toch meer naar het kind in z'n geheel gekeken in plaats van alleen naar bepaalde symptomen. Die symptomen worden dan vaak ook nog met chemische middelen bestreden, (zoals bijvoorbeeld medicijnen bij reflux) terwijl de oorzaak niet wordt achterhaald, laat staan verholpen. Ik ben dus met Noelle ook helemaal niet dat traject ingegaan, want ik wist op voorhand wel dat daar toch niets uit zou komen. Als er niets uit de onderzoeken komt, dan moet je je maar zien te redden met je huilbaby. Conclusie is dan gewoon dat je een klassieke huilbaby hebt, die daar maar over heen moet groeien. Bij Noelle waren er dus ook meerdere oorzaken voor het huilen en onrustige gedrag, kiss, kma en een geboortetrauma en gevoelsmatig heb ik dat ook allemaal wel geweten eigenlijk, maar in de reguliere wereld wordt er zo weinig geluisterd naar wat het moedergevoel ingeeft en door die houding wordt het je ook eigenlijk haast afgeleerd om op je gevoel te vertrouwen. Wat de koemelkallergie betreft heb ik destijds echter gewoon op het CB aangegeven dat dat mijn gevoel was en dat ik over ging stappen op andere voeding. Het advies van de arts was dus ook dat ik het altijd kon proberen. En toen later wel duidelijk was dat Noelle toch kma had, heeft de arts van het CB een machtiging voor betaling van de voeding door de zorgverzekering uitgeschreven. Noelle reageerde meteen duidelijk beter op de koemelkvrije voeding Friso Intensief HA en daarmee was het voor mij al vrij duidelijk. Dezelfde week ben ik ook met haar naar een Bioresonantie-therapeut gegaan en de test daar bevestigde inderdaad een koemelkallergie. Deze therapeute werkte ook met NAET-therapie en daarmee is Noelle later behandeld en van haar allergie verlost. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat jullie eigen gedachten ook wel uitgaan naar een koemelkallergie, zou ik dus zeker eens in het alternatieve circuit verder kijken. Meer info kun je vinden op Bioresonantie - home of Allergie-behandeling: alternatieve geneeswijzen tegen allergieën, intoleranties en (emotionele) overgevoeligheid Over het algemeen klopt het eigen gevoel vaak wel, dus moet je het waarschijnlijk in die hoek zoeken. En wanneer je er zelf niet meer uitkomt, zou een babyfluisteraar je eventueel ook nog op het juiste spoor kunnen zetten. In elk geval veel sterkte met alles en probeer zelf weer een beetje bij te komen, nu hij even in goede handen is in het ziekenhuis. Ik kan helemaal met jullie meevoelen, want het is echt slopend om niet meer te weten wat je voor je kindje kunt doen. Als je het hele bericht 'Weer opname ziekenhuis' terugzoekt, heb je misschien uberhaupt wel meer aan alle reacties.
Heey meid! Het zit je ook niet mee hè Zoals Frieda zegt heb ik het ook gedaan.. Ben op eigen initiatief overgestapt op nutrilon pepti en echt een wereld van verschil. Nu krijgt hij nutramigen omdat hij ook een lactose allergie heeft, en hij heeft geen krampen meer, geen eczeem, geen obstipatie meer,oversteekt niet meer en is veeeel vrolijker en dat binnen een paar dagen nu gelooft de kinderarts ons wel en geeft ook toe fout te zijn geweest nadat ze telkens een koemelkallergie wegwuivde en dachten dat hij reflux had ( hij spuugde vanwege de koemelkallergie, is ook 1 vd symptomen) sterkte meid!! Knuffel!
Of je kindje inderdaad voedselallergie heeft is moeilijk te zeggen, Als ik je verhaal zo lees dan denk ik, of KMA of darmpjes. Bij vermoeden van allergie adviseer ik je om echt tot 6 maanden te wachten met bijvoeding. Ik zou hier wel mee verder gaan, eis onderzoeken!! Ik herken het gevoel van niet serieus genomen te worden. Bij ons zoontje was al bij 8 weken het vermoeden op KMA. Met 3 maanden vast gesteld dmv eliminatie / provocatie. En hopelijk krijgt hij woensdag eindelijk zijn juiste voeding. Zijn we bijna 7 maanden verder! Dat een bloedonderzoek geen zin heeft ben ik niet mee eens. Het is inderdaad minder betrouwbaar, het geeft niet altijd een allergie aan. Ons zoontje heeft al bewezen KMA en daarnaast nog andere voedselallergieën. Hij heeft een bloedonderzoek gekregen en daar is voedselallergie uitgekomen. Ons kindje heeft dan wel geen lichte allergie en meerdere voedselallergieën.
dank je voor jullie reacties. Riley was gister weer iets rustiger doordat ze nu al geen potjes meer krijgt, gister heb ik in de winkel staan twijfelen om nutrilon pepti te gaan halen en gewoon te proberen hoe het dan met haar zal gaan. maar ik mag dinsdag naar de arts van het cb en daar ga ik het weer aangeven en dan hoop ik dat ze zegt ga het maar eens proberen. Ik heb een mailadres van een medewerker daar op het cb en heb haar in de 5 mnd tijd zoveel mailtjes gestuurd omdat er dan weeer iets was met de voeding, nu kreeg ik gister het bericht dat ik steeds onzekerder werd met de opvoeding, en toen was ik boos, ik ben niet onzeker ik maak me zorgen omdat riley ergens last van heeft, in de mail terug vertelde ik haar dat ik totaal niet onzeker ben maar dat ik me zorgen maakte nog steeds en alweer over de voeding omdat er altijd wel iets mee is. jullie horen nog van mij hoe verder. XXX Gusam
ik kan 1 ding zeggen blijf aandringen moeder gevoel is altijd juist en ndat heb ik bewezen ook aan de huisartsen toen me zoontje 2 weken lang ziek was het begon 3 week geleden en ik had gelijk en na aandringen word die nu pas na 2 weken beter. gewoon blijven bellen dat ze gek van je worden dat helpt echt
Cb is niet heilig he..zou daar maar niet teveel meer aan vragen. Bij de huisarts blijven aankloppen en doorgaan tot je een verwijzing hebt voor kinderarts. Huilt ze eigenlijk ook veel? Succes!
Het eerste wat in mij opkomt is stoppen met fruit en bruine bonen. Beide zijn een behoorlijke bron voor last van darmen. Zeker bruine bonen wordt naar mijn weten pas gegeven met 8 maanden. Als het beter gaat zonder potjes, zou ik ze voorlopig laten staan. Alleen melk geven tot 6 maanden. En daarna licht verteerbare groenten-fruit geven. Verder zou ik bij Omneo blijven als dat goed gaat. Pepti is toch voor hongerige baby´s?
Pepti is niet voor hongerige baby's, maar voor baby's met koemelkallergie. Dus om uit te sluiten dat dat het probleem is, kun je altijd overstappen op Pepti. Omneo wordt gegeven bij darmkrampjes en moeizame ontlasting, maar die krampjes en problemen met de ontlasting kunnen ook juist veroorzaakt worden door een koemelkallergie. Koemelkallergie tast namelijk ook de slijmvliezen in de darmen aan en veroorzaakt dan dus juist de krampjes.