Hallo allemaal. Ons meisje is net 1 jaar en spuugt nog heel veel. Vrijdag heeft ze controle op het CB gehad en die konden er ook niet veel mee. Wel adviseerden ze om even langs de huisarts te gaan omdat ze qua groei wat achterliep. Nu hebben we dus een huisarts die wat betreft zijn adviezen niet echt met de tijd meegaat. Nog echt een ouderwetse dokter. Maar goed vanmiddag toch gegaan en eigenlijk nog geen stap verder gekomen. We kregen het advies om terug te gaan naar flesvoeding voor spugende baby's. Vond het al een vreemd advies en heb nog nergens opvolgmelk kunnen vinden vanaf 1 jaar voor spugende kindjes. Als het na een maand niet minder is wil hij wel weer verder kijken. Zo ben ik dus al vanaf haar geboorte aan het tobben met haar. Was al blij dat ze over mocht op gewone melk omdat ze van de comfort eigenlijk altijd verstopping kreeg en nu moet ik weer terug op de comfort. Weet wel dat jullie geen dokters zijn maar hopelijk weten jullie nog iets wat ik kan proberen om het spugen te minderen.
@Lov, Ja ze eet gewoon met de pot mee en het lijkt of het spugen erger is als ze bv brood of een koekje eet. Gebeurt zelfs dat er na 2 uur nog een stuk brood uitgespuugd word
Hallo wendy. Mijn zoontje is nu ook al 1 jaar gepasseerd en hij spuugt ook nog steeds. Bij ons viel het ook op dat hij meer spuugt na een boterham, een koek, baby-yoghurt, ... en nog zo dingen. Wij geven dit niet meer, maar zijn fruit komt ook nog steeds naar boven. Ik kijk er naar op dat jij gewone melk durft te geven, ik durf er mij zelfs nog niet aan te wagen. Jarne drinkt nog steeds opvolgmelk ingedikt met gelilact. Op het CB hadden ze mij gezegd om door te gaan tot 18 maanden. Hier in België bestaat een ar melk nummer 3. Namelijk nutrilon ar 3. Die kan je hier enkel via de apotheker verkrijgen. Ook die durf ik niet te geven, want jarne heeft al zoveel voedingen geprobeerd, dat we uiteindelijk bij nan ar 2 uitgekomen zijn en daar spuugt hij het minste van...lees---> toch minstens 4 a 5 teugen melk die terugkeren 's morgens. Ik ben van plan om volgende week nog eens een afspraak te maken bij mijn kinderarts. Daar heb jij nou natuurlijk niet veel aan, maar ik wou toch even laten weten dat je dochtertje niet alleen is. Ik zal iets laten weten als wij meer weten van onze kinderarts.
Reageert ze dan niet op voeding? Of misschien nog spanning rond haar maagje misschien een keer naar de osteopaat?
Nou zijn wij niet veel wijzer geworden bij onze kinderarts. we moeten verdergaan met de medicatie en toch proberen met groeimelk. Sorry meid...ik kan je ook niet verder helpen en wij zullen ook nog wat moeten aanmodderen.